Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    medlem215396

    Gjest
    Husk, det er bare noen materielle bokser. Om noe skulle vise seg å endre seg i fremtiden er det alltids mulig å anskaffe lignende igjen 😊

    Blir spennde å høre fremover hvordan nye saker du måtte erverve deg står seg mot 282/300 som i mine ører er fantastisk.
    God helg, anbefaler IPA 🌝
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg hadde en gang et nokså påkostet Naim anlegg inkl Supercap, Nac282, dyreste riia osv osv. Jeg solgte det og kjøpte en Devialet, solgte den og kjøpte osv osv.
    Det jeg vil frem til er at spillegleden til Naim kan være vanskelig å erstatte, men hvis det er mye av egenskapene man typisk finner i High End hifi som er veien til nirvana så blir det kostbart med Naim, men hvis man dyrker egenskapene til Naim, men er lei så ser jeg faktisk at fler har hatt nytte av å kjøpe seg en enkel Naim Nait integrert for å kunne finne tilbake til den lyden og innsikten Naim presenterer.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Test ut Simaudio, de gjør en god jobb :)
    Ligger en 600i på finn, løp og kjøp!
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Husk, det er bare noen materielle bokser. Om noe skulle vise seg å endre seg i fremtiden er det alltids mulig å anskaffe lignende igjen 😊

    Blir spennde å høre fremover hvordan nye saker du måtte erverve deg står seg mot 282/300 som i mine ører er fantastisk.
    God helg, anbefaler IPA 🌝

    Ikke godt å si hvor dette ender, selv om bilde om en hammer skulle illustrere at valget er tatt. 272 og en hicap er solgt.

    God helg til deg og. Legger med et bilde av favoritt ipaen for tiden😅

    AC9F677B-C84F-40AA-87FD-8CE6BDF67F81.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en gang et nokså påkostet Naim anlegg inkl Supercap, Nac282, dyreste riia osv osv. Jeg solgte det og kjøpte en Devialet, solgte den og kjøpte osv osv.
    Det jeg vil frem til er at spillegleden til Naim kan være vanskelig å erstatte, men hvis det er mye av egenskapene man typisk finner i High End hifi som er veien til nirvana så blir det kostbart med Naim, men hvis man dyrker egenskapene til Naim, men er lei så ser jeg faktisk at fler har hatt nytte av å kjøpe seg en enkel Naim Nait integrert for å kunne finne tilbake til den lyden og innsikten Naim presenterer.
    Har fremdeles angst for å vandre videre. Liker naim lyden og ønsket noe annet. Det rimer ikke...
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har fremdeles angst for å vandre videre. Liker naim lyden og ønsket noe annet. Det rimer ikke...
    Det skal jo lite til å reversere planen din og med f. eksempel 282 oppnå enda bedre ytelse enn det du hadde? Der ifra går det an å bruke tiden til å låne og teste ut ulike alternativer og finne det du virkelig vil ha, med mindre du ikke allerede vet :unsure:

    Det er vel også sånn at dersom du skal beholde høyttaleren din, setter den standarden for hva som aksepteres og det kan fort bli dyrt uansett hva man velger?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Står foran et lite veiskille nå. Selger jeg mere nå, gir det lite å beholde naim. Som nevnt tidlige så handler dette litt om kostnader. Jeg likte svært godt 282/300. Nedturen ble rett og slett for stor å gå tilbake til 272. 282 eller bedre, samt NDX 2 vil koste meg en god del. Men å bygge opp noe annet vil heller ikke være gratis. Høyttalerne min blir her.

    Tanken som gnager på meg er å satse på en godt brukt 282 eller 252 pluss supercap fra det store utland. Droppe digitalt en periode, og kun snurre vinyl. Da kan jeg ta et nytt valg da om jeg vil bli eller forlate naim.

    Kan tilslutt legge til at naim 282/300dr opplevdes like kjapp og hurtig som Vera audio 150/600. Naim låt også varmere, mere kjøtt på beinet.

    Pleier å være ganske så målrettet i det jeg gjør og har planer om. Men denne gangen er jeg skikkelig vinglef.....
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Naim er dølle greier, har jo bare 14 watt eller noe sånt med roughly samme måledata som Crown forsterkere (rundt 80 dB SINAD) :LOL:

    Fra spøk til revolver, jeg har medlidenhet for slike vanskelige veivalg, så jeg skal bidra med ekstremsynsing.

    Prøv Mcintosh hvis det skal være dyrt, flott, masse guff og lite vreng. Prøv Audio Research hvis du vil overøses med koselig vellyd. Hvis du vil bli venner med Auditor, forsøk Bladelius. Kompis med de gamle, Accuphase. Vil du inn døren til wannabe's, da er Luxman noe for deg.

    Umulig valg? Kjøp bedre høyttalere! :ROFLMAO:
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hoy, det der er drømmeanlegget til mange fortapte sjeler, så ikke være frekk! :mad::D
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Står foran et lite veiskille nå. Selger jeg mere nå, gir det lite å beholde naim. Som nevnt tidlige så handler dette litt om kostnader. Jeg likte svært godt 282/300 ........

    Tanken som gnager på meg er å satse på en godt brukt 282 eller 252 pluss supercap fra det store utland. Droppe digitalt en periode, og kun snurre vinyl. Da kan jeg ta et nytt valg da om jeg vil bli eller forlate naim.

    Kan tilslutt legge til at naim 282/300dr opplevdes like kjapp og hurtig som Vera audio 150/600. Naim låt også varmere, mere kjøtt på beinet
    Nettopp, gjøre et lite pitstopp før du når "point of no return" med Naim.
    Du skrev tidligere at 282 gjorde gode ting og du spilte uten sub. Hva tilførte sub' ene med 282? Kan du leve uten dem og der et salg kan finansiere " viktigere" deler i kjeden?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Subbene ble aldri brukt med 282. Heller aldri et savn. Hadde ikke riktig kabel for å bruke de sammen med DSP. Subbene kan selges, men vil bli et savn på hjemmekinoen.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Diy basstårn og klasse d høres mest fornuftig ut i mitt hode og er akkurat den veien jeg har gått/går. Ikke det at jeg trenger basstårn heller, vil bare ha det. 😁
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Klasse D på basstårn, mente du🤪 REL blir solgt en dag og da blir det XXXL DIY subber av ett eller annet slag. Men akkurat nå er de planene satt på pause.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker at vi snakker om døde ting her. Selg mannskiten og prøv noe annet! Om du skulle bli nostalgisk over et par støgge svarte bokser med et par grønne 14 kroners printkort inni så kan du vel alltids kjøpe det igjen i fremtiden? Er du heldig er det billigere da enn nå når du selger det :geek:
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ikke hør på mine dårlige influenser-forsøk, jeg bare prokrastinerer i kjedsomhet. Klarer ikke engang å bestemme meg for om jeg skal vinkle inn høyttalerne eller la de fyre rett frem selv...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Naim er dølle greier, har jo bare 14 watt eller noe sånt med roughly samme måledata som Crown forsterkere (rundt 80 dB SINAD) :LOL:

    Fra spøk til revolver, jeg har medlidenhet for slike vanskelige veivalg, så jeg skal bidra med ekstremsynsing.

    Prøv Mcintosh hvis det skal være dyrt, flott, masse guff og lite vreng. Prøv Audio Research hvis du vil overøses med koselig vellyd. Hvis du vil bli venner med Auditor, forsøk Bladelius. Kompis med de gamle, Accuphase. Vil du inn døren til wannabe's, da er Luxman noe for deg.

