Service og kundeoppfylging

inpain1968

Nesten som alle andre…
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
1.600
Antall liker
6.836
Er også fornøyd med Gjallarhorn som var ekstremt kjappe på ballen da jeg opplevde problemer med et produkt.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.883
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Denne her er litt på siden av trådens tema.
Men jeg vil gjerne skryte litt av Evenstad Musikk i Grimstad.

De svarer alltid kjapt på telefon og mail.
Veldig bra service og oppfølging dersom man har negativ erfaring med et produkt.

Jeg fikk levere tilbake 4 stk forsterkere jeg ikke ønsket å ha i hus lenger.
2 av dem hadde jeg hatt ett halvt år, men det var ingen problem.
Fikk refundert full pris på alle.

Kjappe er dem også. Jeg bestillte ett par studiomonitorer i går formiddag.
De er allerede klare for avhenting på Rema 200 meter herfra.
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
731
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Apropos service.
De som gir tommelen opp for god service, hva mener dere?
Teknisk service når problemer oppstår?
Grei mht tilakemeldinger og annen sk kommunikasjon?
Både teknisk service eller i hvert fall smidig kommunikasjon i forbindelse med service.

Jeg forventer ikke at forhandlere skal ligge langflat og svare når de sitter med fredagspilsen og gåsehud mens de lytter på Keith don't go, men mange svarer jo ikke på e-post før man ringer og purrer (etter flere dager) . Noe som er enda mer utrolig er at dette også ofte gjelder ved henvendelser om kjøp av produkter, etter min erfaring.
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.129
Antall liker
2.089
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Kan slenge meg litt på her, selv om det kan høres ut som ekko fra andre.

Stereofil og Mala har jeg super erfaring med, mens Oslo Hificenter har vært greie når du kjøper, men vanskelige når noe ikke fungerer. Kjøpte en Vinyl Cleaner Pro derfra med 7" adaptersett som ikke virket. Etter seks måneder frem og tilbake endte det med at produsenten ba meg levere produktet hos Duet, som fikset det hele - selv om jeg aldri hadde kjøpt noe der. OHC hadde null peiling på det de solgte, men var flinke til å skryte det opp i skyene..

Kjøpte også et B&O H9i headset som pauset i hytt og gevær. Kommer til OHC, og de ber meg ta kontakt med produsenten. Selv vet de ingenting.

Stereofil har derimot vært veldig greie ved reklamasjoner, og hvis de selv har gjort feil så rydder de opp. Mala er kunnskapsrik og en fyr som bryr seg. Ikke hatt noen reklamasjoner hos sistnevnte, men har bare hørt gode historier derfra.
 

Morten S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2015
Innlegg
271
Antall liker
402
Jeg er redd denne bransjen er så liten eller smal at presse og andre tilsvarende organer ikke ser det som noen (god) sak.
Bransjepressen er så liten og smal at det burde være en god sak å skrive om. Savner kritiske artikler.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.489
Antall liker
13.643
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
2
Eg må skryte av Lydglede. Ikkje elektronikk, men likevel.
Slo til på platestativ frå Lydglede, men når eg pakka opp så vart eg skuffa.
Treplatene såg ikkje ut, så eit eller anna har ikkje fungert i kvalitetskontrollen i produksjonen.
Eg tok eit par bilete som eg sendte og forklarte at eg ikkje var særlig imponert av kvaliteten.
Rask respons, og ikkje lenge etterpå så var det ein ny pakke i posten.
Dette var noko heilt anna. Veldig god service frå Lydglede.

Peder
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det vart mykje klaging no. Eg tenkjer litt på at vi kanskje er i ferd med å miste kompetansen på å reparere, ettersom vi reklamerer og får nye produkt, eller rett og slett kjøper noko anna når ting ikkje lenger er slik vi ynskjer....
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det vart mykje klaging no. Eg tenkjer litt på at vi kanskje er i ferd med å miste kompetansen på å reparere, ettersom vi reklamerer og får nye produkt, eller rett og slett kjøper noko anna når ting ikkje lenger er slik vi ynskjer....
Synes du det?
Jeg tror det er en del gjengangere. Både produsenter, importører og forhandlere som ikke oppfyller kravene til god kundebehandling og garantiansvar.
De bør få vite hva kundene har opplevd og mener.
Samtidig bør potensielle kunder få vite hvilke som bare skummer fløten og ikke er tilgjengelig når problemer melder seg.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.544
Antall liker
3.054
Torget vurderinger
2
Platekompaniet,kjøpte project platevasker som konket ganske kjapt.
Fikk ny etter et par dager. (y)
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.129
Antall liker
2.089
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det vart mykje klaging no. Eg tenkjer litt på at vi kanskje er i ferd med å miste kompetansen på å reparere, ettersom vi reklamerer og får nye produkt, eller rett og slett kjøper noko anna når ting ikkje lenger er slik vi ynskjer....
Den triste sannheten er vel at det ofte er billigere å skrote varen og gi kunden en ny, enn å reparere - i hvert fall på vanlige konsumentprodukter.

High end hifi er kanskje unntaket, og er en av årsakene til at jeg ble bitt av basillen. Du skal kunne ta av lokket og kikke inni! Og hvis noe ikke funker, så kan det fikses..
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.905
Antall liker
11.292
Sted
Ytterst i havgapet...
Med dagens bruk og kast mentalitet er det stort sett ikke marked for å drive serviceverksteder, med de utgiftene som ligger i det å drive, - lønn, kostbart spesialutstyr, husutgifter etc... Legg så til en utstrakt bruk av produsentspesifikke kretser som er tilnærmet umulig å framskaffe som reservedeler, så er problemet langt på vei komplett. Jeg har selv vurdert å starte for meg sjøl, nå som pensjonsalderen nærmer seg, men ser egentlig at det ikke noe å drive på.....
Hva gjelder HiEnd, så er det nok definitivt en ukultur blant noen produsenter, både med hensyn på lureri med komponenter, men også hemmelighold av skjema og andre serviceunderlag, noe som faktisk strider mot norsk forbrukerlovgivning, som tilsier at alt skal kunne repareres inne garantitiden. Noen ganger går også produsenter på en smell mhp komponentvalg i konstruksjoner, noe som heller ikke fritar for garantiansvar. Etter utløp av garanti og reklamasjonstid er det dessverre lite å gjøre... Absolutt noe å tenke på hvis man skal kjøpe greier med fem og sekssiffret prislapp. Et eksempel på komponentsmell er feks ARs bruk av thermaltrak transistorene, som ble en flop...
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.129
Antall liker
2.089
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Apropos hemmelighold av kretsskjema osv, i en bransje hvor det lett fokuseres på sære genier med egne unike løsninger, vet man om det foregår industrispionasje i særlig grad?

Er vel flere Reodor Felgen-type sjapper (tilsynelatende i hvert fall, jeg vet ikke alltid hva som er reelt og hva som er markedsføring), og mener man at man har noe helt verdensunikt er det lett å bli paranoid. Om det er grunnlag for det er jo en annen sak. 🤔
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.905
Antall liker
11.292
Sted
Ytterst i havgapet...
Forsterkerteknogien baserer seg stort sett ( med noen unntak) på prinsipper som er vel kjent gjennom mange tiår, - høyttalere enda lengre, men enkelte detaljer i utføring kan nok være spesielle. Mesteparten av hemmeligholdet er etter min mening regelrett tøv og forsøk på fremstå som unike...
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Med dagens bruk og kast mentalitet er det stort sett ikke marked for å drive serviceverksteder, med de utgiftene som ligger i det å drive, - lønn, kostbart spesialutstyr, husutgifter etc... Legg så til en utstrakt bruk av produsentspesifikke kretser som er tilnærmet umulig å framskaffe som reservedeler, så er problemet langt på vei komplett. Jeg har selv vurdert å starte for meg sjøl, nå som pensjonsalderen nærmer seg, men ser egentlig at det ikke noe å drive på.....
Hva gjelder HiEnd, så er det nok definitivt en ukultur blant noen produsenter, både med hensyn på lureri med komponenter, men også hemmelighold av skjema og andre serviceunderlag, noe som faktisk strider mot norsk forbrukerlovgivning, som tilsier at alt skal kunne repareres inne garantitiden. Noen ganger går også produsenter på en smell mhp komponentvalg i konstruksjoner, noe som heller ikke fritar for garantiansvar. Etter utløp av garanti og reklamasjonstid er det dessverre lite å gjøre... Absolutt noe å tenke på hvis man skal kjøpe greier med fem og sekssiffret prislapp. Et eksempel på komponentsmell er feks ARs bruk av thermaltrak transistorene, som ble en flop...
Du må finne på noe fornuftig når det går mot pensjonisttilværelsen.
Jeg var ute i god tid og har ikke angret et sekund.
Jeg er TV-sport-hater og er lykkelig med min tilværelse med tilårskommen elektronikk.
Min erfaring med rørforsterkere er at alt kan repareres såfremt ikke vitale komponenter (trafoer) er kaputt og produsenten ikke vil selge.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Du må finne på noe fornuftig når det går mot pensjonisttilværelsen.
Jeg var ute i god tid og har ikke angret et sekund.
Jeg er TV-sport-hater og er lykkelig med min tilværelse med tilårskommen elektronikk.
Min erfaring med rørforsterkere er at alt kan repareres såfremt ikke vitale komponenter (trafoer) er kaputt og produsenten ikke vil selge.
Samt at du får tegninger av produktet du skal reparere.. :giggle: . Flere som ikke har fått hjelp pga manglende tegninger, noe som forsåvidt er fullt forståelig. Og rett skal være rett.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Med et skjema som viser kretsene blir det enklere for den som skal reparere.
Og billigere for eieren.
Så enkelt.
Det burde være innlysende for produsenter og lokale selgere.
Jeg har sagt det mange ganger:
Hva er vitsen med å holde noe hemmelig?
Ingen som gidder å kopiere.
Kinesere finner ut av det hvis de vil.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Skammelig at det skal være vanskelig å få reparert produkter i den kategorien folk som vanker her gjerne eier. Vi snakker om ting koster titusener av kroner eller mer.
Jeg husker i gamle dager da amerikansk hi-fi kostet omtrent dobbelt så mye i Norge som i USA (slik er det ikke lenger). Likevel måtte man sende produktet i Sverige for å få service. Da kan man like gjerne sende det til USA og ha betalt halv pris.
Ett produkt man skal være oppmerksom på er svinedyre CD-spillere. Disse kan ofte ikke repareres etter noen år fordi deler ikke finnes. Dette er regelen, ikke unntaket.....
 
Sist redigert:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg skal være forsiktig med å advare mot visse forhandlere og produsenter. Noen erfaringer kan være verdt å bringe videre.
I sommer hadde jeg en OCTAVE rørforsterker. Den hadde en lei tendens til å slå seg av.
En email til Oslo HiFi Center ca 5. juli har ikke blitt besvart.
En email til produsenten resulterte i et svar som jeg tolker dithen at de har funnet opp kruttet og ikke vil gi oppskriften videre:

Dear Mr. Kise,
The integrated amps from us have an electronic protection. This protection
shuts OFF the high voltage in case of a fault. The trigger inputs of the
protection circuit is the cathode current of each Power tube and the
supply voltage of the driver stage. Due to the complexity of this design we
don't publish the circuit diagram.
Denne ble hengende i luften på et vis.
Jeg ble kontaktet av Skink_123 / OHC som ba om opplysninger.
Det tolket jeg som at han kunne ordne opp.
Kontakten med OHC var gjort via et kontaktskjema. Ingen finner dette.
Kontakten med Octave var på tradisjonelt vis.

Dette er svaret. Ingen løsning altså.

Hei Hans Kise og takk for mail,
når en produsent ikke vil gi ut skjema er det lite vi kan gjøre men svar må du få :)
hilsen
Øystein

At en produsent ikke vil fortelle om sine fantastiske og komplekse konstruksjoner (tysk må vite) må jeg bare akseptere.
At importør og distributør synes det er greit er merkelig.
På sikt: Et dårlig rykte / dårlig omdømme.
 
Sist redigert:

hogen

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2003
Innlegg
2.806
Antall liker
2.371
Torget vurderinger
2
Siden denne Tråden omhandler både Positive og Negative ting vil jeg fremheve det Positive denne gang, og siden de fikk PEPPER I går og er en av grunnene denne tråden ble started så er det selfølgelig Oslo Hifi Center der jeg har opplevd fantastisk service både når deg gjelder reklamasjon på kjøpte produkter og fleksibilitet når det gjelder finne løsninger på spesielle ønsker og da spesielt til @Skink_123.
Vil også skryte av Hifiklubben som har vert supre på reklamasjon og service (y)
Jeg er også veldig fornøyd med service hos OHC. Alltid veldig bra oppfølging, også på reklamasjoner og reparasjoner. I tillegg en bunnsolid aktør man kan stole på at finnes også om et par års tid (noe som absolutt ikke er en selvfølge i denne bransjen).
 
U

utgatt medlem 1034

Gjest
Jeg er også veldig fornøyd med service hos OHC. Alltid veldig bra oppfølging, også på reklamasjoner og reparasjoner. I tillegg en bunnsolid aktør man kan stole på at finnes også om et par års tid (noe som absolutt ikke er en selvfølge i denne bransjen).
Helt enig, (y) Og så har de et utvalg av utstyr for de fleste og kan skaffe det meste
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.905
Antall liker
11.292
Sted
Ytterst i havgapet...
Kanskje på tide å regelrett boykotte merker og produsenter som nekter å følge opp serviceansvar. Garanti og reklamasjonsansvaret bæres av forhandler iht norsk forbrukerlovgivning, men det synes heller ikke å hefte for enkelte av disse. Dette burde faktisk HiFi-pressen ta alvorlig, men de er vel dessverre for avhengig av annonsekronene...
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kanskje på tide å regelrett boykotte merker og produsenter som nekter å følge opp serviceansvar. Garanti og reklamasjonsansvaret bæres av forhandler iht norsk forbrukerlovgivning, men det synes heller ikke å hefte for enkelte av disse. Dette burde faktisk HiFi-pressen ta alvorlig, men de er vel dessverre for avhengig av annonsekronene...
Den såkalte hifi-pressen har så langt vært fraværende... Lite annonse-kroner å hente på berettiget kritikk..
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.579
Antall liker
34.255
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Skammelig at det skal være vanskelig å få reparert produkter i den kategorien folk som vanker her gjerne eier.
Bruke hue når man kjøper davettu! :) Kjøpe utstyr som du vet kan fikses, sa jeg McIntosh? Er alt for mange produsenter, små som store. På tide å tynne ut litt!

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med alle jeg har handlet med: @nat , @Endpoint Audio , OHFC, SG, @Platekompaniet @MalaAudio . Visst faen har ting skjedd som har irritert der og da, men samtlige har levert og de ender opp med en fornøyd kunde! De jeg ikke handler hos har sviktet allerede før gjennomført handel, de skal jeg ikke liste opp her.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Denne ble hengende i luften på et vis.
Jeg ble kontaktet av Skink_123 / OHC som ba om opplysninger.
Det tolket jeg som at han kunne ordne opp.
Kontakten med OHC var gjort via et kontaktskjema. Ingen finner dette.
Kontakten med Octave var på tradisjonelt vis.

Dette er svaret. Ingen løsning altså.

Hei Hans Kise og takk for mail,
når en produsent ikke vil gi ut skjema er det lite vi kan gjøre men svar må du få :)
hilsen
Øystein

At en produsent ikke vil fortelle om sine fantastiske og komplekse konstruksjoner (tysk må vite) må jeg bare akseptere.
At importør og distributør synes det er greit er merkelig.
På sikt: Et dårlig rykte / dårlig omdømme.
Jeg så for meg en positiv løsning, men nei.
Nå sier vedkommende hos OHC at det ikke er hans bord.
Og ikke nok med det:
Han går ut i pappaperm.
Ber meg henvende meg til "service"
Det var der jeg startet.
Closed loop på internasjonalt.
"Ring meg gjerne"
Hvorfor det?


Hei!
I pappaperm fram tilogmed 23 November.
Er på jobb i butikklokalene tirsdager og oddetalls lørdager.
Servicehenvendelser bes ta til rep@oslohificenter.no
Spørsmål om sporingsnummer på pakker tas til info@oslohificenter.no
Lettest nå meg på telefon 99109242,
Hilsen Øystein

Du når meg på 99109242, ring gjerne :)

Oslo Hi-Fi Center / Hi-Fi Center AS
Dronning Maudsgate 1-3
0250 Oslo
Norway
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Jeg så for meg en positiv løsning, men nei.
Nå sier vedkommende hos OHC at det ikke er hans bord.
Og ikke nok med det:
Han går ut i pappaperm.
Ber meg henvende meg til "service"
Det var der jeg startet.
Closed loop på internasjonalt.
"Ring meg gjerne"
Hvorfor det?


Hei!
I pappaperm fram tilogmed 23 November.
Er på jobb i butikklokalene tirsdager og oddetalls lørdager.
Servicehenvendelser bes ta til rep@oslohificenter.no
Spørsmål om sporingsnummer på pakker tas til info@oslohificenter.no
Lettest nå meg på telefon 99109242,
Hilsen Øystein

Du når meg på 99109242, ring gjerne :)

Oslo Hi-Fi Center / Hi-Fi Center AS
Dronning Maudsgate 1-3
0250 Oslo
Norway
For å ta stakkars Øystein (@Skink_123 ) litt i forsvar her, så er vel det faktisk autosvaret han har satt på nå når han er i pappaperm. Han kan svare for seg selv, men han ønsker vel sannsynligvis ikke å måtte sjekke e-post hele tiden mens han er hjemme med sitt barn og oppmuntrer derfor til at man ringer i stedet. Ganske grei service, spør du meg.
 
C

cruiser

Gjest
Det høres rart ut, de fleste gjør det omvendt.. Foretrekker mail og svarer når man har en ledig stund istedenfor å få telefoner i tide og utide når man er hjemme med den lille
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
636
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
@Audiomix , synes du det er god stil å lime inn private meldinger i et forum, og hvor du attpå til navngir flere av avsenderne - og legger ut mobiltelefonnummer? Jeg synes ikke det, og jeg vil derfor oppfordre deg til å redigere de postene.

Til tråden: jeg har gode erfaringer fra å handle med @Hagto Audio, Stereofil, Soundgarden, Hifistasjonen, Hifiklubben og OHFC (Litt vel mye trykk på mersalg av ting man ikke trenger fra enkelte, men hyggelig og underholdende er det i den store godtebutikken i Vika). Har også blitt tatt godt i mot hos NAT, Duet og han i Stavanger som vel la ned for noen år siden. Har fått god service når jeg har levert godt brukte kvalitetsprodukter til reparasjon hos Dalens.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.641
Antall liker
1.368
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg så for meg en positiv løsning, men nei.
Nå sier vedkommende hos OHC at det ikke er hans bord.
Og ikke nok med det:
Han går ut i pappaperm.
Ber meg henvende meg til "service"
Det var der jeg startet.
Closed loop på internasjonalt.
"Ring meg gjerne"
Hvorfor det?


Hei!
I pappaperm fram tilogmed 23 November.
Er på jobb i butikklokalene tirsdager og oddetalls lørdager.
Servicehenvendelser bes ta til rep@oslohificenter.no
Spørsmål om sporingsnummer på pakker tas til info@oslohificenter.no
Lettest nå meg på telefon 99109242,
Hilsen Øystein

Du når meg på 99109242, ring gjerne :)

Oslo Hi-Fi Center / Hi-Fi Center AS
Dronning Maudsgate 1-3
0250 Oslo
Norway
Vi kan svare offentlig og om du ønsker.

Jeg tok kontakt fordi du ikke fikk svar. Måten du legger opp komunikasjonen på(eller mangel på sådan) gjør det vanskelig å ha en dialog med deg. Du ønsker noe vi ikke kan skaffe og du forteller oss om hvordan vi burde komunisere med leverandører(som er en måte som ikke ville ha fungert)
Mailen din ligger ulest i mailboksenen og det er riktig det er et autosvar du har fått. Mailen blir besvart neste gang jeg er på arbeid. At du i tillegg skriver som du gjør på forum og klipper og limer på dette viset gir en jo tanker. Og ja det er lettere veksle tre ord på telefon enn endeløse mailtråder når tiden er knapp. Jeg var forøvrig i pappaperm når saken starter. Med ønske om en god kveld.
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.129
Antall liker
2.089
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ja, synes dette tok en litt ille vending. Når det blir personangrep (vi er der nå), så blir det bare gjørme. Synes det er viktig å kunne påpeke hvilke forhandlere som oppleves godt og dårlig, men når det ender opp med kritikk av hvordan en enkeltselger bruker fritiden sin, da synes jeg det er innafor med litt moderasjon. Kan ikke admin, om ikke annet, fjerne tlfnr og lignende?

Æsj, nå føler jeg meg bare flau og skitten over at jeg deltok i tråden her ☹
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.260
Antall liker
6.334
Sted
Under stjernene
Vi kan svare offentlig og om du ønsker.

Jeg tok kontakt fordi du ikke fikk svar. Måten du legger opp komunikasjonen på(eller mangel på sådan) gjør det vanskelig å ha en dialog med deg. Du ønsker noe vi ikke kan skaffe og du forteller oss om hvordan vi burde komunisere med leverandører(som er en måte som ikke ville ha fungert)
Mailen din ligger ulest i mailboksenen og det er riktig det er et autosvar du har fått. Mailen blir besvart neste gang jeg er på arbeid. At du i tillegg skriver som du gjør på forum og klipper og limer på dette viset gir en jo tanker. Og ja det er lettere veksle tre ord på telefon enn endeløse mailtråder når tiden er knapp. Jeg var forøvrig i pappaperm når saken starter. Med ønske om en god kveld.
Nyt pappapermen🌞💖
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hvis noen har problemer med å henge med eller få med seg detaljene tar jeg en kort oppsummering:

Jeg kontaktet OHC via deres kontaktskjema ang service. Ble aldri besvart.
Jeg kontaktet OCTAVE i Tyskland som etter noe tid svarte at pga kompleksiteten ga de ikke ut dokumentasjon.
Det kunne sluttet her.

Så ble jeg kontaktet av Skink_123 som ba om detaljer.
Det fikk han og jeg trodde han kunne hjelpe.

Det kunne eller ville han ikke. Ikke hans bord, sa han. Og så kom dette med pappaperm opp som en forklaring eller unnskyldning.
Det siste kunne han fortalt i begynnelsen og overlatt saken til en kollega?

Jeg har fått svar både fra produsent og importør.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.312
Antall liker
63.007
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Et forsøk på offentlig gapestokk (om enn aldri så berettiget) for å fremme sine ønsker er sjeldent vakkert eller videre konstruktivt. Intensjonen med denne tråden var vel en positiv vinkling......
Selv har jeg udelt positiv erfaring med forhandlerne i Norge, men ser at det ofte kan bli utfordrende når ting blir ødelagt. Selv har jeg fått ypperlig hjelp av Servicekompaniet i Bergen når jeg har hatt problemer. Sist gang gikk de på skattejakt i hele Europa for å finne rette transistorer for meg, og tok seg også bryet med å matche dem, uten at det kostet skjorta.

Hvis det skal være åpning for å kritisere butikker og ikke minst selgere ved navn, burde det vel også være åpning for å kritisere vanskelige kunder ved navn (ikke nødvendigvis rettet mot deg, Audiomix). Ekstra hjelpsomme forhandlere/selgere har ofte sammenheng med hyggelige og konstruktive kunder 😊
 

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
505
Antall liker
603
Sted
Bærum
Jeg må legge inn et godt ord for Morten @nat
Selv før jeg kjøpte noe av han gav han meg utmerket service på noen forsterkere jeg hadde kjøpt brukt (som han i utgangspunktet har solgt).
Det har medført at jeg har handlet en god del av han.
Og oppfølging har vært svært bra.
Har samme gode erfaring med Morten hos NAT. Jeg kjøper ikke dyre ting, har handlet to sett høyttalere hos han av den billigere sorten. Men, har kun møtt usedvanlig god service, gode svar på sikkert litt dumme spørsmål og har kommet hjem med produkter jeg har vært veldig fornøyd med.
 

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
505
Antall liker
603
Sted
Bærum
Kan også legge til at jeg har fått veldig god service og hyggelig oppfølging hos Stereofil!
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.641
Antall liker
1.368
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hvis noen har problemer med å henge med eller få med seg detaljene tar jeg en kort oppsummering:

Jeg kontaktet OHC via deres kontaktskjema ang service. Ble aldri besvart.
Jeg kontaktet OCTAVE i Tyskland som etter noe tid svarte at pga kompleksiteten ga de ikke ut dokumentasjon.
Det kunne sluttet her.

Så ble jeg kontaktet av Skink_123 som ba om detaljer.
Det fikk han og jeg trodde han kunne hjelpe.

Det kunne eller ville han ikke. Ikke hans bord, sa han. Og så kom dette med pappaperm opp som en forklaring eller unnskyldning.
Det siste kunne han fortalt i begynnelsen og overlatt saken til en kollega?

Jeg har fått svar både fra produsent og importør.
det er ikke mitt bord å forhandle vilkår med produsent før vi starter importere noe derunder det å kreve å få tilgang til tredjepart på skjemaer til utstyret

jeg skjønner du er frustrert men det får være grenser.

det autosvaret du snakker om har kommet på alle mailene du har sendt fra den første. Det er satt opp til å vare til 23 november.
 

luefisk

Medlem
Ble medlem
17.01.2018
Innlegg
25
Antall liker
10
Vil gi en honnør til Duet audio.

Har gjennom sommeren vært på jakt etter nye høytalere, og vært innom en god del ulike forhandlere, med for det meste gode opplevelser. Likevel vil jeg si Duet er i særklasse når det kommer til kundeservice, med både interessante samtaler og råd, mulighet for hjemlån, levering på døra og god oppfølging gjennom hele beslutningsprosessen. Og stor tålmodighet overfor en ung mann med beslutningsvegring.

Tror ikke jeg har vært borti lignende god service, uavhengig av bransje!
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg vil ta OHC i forsvar her, ikke fordi jeg føler de trenger det med fordi jeg alltid opplever positiv opplevelse der. Jeg har ikke kjøpt all-verden der, men noe er det blitt (Audio Insight Isovolt og en Krell forsterker og noe småtteri)

En av grunnene til at jeg returnerer gjentatte ganger til Oslo Hifi center er på grunn av de som jobber der, hva de står for og deres entusiasme. Hvis jeg tar meg en tur til OHC, så får jeg alltid spesialbehandling fra Geir Tømmervik, hver gang jeg er der så vil han demonstrere noe nytt som han har fått til, og hver gang ... så sitter jeg igjen måpende og lurer .... hva i Svarte #$%$#

Jeg opplever @Skink_123 som alltid superpositiv, ute etter å demonstrere positive opplevelser og er velvilligheten selv, jeg har aldri opplevd noen "løse tråder" hos OHC, hvis bare alle andre i bransjen var like pliktoppfyllende :unsure:

Det er faktisk få steder jeg opplever å bli tatt mere seriøst enn på OHC, og det er en god grunn til at jeg returnerer der og nok kommer til å investere mere gjennom dem. Jeg er en seriøs IT arkitekt og legger opp til at alt jeg handler og kjøper skal bringe meg i en linje mot et Nirvana og at hver investering bringer meg ett steg videre. De råd og innspill som Geir Tømmervik og @Skink_123 gir her er viktige. Jeg har aldri opplevd noe push og/eller "kjøpepress" her.

Det er for meg alltid en glede å komme til OHC fordi det er et sted som fokuserer på musikalske opplevelser og et sted hvor jeg opplever å få gode innspill og råd.

Jeg har flere ganger fått råd fra Geir Tømmervik på ikke å kjøpe, men å gjøre grep og oppgraderinger på det jeg har, noe som gjør at OHC kanskje taper penger på kort sikt, men på lang sikt er det selvfølgelig det riktige å gjøre.
 
U

utgatt medlem 1034

Gjest
Jeg vil ta OHC i forsvar her, ikke fordi jeg føler de trenger det med fordi jeg alltid opplever positiv opplevelse der. Jeg har ikke kjøpt all-verden der, men noe er det blitt (Audio Insight Isovolt og en Krell forsterker og noe småtteri)

En av grunnene til at jeg returnerer gjentatte ganger til Oslo Hifi center er på grunn av de som jobber der, hva de står for og deres entusiasme. Hvis jeg tar meg en tur til OHC, så får jeg alltid spesialbehandling fra Geir Tømmervik, hver gang jeg er der så vil han demonstrere noe nytt som han har fått til, og hver gang ... så sitter jeg igjen måpende og lurer .... hva i Svarte #$%$#

Jeg opplever @Skink_123 som alltid superpositiv, ute etter å demonstrere positive opplevelser og er velvilligheten selv, jeg har aldri opplevd noen "løse tråder" hos OHC, hvis bare alle andre i bransjen var like pliktoppfyllende :unsure:

Det er faktisk få steder jeg opplever å bli tatt mere seriøst enn på OHC, og det er en god grunn til at jeg returnerer der og nok kommer til å investere mere gjennom dem. Jeg er en seriøs IT arkitekt og legger opp til at alt jeg handler og kjøper skal bringe meg i en linje mot et Nirvana og at hver investering bringer meg ett steg videre. De råd og innspill som Geir Tømmervik og @Skink_123 gir her er viktige. Jeg har aldri opplevd noe push og/eller "kjøpepress" her.

Det er for meg alltid en glede å komme til OHC fordi det er et sted som fokuserer på musikalske opplevelser og et sted hvor jeg opplever å få gode innspill og råd.

Jeg har flere ganger fått råd fra Geir Tømmervik pfokuserer på musikalske opplevelser å ikke å kjøpe, men å gjøre grep og oppgraderinger på det jeg har, noe som gjør at OHC kanskje taper penger på kort sikt, men på lang sikt er det selvfølgelig det riktige å gjøre.
haraldo jeg har same opplevelsene som deg når det gjelder entusiasmen hos OHC og focuset de har på at man skal få max ut av de produktene man er ute etter
 
Topp Bunn