Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bygge om delefilteret mener du?
    Yes sir, hva skal man med alle nerdene på dette forumet om man ikke ender opp med bedre lyd? Et nytt delefilter må være pannekaker for eliten her.

    Fjotter som meg vil si gå aktivt, men passivt filter er vel intet problem for de som vet hvordan det gjøres.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Yes sir, hva skal man med alle nerdene på dette forumet om man ikke ender opp med bedre lyd? Et nytt delefilter må være pannekaker for eliten her.

    Fjotter som meg vil si gå aktivt, men passivt filter er vel intet problem for de som vet hvordan det gjøres.
    Joda. Det kunne vært mulig. Kunne ikke tenkt meg å gjort noe annet en å eventuelt laget mulighet for bi-amp. Å lage helt nytt delefilter blir å forandre på selve høyttaleren.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg aner ikke om man vil forandre noe ved å kopiere delefilteret aktivt eller rebygge det med andre komponenter, men kan ikke tenke meg at det er noe stort problem å bruke eksisterende med en modifikasjon. Bare en tanke :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg aner ikke om man vil forandre noe ved å kopiere delefilteret aktivt eller rebygge det med andre komponenter, men kan ikke tenke meg at det er noe stort problem å bruke eksisterende med en modifikasjon. Bare en tanke :)
    Bevares, tanken er ikke dum. Skal se om den tanken kan vekse litt på meg😀
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Alt er mulig.
    En ombygging til bi-wiring er nok relativt enkelt. Som regel involverer det å koble om et par steder på filteret og lodde inn et par ekstra ledninger.
    Det vanskelige er kanskje å lage fine terminaler der bak. Man kan eventuelt bare lage et hull og la to kabler henge ut. Man kan da senere enkelt reversere dette ved å koble disse disse sammen på eksisterende terminaler.
    1609974949619.png


    Å bygge om til aktiv drift som skal som gir samme lyd som høyttaleren har med passiv drift er krevende. Men det er kanskje da heller ikke poenget.
    Man kan jo da tilpasse til rommet osv. men da er man over i en helt annen divisjon av kompleksitet med DSP og hele bøttebaletten :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Alt er mulig.
    En ombygging til bi-wiring er nok relativt enkelt. Som regel involverer det å koble om et par steder på filteret og lodde inn et par ekstra ledninger.
    Det vanskelige er kanskje å lage fine terminaler der bak. Man kan eventuelt bare lage et hull og la to kabler henge ut. Man kan da senere enkelt reversere dette ved å koble disse disse sammen på eksisterende terminaler.
    Vis vedlegget 687269

    Å bygge om til aktiv drift som skal som gir samme lyd som høyttaleren har med passiv drift er krevende. Men det er kanskje da heller ikke poenget.
    Man kan jo da tilpasse til rommet osv. men da er man over i en helt annen divisjon av kompleksitet med DSP og hele bøttebaletten :)
    Har du @Armand hatt noe imot å fulbyrde et aktivt prosjekt i noens hjem😅 om du føler du har kapasiteten til det?
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Til det spørsmålet om for mye kraft og headroom......
    Glemmer aldri når jeg hørte dynaudio fokus 340 på soundgarden ved kvadrat.....
    Dette er ikke en spesielt dyr og bra høyttaler, men for alle del temmelig bra!
    Poenget er at de hadde koblet den opp mot Macintosh 1.1kw monoblokker.... Og det låt bare helt magisk 😁 koblet de høyttalere med noe annet, så hadde de ikke hørt slik ut.....
    Jeg er på lag med sevald og sikler på michi 🤪🤪🤪
    Tror de ville stått en stund......
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Du har ikke tatt noen målinger av responsen med de to forsterkerne (Naim/Vera) og sammenlignet?
    Nei. Har ikke hatt tid til det. Skal prøve å få gjort det. Men det er ganske stor forskjell på hvordan det låter, så det må vise på målingene.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.970
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Endelig tomt hus og jeg kan dra på litt ekstra volum. VA har mere krefter en naim. Det er ubetinget positivt selv om den er nærme grensen til klipping. Testen mellom naim og VA er uten subber.
    Nå har ikke jeg finlest alt her, men hvis du fremdeles skal ha subber så er det vel viktigst hvordan det spiller sammen med subbene? Hvis du liker kombinasjonen Vera med subber så burde vel valget være enkelt? ;)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå har ikke jeg finlest alt her, men hvis du fremdeles skal ha subber så er det vel viktigst hvordan det spiller sammen med subbene? Hvis du liker kombinasjonen Vera med subber så burde vel valget være enkelt? ;)
    Joda, forsovet enig. Det var bare det med spesielle naim tilkoblinger da. Bruker DIN til qlr fra pre til effekt. Fikk ikke lyd i VA med denne tilkoblingen merkelig nok. Det er også rca på pre. Der er subbene koblet via dsp. Jeg måtte bruke den utgangen til VA. Må få en splitter hvis jeg skal ha lyd i både VA og subber.

    Selv om jeg synes Vera Audio har mange kvaliteter. Så fortrekker jeg naim på mere enn bare bassen. VA er utrolig oppløst i toppen. Naim høres mere naturlig ut. Dette kommer nok an på smak og behag også.
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Årsaken er enkel: Høyttalerne krever mere power enn 300dr klare å gi. Da kan jeg enten selge høyttaler eller effekt. Velger å prøve det siste. Ligger nå på finn.no
    Hvilke høyttalere man har valgt eller vil holde på forplikter, det er sikkert og blir styrende for resten/ systembalansen. Jeg henger fortsatt på her fordi jeg synes det er synd at du ofrer den flotte Naim riggen. Når det er sagt, kanskje det er nødvendig :) .... og jeg synes fremdeles det er synd du ikke får prøvd en 282 (eller 252) i det flotte oppsettet. I de fleste tilfeller en åpenbaring, men ingen selvfølge selvfølgelig.

    Jeg har sjøl lettdrevne høyttalere (91DB/ 8ohm/ min 3,1ohm), men som minst fortjener 250DR og allerhelst 300DR for å yte optimalt. No2 fungerer imidlertid så fint i rommet sammenlignet med alt annet jeg har prøvd og SN3 er derfor innenfor det akseptable inntil jeg finner ut hvor jeg skal lande.

    Min erfaring er at desto mer et rom dempes, desto høyere må volumet justeres, for å kunne gi den samme opplevelsen av liv til musikken. Min erfaring er også at dempingen må plasseres optimalt for å kunne ivareta både 1.) dens hensikt, nemlig å dempe rommet, men 2.) også beholde livet i musikken.

    Dersom jeg har forstått det riktig, ved å benytte absorbenter med riktig gjennomstrømningsegenskaper kan en i mye større grad dempe og fremdeles ha kontroll på "live end, dead end"? Om det er riktig oppfattet så er spørsmålet;

    Har NAP300DR da aldri klart å gi Music den power de trenger? Dersom du reverserer utviklingen på rommet, vil du på noe tidspunkt si du var mer fornøyd enn du er nå? Det skal innrømmes at dette kanskje er samme kommentar som tidligere, men i en annen innpakning.

    Uansett interessant eller ikke, lykke til med prosjektet :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Har du @Armand hatt noe imot å fulbyrde et aktivt prosjekt i noens hjem😅 om du føler du har kapasiteten til det?
    Dette er utenfor min spesialitet som er elektronikk. Går man for DSP, aktiv drift og akustisk integrering med rommet finnes det andre med mer kompetanse enn meg. Men her er det virkelig mye å hente!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke høyttalere man har valgt eller vil holde på forplikter, det er sikkert og blir styrende for resten/ systembalansen. Jeg henger fortsatt på her fordi jeg synes det er synd at du ofrer den flotte Naim riggen. Når det er sagt, kanskje det er nødvendig :) .... og jeg synes fremdeles det er synd du ikke får prøvd en 282 (eller 252) i det flotte oppsettet. I de fleste tilfeller en åpenbaring, men ingen selvfølge selvfølgelig.

    Jeg har sjøl lettdrevne høyttalere (91DB/ 8ohm/ min 3,1ohm), men som minst fortjener 250DR og allerhelst 300DR for å yte optimalt. No2 fungerer imidlertid så fint i rommet sammenlignet med alt annet jeg har prøvd og SN3 er derfor innenfor det akseptable inntil jeg finner ut hvor jeg skal lande.

    Min erfaring er at desto mer et rom dempes, desto høyere må volumet justeres, for å kunne gi den samme opplevelsen av liv til musikken. Min erfaring er også at dempingen må plasseres optimalt for å kunne ivareta både 1.) dens hensikt, nemlig å dempe rommet, men 2.) også beholde livet i musikken.

    Dersom jeg har forstått det riktig, ved å benytte absorbenter med riktig gjennomstrømningsegenskaper kan en i mye større grad dempe og fremdeles ha kontroll på "live end, dead end"? Om det er riktig oppfattet så er spørsmålet;

    Har NAP300DR da aldri klart å gi Music den power de trenger? Dersom du reverserer utviklingen på rommet, vil du på noe tidspunkt si du var mer fornøyd enn du er nå? Det skal innrømmes at dette kanskje er samme kommentar som tidligere, men i en annen innpakning.

    Uansett interessant eller ikke, lykke til med prosjektet :)
    Naim tror jeg har klart det kunststykke å skape et litt nerdete og spesielt produkt(er) som skaper entusiasme og en blir kanskje litt fanget. Jeg har aldri hatt et forhold til en annen produsent slik jeg har til Naim. Det høres jo heilt dustete ut. Jeg har sett f eks deg @Stover legge ut Naim godsaker på finn, og tenkt, å nei dette synd, nå gir han seg med Naim. Hvorfor skjønner jeg ikke selv engang. Hvorfor har jeg kost meg med Naim i over 4år og plutselig er det ikke godt nok. Tja. Jeg liker hvordan det låter, jeg liker muligheten til å oppgrader strømforsyningene slik at produktet når neste nivå osv. Men kjenner på 2 ting. Naim gjorde noe veldig riktig med 272. Det er på tide å komme med ny versjon og ikke håpe at kundene heller vil hoppe over på tilårskomne forforsterker. Sammen med ny streamer blir det dyrt. Jeg kjenner også på at de burde hatt et kraftigere effekttrinn i 300 serien hvis en kan kalle den det.

    Så hvorfor dukker problemet med mangelfull forsterker krefter opp først nå. De som kjenner meg, vet at jeg har tenkt lenge på dette, men at Naim spiller så bra at jeg heller har valgt å skru ned et par hakk.

    Du nevner akustiske tiltak og at det kan ha en negativ effekt. Jeg tenker nok litt motsatt av deg. Før holdt jeg litt i igjen på volumkontrollen, for ellers kollapset lydbilde, spesielt i bassen. Nå når jeg har ryddighet i bassen, gjør at det er moro å sku op volumet. Ikke kjempe høyt. Hører vanligvis på 75-80db og drar på til 85-87 når jeg skal ha det moro. Bass, trommer, det er bare kjempe moro. Men viften på 300dr går i full peis og jeg merker at den sliter litt innimellom. Så jeg må vurdere om jeg skal ha et tilnærmet religiøst forhold til Naim eller dra hodet ut av sanden.

    Jeg kommer ikke å gi vekk Naim riggen min. Men får jeg det jeg vil ha, så ryker den. Hvis ikke har jeg tenkt på andre løsninger. Avlaste høyttalerne i bunn kan hjelpe. The Music blir så får andre synes det er rart. Ikke en dritt jeg savner med de.

    Å så må jeg si at det er bare kjekt du og andre engasjere dere😀
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hvis derimot forsterkeren oppører seg likt uansett effekt så er ikke dette med headroom viktig lenger og du kan bruke forsterkeren helt opp til maksimal effekt uten at den endrer seg. Den du har på lån er slik.
    Hva er rail spenningen på den "lille" Vera?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Naim tror jeg har klart det kunststykke å skape et litt nerdete og spesielt produkt(er) som skaper entusiasme og en blir kanskje litt fanget. Jeg har aldri hatt et forhold til en annen produsent slik jeg har til Naim. Det høres jo heilt dustete ut. Jeg har sett f eks deg @Stover legge ut Naim godsaker på finn, og tenkt, å nei dette synd, nå gir han seg med Naim. Hvorfor skjønner jeg ikke selv engang. Hvorfor har jeg kost meg med Naim i over 4år og plutselig er det ikke godt nok. Tja. Jeg liker hvordan det låter, jeg liker muligheten til å oppgrader strømforsyningene slik at produktet når neste nivå osv. Men kjenner på 2 ting. Naim gjorde noe veldig riktig med 272. Det er på tide å komme med ny versjon og ikke håpe at kundene heller vil hoppe over på tilårskomne forforsterker. Sammen med ny streamer blir det dyrt. Jeg kjenner også på at de burde hatt et kraftigere effekttrinn i 300 serien hvis en kan kalle den det.

    Så hvorfor dukker mangelfull forsterker krefter opp først nå. De som kjenner meg, vet at jeg har tenkt lenge på dette, men at Naim spiller så bra at jeg heller har valgt å skru ned et par hakk.

    Du nevner akustiske tiltak og at det kan ha en negativ effekt. Jeg tenker nok litt motsatt av deg. Før holdt jeg litt i igjen på volumkontrollen, for ellers kollapset lydbilde, spesielt i bassen. Nå når jeg har ryddighet i bassen, gjør at det er moro å sku op volumet. Ikke kjempe høyt. Hører vanligvis på 75-80db og drar på til 85-87 når jeg skal ha det moro. Bass, trommer, det er bare kjempe moro. Men viften på 300dr går i full peis og jeg merker at den sliter litt innimellom. Så jeg må vurdere om jeg skal ha et tilnærmet religiøst forhold til Naim eller dra hodet ut av sanden.

    Jeg kommer ikke å gi vekk Naim riggen min. Men får jeg det jeg vil ha, så ryker den. Hvis ikke har jeg tenkt på andre løsninger. Avlaste høyttalerne i bunn kan hjelpe. The Music blir så får andre synes det er rart. Ikke en dritt jeg savner med de.

    Å så må jeg si at det er bare kjekt du og andre engasjere dere😀
    Takk for at du svarer utfyllende på min gjentagende undring Sevald, svaret stiller det hele i et helt annet lys. Jeg kjente naturlig nok ikke til hele historien eller utfordringene du beskriver og har måttet kompensere for mht manglende krefter eller ubalanse i så måte. Oppfattet og akseptert.

    Ja, Naim har noe besnærende og forførerisk over seg der det fokuseres på helhet og sammenheng og ikke så mye på enkeltparametre. Samtidig forstår jeg skeptikerne, DIN, eksterne psu`er, mekanisk avkobling, stjernejord, lav effekt, men strømsterke, PRaT.

    Det finnes mye annet bra og spennende der ute og når det oppleves vanskelig å komme rundt utfordringer er det naturlig å gå videre noen ganger.
    Du har observert meg selge Naim på finn også, men det er aldri for å konvertere til noe annet, det er mer et resultat av min vaklende natur :) Har heldigvis klart å avsløre meg selv i seinere tid.
    Skal følge med på utviklingen hos deg, håper og tror du klarer å opprettholde status som et av HFS flotteste rom og oppsett, Naim eller ikke :cool:

    Vh S
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Takker for hyggelige kommentarer @Stover Jeg har fulgt med deg og dine betraktninger lenge. Du skriver godt og skaper entusiasme om Naim. Alltid kjekt å titte innom tråden din. Kan love en ting. Det blir ikke kastet inn noe skjemmende rask i hulen min. Det må se ut. En del av trivselen her nede😀
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Sevald: Nå må ikke du begynne å modifisere The Music! Jeg har jo startet med å ta over ditt gamle utstyr og vil nødig at du tukler med mine fremtidige høyttalere;)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Sevald: Nå må ikke du begynne å modifisere The Music! Jeg har jo startet med å ta over ditt gamle utstyr og vil nødig at du tukler med mine fremtidige høyttalere;)
    Hehe. Tviler på at jeg roter med The music. Kanskje et passivt filter hvis jeg ikke bytter ut naim. Hva har du kjøpt av meg? Hukommelse som en gullfisk🙈 Etter en lang dag kom jeg på det. Det var jo du som kjøpte REL subbene mine😀
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å lese litt refleksjoner rundt Naim som ikke bare handler om fordelene. Jeg har aldri hatt Naim forsterker, men har hatt Naim HDX sammen med Naim DAC og et par XPS2. Var egentlig veldig fornøyd, men i motsetning til deg lot jeg meg irritere over koblingene, mange bokser og den evige kløen vedrørende strømforsyninger 😃
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å lese litt refleksjoner rundt Naim som ikke bare handler om fordelene. Jeg har aldri hatt Naim forsterker, men har hatt Naim HDX sammen med Naim DAC og et par XPS2. Var egentlig veldig fornøyd, men i motsetning til deg lot jeg meg irritere over koblingene, mange bokser og den evige kløen vedrørende strømforsyninger 😃
    Er nok litt elsk eller hat det der. Fin måte å gradvis oppgradere i stede for å bytte f eks hele streamer eller forsterker, men skjønner også at det er irriterende. Ellers så tror jeg de fleste synes naim låter bra, så noe har de gjort riktig😀
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvor går veien videre nå? Ser du har lagt ut hele greiene.
    Spent å følge med.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Må først se om jeg får solgt. Rotel Michi P5/M8 er vel det jeg sikler mest på. Vera Audio vokser på meg også.
    Hei Sevald.
    Har lest din tråd. Du skjønner, jeg skal kjøpe meg Pickup. Jeg vurderer syerkt den zyx'n du har. Kunne du tatt deg bryet med å fortelle litt om hvordan den spiller. Tenker da spesielt på dynamikk. Om den spiller med live feeling. Bassgjengivelse.Stereoseparasjon osv. Ettersom jeg har forstått så er det en meget moderne pickup. Cantilever av karbon osv. Spiller den like musikalsk som Dynavector som du hadde tidligere.
    Du har forøvrig ett meget imponerende anlegg.
    Takknemlig for svar :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei Sevald.
    Har lest din tråd. Du skjønner, jeg skal kjøpe meg Pickup. Jeg vurderer syerkt den zyx'n du har. Kunne du tatt deg bryet med å fortelle litt om hvordan den spiller. Tenker da spesielt på dynamikk. Om den spiller med live feeling. Bassgjengivelse.Stereoseparasjon osv. Ettersom jeg har forstått så er det en meget moderne pickup. Cantilever av karbon osv. Spiller den like musikalsk som Dynavector som du hadde tidligere.
    Du har forøvrig ett meget imponerende anlegg.
    Takknemlig for svar :)
    Hei. Svarte deg på pm😀
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Som @Stover skriver, er det kanskje synd å selge Naim riggen uten å teste en enda bedre Naim pre og evt kilde. Det løser ikke noe hvis min effekt er for liten i forhold til mine høytalere, men jeg kan heller ikke si bombastisk at jeg har problemer med nok effekt. Med åpent sinn, så er en 282 på vei for testing. Setter mine annonser i passivt inn til jeg har testet dette. Skulle noen allikevel være interessert i riggen, så ta kontakt på pm.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Som @Stover skriver, er det kanskje synd å selge Naim riggen uten å teste en enda bedre Naim pre og evt kilde. Det løser ikke noe hvis min effekt er for liten i forhold til mine høytalere, men jeg kan heller ikke si bombastisk at jeg har problemer med nok effekt. Med åpent sinn, så er en 282 på vei for testing. Setter mine annonser i passivt inn til jeg har testet dette
    282, da må du jo ha en Supercap ... :rolleyes:
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    282 er strålende med HC, men sikkert enda bedre med SC. Har eid begge, men husker ikke å ha sammenlignet.
    Spennende :) tenker du å bruke vinyl som kilde under test?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    For å være litt seriøs så er vel en Supercap mest fornuftig på pre om du planlegger å gå til 252 da 282 vel ikke har Bundy inngang, selv om det nok er en oppgradering. Merket forskjell når jeg brukte SC på SL med og uten Bundy.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.461
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    For å være litt seriøs så er vel en Supercap mest fornuftig på pre om du planlegger å gå til 252 da 282 vel ikke har Bundy inngang, selv om det nok er en oppgradering. Merket forskjell når jeg brukte SC på SL med og uten Bundy.
    Mulig. Det sies at supercap er mye bedre en hicap på 282 også. Jeg har ikke sammelignet. Har hørt naim oppsett med supercap på en 282. Det låter meget bra. Med NDX2 og xps som kilde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn