Sevalds rosablogg

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.280
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde det ikke vÊrt for at NAS er for folk med smÄ peniser, sÄ ville jeg kjÞpt en sÄnn.
    Hva prÞver du Ä fortelle oss? PrÞver du fÄ napp? Vet kona?
    Misunnelse kommer i mange former. Jeg fĂ„r stĂ„ rakrygget sammen med alle som fĂ„r tyn for Rega, sĂ„ fĂ„r dere andre kompletteres gjennom en platespiller av rĂžslig stĂžrrelse.....😊
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Misunnelse kommer i mange former. Jeg fĂ„r stĂ„ rakrygget sammen med alle som fĂ„r tyn for Rega, sĂ„ fĂ„r dere andre kompletteres gjennom en platespiller av rĂžslig stĂžrrelse.....😊
    Hva med lage en stĂžttegruppe for Rega eiere? Ta vare pĂ„ en sĂ„rbar gruppe i samfunnet?đŸ€Ș At jeg hadde en planer 8 og var fornĂžyd med den, trenger ikke komme frem i dagslys😉
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Misunnelse kommer i mange former. Jeg fĂ„r stĂ„ rakrygget sammen med alle som fĂ„r tyn for Rega, sĂ„ fĂ„r dere andre kompletteres gjennom en platespiller av rĂžslig stĂžrrelse.....😊
    Det jeg ikke helt forstÄr er hvorfor man velger Rega nÄ som 12xxg finnes? Har du vurdert den Sevald?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kan vel egentlig ikke si at jeg seriĂžst har vurdert technic 12xx. Tror det handler om forfengelighet og liten ... ja du vetđŸ€“. Jeg Ăžnsker Ă„ ha et smykke pĂ„ alteret som spiller bra og gir meg godfĂžlelsen nĂ„r jeg setter pĂ„ en plate. Jeg er ikke den som spiller vinyl hver dag. Men spiller vinyl nĂ„r anledning byr seg til Ă„ sette seg ned i mange timer og nyte kvelden. Den opplevelsen Ăžnsker jeg Ă„ makse. Jeg er ikke sikker pĂ„ at 12xx gir meg det jeg Ăžnsker. HĂžres sikker patetisk og ufornuftig ut. Men det er vel mitt ĂŠrlige svar.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Kan vel egentlig ikke si at jeg seriĂžst har vurdert technic 12xx.
    Nei, jeg prÞver ikke overtale deg om noen Technics. Bare et under at sÄ mange velger disse underpresterende fjÞlene til Gandy, nÄr man har nÊrmest perfekte drivverk i form av 12xx serien.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hadde jeg vÊrt pÄ jakt etter en grei spiller i det prissegmentet hadde jeg vurdert 12xx. Hvordan den stÄr seg i forhold til rega vet jeg ikke. Mitt inntrykk av Rega er at en fÄr mye for pengene pÄ dei rimeligste modellene. Og dei dyrere modellene, er kanskje litt motsatt.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Er fremdeles pÄ jakt etter ny platespiller. Har hengt meg opp i VPI prime signature. Eneste er armen og pu min som ikke treffer resonansfrekvensen innen 7-12 hz. Vet ikke hvor viktig det er.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.280
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva gjĂžr man ikke for Ă„ fĂ„ stue med haifai for seg selv. Jeg fikk stĂžpt sĂ„le og satt opp et skikkelig drivhus i hagen til kona. Som dere premierte jeg ogsĂ„ meg selv med god drikke. Bygget selvfĂžlgelig ikke selv, men jeg har nĂ„ heller aldri skjĂžnt den greia med at man mĂ„ yte for Ă„ nyte 😄
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjĂžr man ikke for Ă„ fĂ„ stue med haifai for seg selv. Jeg fikk stĂžpt sĂ„le og satt opp et skikkelig drivhus i hagen til kona. Som dere premierte jeg ogsĂ„ meg selv med god drikke. Bygget selvfĂžlgelig ikke selv, men jeg har nĂ„ heller aldri skjĂžnt den greia med at man mĂ„ yte for Ă„ nyte 😄
    Nyte fĂžr yte er mere min greie😂 Ikke dumt Ă„ finne en hobby til konen som ikke involvere en selvđŸ€” Kanskje hun vil begynne i kor eller noe😉 Drivhus er egentlig mi greia. Sliter litt med Ă„ fĂ„ nok alenetid til Ă„ trekke ned i potetkjelleren. God helgđŸ»
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    ... jeg ser en vesentlig mangel med oppsettet. SpĂžrsmĂ„let er hvor lenge jeg makter Ă„ holde igjen😆
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.794
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det ser skikkelig bra ut nÄ Sevald. Noe helt annet enn roterommet mitt :)
    Er du fremdeles fornÞyd med Rotelene nÄ som den fÞrste forelskelsen har gitt seg ?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk. Jeg er fremdeles like fornĂžyd. Michi gjĂžr en strĂ„lende jobb synes jeg. NĂ„ tenker jeg at dei nusselige 12” skal vurderes utskiftning. MĂ„ bli er 2022 prosjekt😅
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.794
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Jeg er fremdeles like fornĂžyd. Michi gjĂžr en strĂ„lende jobb synes jeg. NĂ„ tenker jeg at dei nusselige 12” skal vurderes utskiftning. MĂ„ bli er 2022 prosjekt😅
    Skifte ut prisessesubbene 😼
    NÄ havner du i unÄde hos REL gutta :ROFLMAO:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Skifte ut prisessesubbene 😼
    NÄ havner du i unÄde hos REL gutta :ROFLMAO:
    Ikke noe gale med REL, men passer nok enda bedre sammen med hĂžyttaler med mindre kapasitet i bunn. Kunne tenke meg Ă„ ha enda mere kapasitet ned mot 15-20hz. Presser RELene med DSP. Det fungere, men det finnes bedre lĂžsninger😀
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bestemt deg for hvilken platespiller?
    MÄ bli Rega, "for the man who doesn't have to try to hard" - fritt ifra Brut reklamen pÄ tidlig 90 tall.. :cool:..

    Artig Ä hÞre at Michi har lykkes, igjen. Sist gang var det riaa som var det store, men nÄ tror jeg de har gjort en sÊrs god jobb med forsterkere sine..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    GjennomfĂžrt rom og oppsett som gjĂžr seg visuelt. GĂžy Ă„ hĂžre at Rotel har fĂ„tt fast opphold Ă„ innfrir ennĂ„đŸ˜‰
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ikke bestemt meg for snurre enda. VPI Prime Signature er en sterk kandidat. Eneste jeg er usikker pÄ er hvor godt armen passer til min Pu. Tar hatt fingen pÄ bestillingsknappen flere ganger uten Ä trykket pÄ den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.794
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    MÄ bli Rega, "for the man who doesn't have to try to hard" - fritt ifra Brut reklamen pÄ tidlig 90 tall.. :cool:..

    Artig Ä hÞre at Michi har lykkes, igjen. Sist gang var det riaa som var det store, men nÄ tror jeg de har gjort en sÊrs god jobb med forsterkere sine..
    Jeg har en oldskool P3 stÄende. Muligens litt slapp i strikken etter lang tids lagring. Den kan bli din for en rimelig penge. Men Karmana har jo ogsÄ en spennende spiller til salgs ryktes det.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har en oldskool P3 stÄende. Muligens litt slapp i strikken etter lang tids lagring. Den kan bli din for en rimelig penge. Men Karmana har jo ogsÄ en spennende spiller til salgs ryktes det.
    Tror ikke det. NÄr det er sagt, har ikke noe i mot merket. Det har solgt bÞtter og spann av en grunn, god lyd. Snarere litt godlynt mobbing pÄ tvers :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.955
    Antall liker
    16.481
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en oldskool P3 stÄende. Muligens litt slapp i strikken etter lang tids lagring. Den kan bli din for en rimelig penge. Men Karmana har jo ogsÄ en spennende spiller til salgs ryktes det.
    Jeg har mulighet til Ă„ lĂ„ne en Clearaudio Concept spiller. MĂ„ vel fungere som en ventepĂžlse😬
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.794
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Godt poeng😅 Da fĂ„r jeg ogsĂ„ teste om RIAA i Michi fungere som en grei start i mitt neste vinyl oppsett😅
    Jeg bruker riaa`en i min Marantz pre og det har jeg tenkt Ă„ fortsette med. Og Riaa’en i gamle Michi hadde jo et svĂŠrt godt rykte, sĂ„ den bĂžr absolutt testes ut fĂžr du strĂžr rundt deg med kronasjer for en ekstern.
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn