Service manualer/skjema til Leader LAG-125 og LDM-170

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei,

Jeg har et par eldre Leader test instrumenter som ikke virker og lurer på om noen her på HFS kan ha service manualer eller skjema liggende? Det dreier seg om LAG-125 Low Distortion Audio Generator og LDM-170 Audio Distortion Meter.

Mvh,
Joetorp
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei Cobra2,

Takk for svar, men på ingen av sidene du peker til er det skjema, dessverre.
Har du andre forslag?

Akkurat nå har jeg fulgt Amp8 sine bilder og skiftet alle elektrolytter, men det er mer galt på min LAG-125 og jeg vil gjerne ha den i orden, selvsagt!

Hilsen,
joetorp i Mexico
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei igjen Cobra2,

Der var det heller intet skjema å finne, men jeg har klart å kjøpe en service manual til LAG-125 på eBay. Den kommer vel fram ila noen uker og da er det "bare" skjema til LDM-170 som mangler.... Takk likevel så langt.

Noen som har flere forslag?

joetorp
 

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Innlegg
294
Antall liker
14
Sted
vestfold
hva er nøyaktig det som er "feil"? viser ingen utslag ved tilført signal?

husker at på en del analoge instrumenter er utstyrt med sikerhets motstander som rykker ved overlastnig/sterke signaler. Ta noen bilder av innmaten så kanskje vi kan hjelpe deg ;)
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei Cobra,

Jeg kjøpte LDM-170 manualen, men det viste seg å være den samme brukerveiledningen som jeg hadde lastet ned gratis fra edebris.

Letingen fortsetter....

Johnny
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei mwt,

LAG-125 gir ikke utslag på viserinstrumentet, ikke engang en liten bevegelse ved påslag og heller ikke noe ut signal. Jeg har byttet alle elektrolytter og strømforsyningen har spenninger, men de er ikke i balanse slik som indikeres på printet. Jeg har sjekket alle dioder og transistorer og de måler i hvert fall fornuftig.

LDM-170 har jeg i Norge og den oppførte seg rart, med endel vakkel og feilvisning av inngangspenning. Den målte heller ikke forvrengning slik jeg forventet.

Derfor trenger jeg sårt skjema, men det synes å være vanskelig å oppdrive. Som nevnt før har jeg kjøpt manual til LAG-125 og den skal visstnok inneholde skjema, men til LDM har det hittil ikke vært mulig å finne.

Hjelp!!!

Takk for innspill,

joetorp
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Sjekket selve instrumentet ("måle-uret") ?
Ofte står det på det hvor mye strøm det trenger for å gi fullt utslag.
Gjerne forkortet fs (full scale) 200mA eller lignende.
For test: (i dette eksempel 200mA): med 9V batteri, med en motstand i serie som strøm-begrenser:
9V/0,2A= 45 ohm (ta neste hele opp, for sikerhets skyld: 47 eller 50 ohm)
Skulle gi greitt utslag. (Men ikke fullt, da vi ikke tok hensyn til motstand i selve "urverket")

Arne K
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Takk for nok et inspill Arne,

Men det er nok noe mer alvorlig med generatoren enn selve viserinstrumentet. Det nevnte jeg bare fordi en normalt får en eller annen markering ved påslag. Det jeg ikke nevnte er at apparatet heller ikke gir signal ut. Som gammel elektronikker er jeg såpass bedagelig anlagt at jeg helst vil ha skjema, da det letter feilfindingen betraktelig. Jeg har det jeg trenger av utstyr som oscilliscope, multimeter, frekvensteller, lodde/avloddestasjon osv, så nå venter jeg bare på manualen fra eBay :)

Når det gjelder distortionsmeteret LDM-170 har jeg ikke kommet over skjema, men har ikke gitt opp håpet. En eller annen der ute har nok noe liggende!

Dette har ingen hast, jeg kjøper brukt og defekt for å ha noe artig å gjøre i fritida.

Fortsatt god helg!

joetorp
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Så fikk jeg "endelig" takk i manual med skjema til LDM-170. Fant det på eBay forleden og en høyoppløst PDF fil ankom per e-post i dag. Da er det bare å vente på manualen til LAG-125, men det tar nok noen uker før den kommer fram. Posten her i Mexico er ikke som i Norge...... :mad:

Mvh,
joetorp
 

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Innlegg
294
Antall liker
14
Sted
vestfold
joetorp skrev:
Så fikk jeg "endelig" takk i manual med skjema til LDM-170. Fant det på eBay forleden og en høyoppløst PDF fil ankom per e-post i dag. Da er det bare å vente på manualen til LAG-125, men det tar nok noen uker før den kommer fram. Posten her i Mexico er ikke som i Norge...... :mad:

Mvh,
joetorp
så bra, da er det bare å vente con un sombrero grande + tequila + señorita = siesta -da flyr tiden fort :)

suerte!
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Bra svar mwt ;D

Vi er vel noe OT?! Min meksikanske kone er ikke så stor, men ganske så fyrrig. Så henne legger jeg meg ikke ut med, sånn helt uten videre :p men tequila, sombrero og siesta med god musikk blir det ofte!

Hilsen,
joetorp


mwt skrev:
joetorp skrev:
Så fikk jeg "endelig" takk i manual med skjema til LDM-170. Fant det på eBay forleden og en høyoppløst PDF fil ankom per e-post i dag. Da er det bare å vente på manualen til LAG-125, men det tar nok noen uker før den kommer fram. Posten her i Mexico er ikke som i Norge...... :mad:

Mvh,
joetorp
så bra, da er det bare å vente con un sombrero grande + tequila + señorita = siesta -da flyr tiden fort :)

suerte!
 
Topp Bunn