Livskiten blei vekt opp ... dette var tøft og kreativt. Det kunne kanskje vært litt mer metallic-jazz (med fare for å kopiere DumDum), og litt mindre black-what-ever. Uansett er det ei god skive med en spennende «sjangermix».KJ skrev:
Jeg har den forrige utgivelsen. Hørte også på denne, men fant den for ensidig anmassende. Det er et spennende potensial i denne musikken. Det hele hadde dog, etter mitt syn, blitt langt mer vellykket om det hadde vært mer spenning mellom ro og eksplosjon. Som nå, blir lytteren sittende inne i "the big bang" hele tiden..JENO skrev:Fin plate! Hørte en del på den da den kom, men la den bort fordi jeg kun i første gjennomlytting orket å høre hele plata. Den kan være noe anmasende... Men nå er jeg klar for å høre litt på den igjen! Synes den som album spriker mindre enn forgjengerne. Dvs fullt øs hele tiden.
Enig i dette! Har plukket fram plata igjen, og synes uten tvil det er "balladen" Omen (spor 8 ) som er den beste låta. Den gir meg gåsehud HVER gang, enten det er på et crappy bilanlegg eller litt mindre crappy hjemmeanlegg. Den låta har litt mer variert dynamikk, og ikke minst en melodi som bærende element over alt øset.Karma skrev:Jeg har den forrige utgivelsen. Hørte også på denne, men fant den for ensidig anmassende. Det er et spennende potensial i denne musikken. Det hele hadde dog, etter mitt syn, blitt langt mer vellykket om det hadde vært mer spenning mellom ro og eksplosjon. Som nå, blir lytteren sittende inne i "the big bang" hele tiden..JENO skrev:Fin plate! Hørte en del på den da den kom, men la den bort fordi jeg kun i første gjennomlytting orket å høre hele plata. Den kan være noe anmasende... Men nå er jeg klar for å høre litt på den igjen! Synes den som album spriker mindre enn forgjengerne. Dvs fullt øs hele tiden.