Service og kundeoppfylging

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg er nødt til å skrive denne.

Jeg er p.t. i en prosess hvor jeg gjør en rekke strategiske grep for å bringe musikk opplevelsen ppp på et høyere og bedre nivå. Dette er supervanskelig og jeg mener at dette krever at du har et klart målbilde av hva du ønsker og hvor du ønsker å gå. For å komme dit trengs å gjøre en del strategiske valg, og de produkter man kjøper skal være noe som hver for seg bringer deg "sykt videre"

Jeg har har hatt uendelige og mange diskusjoner med @Skink_123 om strategiske valg og hvordan vi skal nå mine mål med Kari Bremnes i egen stue. Det finnes nok sikkert en del muligheter for hvordan oppnå dette.... men jeg kjenner ikke Kari :ROFLMAO:

Det jeg synes er helt enestående er en 100% profesjonell holdning, alltid, åpen og service-minded, jobber som fa# til tross for å være på pappaperm. Jeg har vært hjemme hos @Skink_123 og truffet og hilst på hans bedre halvdel, og det kan jeg love var en god opplevelse. Jeg vil kun handle hos folk som tar meg alvorlig, lytter på meg og som gir meg de beste råd, selv om de kan tape penger på dette. En god selger skal ikke selge det han tjener mest penger på men det som tjener kunden best.

Jeg må bare si det slik at OHC møter og overgår mine forventinger og er der alltid for å diskutere løsninger og muligheter. Dersom man ønsker gode musikalske opplevelser, så er det etter min mening et godt valg å kontakte @Skink_123, jeg opplever ham som en av de mest positive og løsningsorienterte i denne bransjen :cool:

Dette gjelder vel om man ønsker et anlegg til 15.000 eller 150 millioner, eller noenting imellom ...
 
Sist redigert:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg lovte å sitte stille......
Hvis Kari Bremnes "live" er målet bør du kunne slippe billig unna.
IMO
 

teke

Medlem
Ble medlem
20.08.2014
Innlegg
12
Antall liker
0
Sted
m&r
Jeg har særdeles dårlig erfaring med Audiocompaniet. Det tok nesten 11 måneder fra jeg sendte forsterker til reparasjon, til jeg fikk den tilbake uten at noe var gjort. Etter titals ubesvarte eposter, smser og noen telefonsamtaler med loving og lyging, endte måtte jeg true med politianmeldelse av firmaet, før de våknet og fikk sendt den tilbake til meg. Det eneste positive var at de sendte den tilbake til meg fraktfritt.

Etter det jeg kan finne på nett er jeg nok ikke den eneste som mangler begeistring i kunderelasjonen til dette firmaet.

Jeg har imidlertid fått tilbud om å sende den til produsenten i Østerrike for reparasjon, ettersom CEO hos den aktuelle fabrikanten engasjerte seg i saken min. Det er nå lys i tunnelen ennå, men hadde jo vært klart best å fått løst problemet mer kortreist :)
 

Edzilla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
118
Antall liker
148
Torget vurderinger
1
Må få lov å skryte av kundeservicen hos Soundgarden Oslo ved Eirik Øverby Vist og Anders Mathiesen.
Disse gutta har forstått hva god kundeservice er. Tommel opp!
 

Edzilla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
118
Antall liker
148
Torget vurderinger
1
En annen butikk som også fortjener maksimalt med skryt er Stereofil i Oslo.
Knut Kongshaug svarer på minutter og er herlig å diskutere og kjøpe HiFi av.
Gir de mine beste anbefalinger!
 
Sist redigert:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Musical Fidelity, de ble vel kjøpt opp av Audio Tuning i Østerrike for noe tilbake.
Ok.
MF har vel vært en kasteball i noen år.
Plutselig har relativt nye produkter blitt utgått. Vanskelig med support.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg har vært i dialog med Hifiklubben om å få tak i nye støvhetter for mellomtone til B&W 802 D3.

Denne sier hifiklubben at de ikke har mulighet til å skaffe. Enten baserer dette seg på en misforståelse, eller så er hifiklubben en ekstremt useriøs representant for B&W. Jeg vurderer å ta kontakt med B&W i England for å høre om det er slik distributør for Norden skal operere. Dette er jo helt hårreisende!

Jeg forventer som kunde at butikk/distributør klarer å følge opp produktene de har solgt med gode marginer. Jeg skjønner jo hvorfor bransjen sliter med kundesvikt når de tilsynelatende ikke bryr seg noe om oppfølging av kundene.

Edit:
Var i kontakt med hifiklubben sentralt, muligens det blir litt bedre om jeg sjekker direkte mot en av butikkene? Om dette blir stående så vil jeg styre unna Hifiklubben i ettertid.

Det virker ikke som det er noen hjemme hos de jeg snakket med. Først snakket jeg med dem på telefon hvor jeg påpekte hva jeg ville ha minst 10 ganger. Etter et par dager får jeg en e-post med beskjed om at de bare hadde 1 frontdeksel til 803D2! De klarte ikke engang skjønne hva jeg ville ha. Her er det helt nedsnødd tydeligvis. Ser ikke lovende ut for fremtiden til hifiklubben.

Edit2:
Grunnen til hele forespørselen er at når 800 D3 ble lansert så hadde.de en forbedret utgave av støvhetten. Denne er kompatibel med 802 D3 også, jeg vil gjerne prøve dem :) Om det blir forskjeller man hører vet jeg ikke, men vi begynner å bevege oss over i ekstremnivå på hele oppsettet; så skader ikke å prøve.
 
Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg har vært i dialog med Hifiklubben om å få tak i nye støvhetter for mellomtone til B&W 802 D3.

Denne sier hifiklubben at de ikke har mulighet til å skaffe. Enten baserer dette seg på en misforståelse, eller så er hifiklubben en ekstremt useriøs representant for B&W. Jeg vurderer å ta kontakt med B&W i England for å høre om det er slik distributør for Norden skal operere. Dette er jo helt hårreisende!

Jeg forventer som kunde at butikk/distributør klarer å følge opp produktene de har solgt med gode marginer. Jeg skjønner jo hvorfor bransjen sliter med kundesvikt når de tilsynelatende ikke bryr seg noe om oppfølging av kundene.

Edit:
Var i kontakt med hifiklubben sentralt, muligens det blir litt bedre om jeg sjekker direkte mot en av butikkene? Om dette blir stående så vil jeg styre unna Hifiklubben i ettertid.

Det virker ikke som det er noen hjemme hos de jeg snakket med. Først snakket jeg med dem på telefon hvor jeg påpekte hva jeg ville ha minst 10 ganger. Etter et par dager får jeg en e-post med beskjed om at de bare hadde 1 frontdeksel til 803D2! De klarte ikke engang skjønne hva jeg ville ha. Her er det helt nedsnødd tydeligvis. Ser ikke lovende ut for fremtiden til hifiklubben.

Edit2:
Grunnen til hele forespørselen er at når 800 D3 ble lansert så hadde.de en forbedret utgave av støvhetten. Denne er kompatibel med 802 D3 også, jeg vil gjerne prøve dem :)
Jeg gikk på hifiklubben en gang for å diskutere en del rundt muligheter og opsjoner på Lyngdorf integrerte ... men gikk da jeg skjønte de hadde null snøring. Jeg hade lest litt og visste veldig mye om deres egne produkter enn det de gjør selv ... men det hjalp da jeg på Horten messen fikk snakke med Peter Lyngdorf.

EDIT: snakket senere med butikksjefen i Bergen og han kan sine saker i alle fall :)
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TGB

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg gikk på hifiklubben en gang i Bergen for å diskutere en del rundt muligheter og opsjoner på Lyngdorf integrerte ... men gikk da jeg skjønte de hadde null snøring. Jeg hade lest litt og visste veldig mye om deres egne produkter enn det de gjør selv ... men det hjalp da jeg på Horten messen fikk snakke med Peter Lyngdorf.

EDIT: snakket senere med butikksjefen i Bergen og han kan sine saker i alle fall :)
Jeg kan langt mer om Trinnov Altitude enn Duet, men de har i det minste ekstremt bra service :)
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg kan langt mer om Trinnov Altitude enn Duet, men de har i det minste ekstremt bra service :)
når noen som skal prøve å selge en digital forsterker ikke vet forskjell på parametrisk og grafisk equalizer, så er vel det timeout ....
 
  • Liker
Reaksjoner: TGB

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg har vært i dialog med Hifiklubben om å få tak i nye støvhetter for mellomtone til B&W 802 D3.

Denne sier hifiklubben at de ikke har mulighet til å skaffe. Enten baserer dette seg på en misforståelse, eller så er hifiklubben en ekstremt useriøs representant for B&W. Jeg vurderer å ta kontakt med B&W i England for å høre om det er slik distributør for Norden skal operere. Dette er jo helt hårreisende!

Jeg forventer som kunde at butikk/distributør klarer å følge opp produktene de har solgt med gode marginer. Jeg skjønner jo hvorfor bransjen sliter med kundesvikt når de tilsynelatende ikke bryr seg noe om oppfølging av kundene.

Edit:
Var i kontakt med hifiklubben sentralt, muligens det blir litt bedre om jeg sjekker direkte mot en av butikkene? Om dette blir stående så vil jeg styre unna Hifiklubben i ettertid.

Det virker ikke som det er noen hjemme hos de jeg snakket med. Først snakket jeg med dem på telefon hvor jeg påpekte hva jeg ville ha minst 10 ganger. Etter et par dager får jeg en e-post med beskjed om at de bare hadde 1 frontdeksel til 803D2! De klarte ikke engang skjønne hva jeg ville ha. Her er det helt nedsnødd tydeligvis. Ser ikke lovende ut for fremtiden til hifiklubben.

Edit2:
Grunnen til hele forespørselen er at når 800 D3 ble lansert så hadde.de en forbedret utgave av støvhetten. Denne er kompatibel med 802 D3 også, jeg vil gjerne prøve dem :) Om det blir forskjeller man hører vet jeg ikke, men vi begynner å bevege oss over i ekstremnivå på hele oppsettet; så skader ikke å prøve.
Oppdatering på denne, Hifiklubben Drammen fikset alt på en svært god måte. Tok litt tid å få tak i delene, men de skaffet dem. Her ser man viktigheten av å ha dyktige medarbeidere i en fysisk butikk. Kan på det varmete anbefale Hifiklubben i Drammen (er ikke så begeistret for flertallet av de andre butikkene fra samme kjede i distriktet).

NB! det er ikke helt tilfeldig at jeg alltid bruker Hifiklubben i Drammen når jeg trenger noe derfra ;)
 

Joran748

Fersking
Ble medlem
11.10.2013
Innlegg
1
Antall liker
2
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
3
Ønsker å legge inn en positiv kommentar om Gjallarhorn Audio. Fikk noen utfordringer med en DAC jeg hadde kjøpt brukt på finn.no. Tok kontakt med Alan som nå er blitt importør av produktet. Gjallarhorn har på en fremragende måte assistert meg med god service og oppfølging. Har handlet hos Alan før også og må berømmes for å være raskt på ballen. Slike forhandlere fortjener positiv omtale.

Hilsen fornøyd Kunde
 
Topp Bunn