    Umulig valg? Kjøp bedre høyttalere! :ROFLMAO:
    Kunne ikke sagt det bedre! Perfekt kategorisering av luksushorene her inne
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kikker litt på streamere. Naim har hatt en veldig godt og stabil app, det er viktig. Trenger ikke nødvendigvis innebygget dac. Noen som vil anbefale en grei streamer? Tenker pris maks 30k men gjerne rimigere.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.349
    Antall liker
    63.228
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo lett å komme med tips på streamere. Verre er det å forklare hvorfor 😃 Hovedgrunnen til at jeg havet på Auralic Aries og nå Aries G1 er muligheten for wifi (som anbefales av Auralic ift. kablet tilgang). Synes appen deres på G1 fungerer stabilt og bra (hadde litt rusk på Aries innimellom). Lay out messig husker jeg Naim sin app som mer behagelig for øyet. Jeg er i hvert fall fornøyd med Auralic.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kikker litt på streamere. Naim har hatt en veldig godt og stabil app, det er viktig. Trenger ikke nødvendigvis innebygget dac. Noen som vil anbefale en grei streamer? Tenker pris maks 30k men gjerne rimigere.
    Brukt Auralic Aries? Tror appen deres er grei. Jeg ble forøvrig sjokkert over at Auralic tar 25 000 kroner for galvanisk skille, som er eneste tekniske forskjell mellom g1 og g2, så ikke tro på eventyr når det kommer til streamere. Alt som kan sende data over wifi er godt nok til å sende data over wifi.

    10% av pengene spart kan vippses til meg :)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    798
    Antall liker
    349
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har ikke lyst å teste Roon? Er jo mange streamere som støtter det nå
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Roon mulighet er iallfall kjekt å ha. Vet ikke om jeg bryr meg om eq men grensesnittet ser bra ut.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Auralic hadde jeg før ustabil app. Men det er nok bedre nå. Hadde nok evt gått for g1.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ljudtekniska selskapet fra Sverige som driver med intensiv blindtesting av ting og tang fant at Yamaha WXC-50 var transparent. Vet ikke om appen er ok.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Orker ikke pc eller Mac. Hadde Mac mini før. Grei nok den, men av og mistet den kontakten med dac osv.... da er det enklere med streamer😄
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ser den! Pc har ingenting i et hifi-oppsett å gjøre.

    Sier han som sitter her med pc på tv'en og hører på youtube på hifi-oppsettet...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    PC funker jo fint det så lenge man har en rett fram DAC, jeg prøvde tre-fire dacer før jeg endte på en grisebillig en uten noe jåleri, beste dacen jeg har hatt. ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Orker ikke pc eller Mac. Hadde Mac mini før. Grei nok den, men av og mistet den kontakten med dac osv.... da er det enklere med streamer😄
    Har endt opp med å gå tilbake til streamer jeg også. Bruker PCen til så mye annet at det blir litt konflikt fra tid tll annen. Dessuten er ikke USB helt optimalt med McIntosh, grunnet mute latens. Bedre når jeg hadde optisk ut fra PC
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Test en Naim ND5XS2 streamer? Hører mye godt om den og den skal være langt bedre og mer moderne en 272 mtp Roon osv. Mener Stereo+ testet den i fjor.
    Har lest noen sider bakover i tråden og du ser ut til å funnet det som passer deg med 282, så er i stuss hvorfor selge alt når riktig vei ligger klar?
    Gresset er neppe grønnere på andre siden og slike planer ender ofte opp som bare en kostbar runddans. Har vært der selv :)
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Ljudtekniska selskapet fra Sverige som driver med intensiv blindtesting av ting og tang fant at Yamaha WXC-50 var transparent. Vet ikke om appen er ok.
    Har tidligere hatt WXA-50, og har WXAD-10. Appen er "ok", spørs hva man sammligner med.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.086
    Antall liker
    16.981
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ny u-sving. Det blir ikke Michi eller videre i Naim. Ente opp med noe helt annet. Skal bli spennende. Så er på jakt etter pre/dac/streamer og riaa. Må bare selge unna litt mere. Dag 5 uten anlegg. Svettetokter og svimmelhet. Men det gledes over ting på gang😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn