Sette plugger på nettverkskabel

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takker

Clas, Biltema eller Jula? Så får jeg tak i det i morra 8)

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Kjøp en god tang til dette, ellers blir det raskt dårlig kontakt i enkelte ledere. Må være presist klem over alle ledere i pluggen.
men det er tildels stor forskjell på pluggene også. prøv å unngå plugger som føles veldig sprø i plasten (billigplast).

Bruker Crimpex-tenger til krymping og avisolering, utrolig gode tenger.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Du må ha tang for RJ45, ja. Nytter ikke med noen vanlig kabelskotang. (Kan de egentlig brukes til noenting?)

Jeg har den Mr.T postet, og den fungerer fint. Billig også.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Da blir det Biltema handletur i morra. Kabel, plugger og tang. (Samt skjøteledning siden jeg må trekke strøm inn på boden ...)
Håper det går greit å se hvilke farger som går hvor i pluggen så jeg terminerer riktig.

Skal bli godt å få den #¤¤%¤%#¤#¤#" jetmotoren inn på eget rom!! :-X

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk, T, da bør det gå bra! :)

U

utgatt19288

Gjest
Kjøpte tang og plugger hos Clas på Ski. Det er ikke noe kvalitet men det funker så der. Har ved et par anledninger opplevd at jeg over tid utvikler vakkel og dårlig kontakt etter en del "inn og ut" plugging. Egen terminerte plugger rører jeg skjelden.

Ellers så ønsker jeg deg lykke til med termineringsarbeide, for egen del så utvikler jeg Tourett når jeg driver å fettler med å få til rekkefølgen i skjema som Mr. T viser til.

M

Mr-T

Gjest
Biltema sin tang er i hvertfall ganske god til hobbybruk, den holder i massevis hvis man skal terminere EN plugg kan du si... Jeg har terminert kanskje 10 plugger med min tang, og alle fungerer like godt nå et par år etter.

U

utgatt19288

Gjest
Tangen er sikkert ok - men mulig det er kvaliteten i pluggene? Eller så er du sterkere i klypa? Uansett får ikke samme kvalitet eller strekkfasthet i kabel/plugg som fabrikkterminerte.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Mr-T skrev:
Biltema sin tang er i hvertfall ganske god til hobbybruk, den holder i massevis hvis man skal terminere EN plugg kan du si... Jeg har terminert kanskje 10 plugger med min tang, og alle fungerer like godt nå et par år etter.
Jeg laget sikkert 50 kabler av en 300 meters rull med min. Biltema plugger. Har blitt herjet med og plugget inn og ut og hit og dit. Har aldri hatt noen problemer.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Juhu, da er det nettverk på boden på loftet.
Bare å skru opp hylle, trekke skjøteledning og fyre opp NAS da jo 8)

Ja, det var litt knot å legge lederne i rett rekkefølge, men det gikk på første forsøk lell :D

Topp Bunn