Serier på DVD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Akle skrev:
    21 jump street som råder her.
    Åh, så nostaligisk og skjønt. Jeg husker jeg løp hjem fra skolen for å se "21. hoppe gata" hver dag. Men, den dagen min kjære Johnny forsvant, forsvant også min interesse for serien ;)
    Lin
     
    3

    322_911

    Gjest
    mazzy_star skrev:
    Akle skrev:
    21 jump street som råder her.
    Åh, så nostaligisk og skjønt. Jeg husker jeg løp hjem fra skolen for å se "21. hoppe gata" hver dag. Men, den dagen min kjære Johnny forsvant, forsvant også min interesse for serien ;)
    Lin
    Kan jeg anta at vi er to som er forelsket i Johnny her? Mitt stolteste øyeblikk var når en lettere tilakestående elev på skolen sa at jeg var en sånn Johnny Depp type :).
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Akle skrev:
    Kan jeg anta at vi er to som er forelsket i Johnny her? Mitt stolteste øyeblikk var når en lettere tilakestående elev på skolen sa at jeg var en sånn Johnny Depp type :).
    Dine antagelser er helt korrekte :)
    I tillegg til at han er sinnsykt sexy, er han etter min mening, en fantastisk skuespiller. Jeg simpelthen elsker de fleste av hans filmer.

    Stiller meg derfor helt uforstående til et annet medlems uttalelse av samme mannen ;)

    Lin
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    mazzy_star skrev:
    AlexanderK skrev:
    Jeg har bestilt Milan - Liverpool på DVD nå jeg.. ;D
    En fin-fin "serie" på to episoder, pluss ekstraomganger og straffespark.
    Den er kjempe spennende, og snart kommer jo sesong 2 ;D

    Lin
    Sesong 1 var definitivt høydepunktet... :(
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Weeds er konge synes jeg.

    Er bare "hekta" på serien da, vet ikke helt hvorfor, må bare se :) .
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    En Seinfeld mann her....ellers blir det raltivt lite serier. Det hender jeg ser Prison Break og Heroes men får meg ikke til å bli hektet
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    462
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    Etter et år med stillhet, så er det på tide å sparke i gang serie-folket igjen ;)

    Nettopp ferdig med First Wave, ikke den beste serien jeg har sett, men jeg måtte liksom ha med meg alle før jeg kunne stoppe..
    Pga skiftjobb så er det umulig å få med seg serier, så det blir å få tak i billige varianter for å få med seg alt..
    Favoritt serier er StarGate SG-1 og StarGate Atlantis..
    Etter par råd om Sci/Fi i denna tråden så skal jeg teste et par andre serier, alltid morsomt med noe nytt ;)
    Hvor fikk du tak i First Wave? Har ikke funnet den på noen av netthandlene jeg har sjekket.
    Mvh
    Boden9
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ødelagt alt for mange kvelder med å se Babylon5 , sesong 1 til 5... Fikk den i gave...og likte den faktisk... :)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.859
    Antall liker
    10.344
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lite serier på DVD her - blir lett for mye TV.

    Men 2 sesonger av The Wire gikk kjapt unna i vår og er klar for sesong 3 når høsten setter inn. Veldig bra. Og trolig realistisk, noe som er skremmende med sikte på hvordan politiet fremstilles her. Saker løses på tross av polititoppenes personlige ambisjoner og egeninteresse.
     

    High_def

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.04.2005
    Innlegg
    194
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Hei! Har ikke lest igjennom alle postene her, men slenger meg på:

    TV-serier på dvd er vel noe av det bedre som har skjedd. Det er vel også en grunn til at vanlig tv-titting går nedover.

    Hvorfor reise på økonomiklasse på nrk og tv2, når en kan kjøpe førsteklasses underholdning på dvd?


    For min egen del er jeg litt SciFi idiot. Serier som Star Trek, V og Battlestar Gallactica bringer lys og glede i stua. B5 og Farscape ble litt for sært for meg.

    Har også Buffy, Seinfeldt, Friends, Sopranos, BofB og litt Simpsons, Futurama, Muppet Show.

    Men den aller største fordelen med serier på dvd er de støvete seriene som en husker fra de gode gamle dager. For meg er det I Claudius, Shogun, Roots og et par til.

    Serier som er på handlelisten er The West Wing, NCIS og Star Trek DS9.

    Mitt store ønske er at flere går over til slimline pakking. TV-serier tar alt for mye plass i hylla. Det må da kunne gå an å få pakket 24 episoder på 1,5 cm???
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    High_def skrev:
    For min egen del er jeg litt SciFi idiot. Serier som Star Trek, V og Battlestar Gallactica bringer lys og glede i stua. B5 og Farscape ble litt for sært for meg.
    Mye bra her også. Mine favoritter av SciFi serier er vel:

    Firefly, Red Dwarf, Doctor Who og Torchwood.
     

    kjetilrosand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2003
    Innlegg
    177
    Antall liker
    0
    Fikk The Streets of San Francisco sesong 1 på DVD her om dagen. konge serie synes jeg. Fete biler også er de jo i San Francisco som er en kjempeby :)
     

    Vidvandre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Innlegg
    53
    Antall liker
    2
    Nå er The Wire sesong 4 ute på DVD. Fabelaktig serie... ;)
     

    AndreWerdenskrieg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2007
    Innlegg
    178
    Antall liker
    11
    Vidvandre skrev:
    Nå er The Wire sesong 4 ute på DVD. Fabelaktig serie... ;)
    Jeg regner med at du snakker om Sone A-versjonen nå? Ikke sone B og kompatible med europeiske spillere?
     

    KH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2003
    Innlegg
    226
    Antall liker
    0
    Ja, det var på etterskudd. SVT har jo vist ferdig sesong 5. Er slikt etterslep vanlig i Sverige ? Skulle tro de store selskapene styrer dette likt over det hele.
     

    AndreWerdenskrieg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2007
    Innlegg
    178
    Antall liker
    11
    KH skrev:
    Ja, det var på etterskudd. SVT har jo vist ferdig sesong 5. Er slikt etterslep vanlig i Sverige ? Skulle tro de store selskapene styrer dette likt over det hele.
    Nei, det er ikke vanlig. De pleier å være raskt ute her, men akkurat the Wire ser ut til å være noe spesielt. Har sett at Sesong 5 har gått på TV, man har ikke sett den da jeg har ventet på DVD-utgaven. Sesong 5 kommer jo på DVD i statene i august. Snakk om å henge etter.
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Venter ivrig på sesong 5 av The Wire, som etter mitt skjønn er den beste tv-serie som noen gang er laget. Likte best sesong 1, 3 og 4. Var det september sesong 5 skulle komme til Norge? Andre serier jeg kommer på som jeg anser som gode er Band of Brothers og første sesong av Prison Break (som etter hvert ble mer og mer urealististisk, langdrygt og tullete dessverre, som de fleste serier..).
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    atonal skrev:
    Doctor Who første sesong ;D
    Dr Who er stor morro. Jeg har ikke sett de aller eldste mer enn et par episoder. Liker kanongodt de litt senere miniseriene som går over 4-5 episoder. Har vel i det hele tatt ikke fått med meg mer enn kanskje 50-60 spisoder så det er mye snacks igjen.

    Mine favorittdioktorer er nok nr. 9 og nr. 5 og kanskje nr. 4 når jeg er i humør til slikt.

    Men den siste er ikke helt dum han heller, men de blitt er litt tullete for min smak nå.. i allefall den siste sesongen.


    Men jeg skulle dog gjerne sett mer av Rose Tyler... :'(

     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Noen timer slått i hjel med det store lerretet i helga.
    Sesong 1 av Wire unnagjort, helt grei krimtidtrøyte. Såpass greit at sesong 2 og 3 er bestilt fra Play.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn