Varmekabler ? ? ?? Eller at de er varme i lyden?
Skal ikke late som om jeg kan deskriptivt legge ut om en kabel på objektivt grunnlag, men mener da å ha lagt merke til at MIT-kabler (med bokser på) har gjort flere UK systemer i mitt bekjentskap påfallende skarpe og uvelkommende i toppen...Mit og Wireworld har nok de egenskapene du er ute etter
Min WW Gold Eclipse III xlr, funket som nevnt ikke slik sammen med Accuphase og meridian+ProAc, men det understreker vel bare til det kjedsommelige behovet av matching........Wireworld gold eclipse har masse kropp- varme-dyp bass og bra med trykk. Men er det desverre alt for dyr, men kanskje brukt.
Nei, men de kan ha et slør andre steder, som igjen vil føles som større fokus på bass..Bare så det er sagt, uten å blande meg inn i kosepraten forøvrig.
Ingen normalt konstruerte kabler gir økning i bassområdet.
På ingen måte i nærheten av 0,1dB, engang.
Hadde selv en Audioquest Lapis for mange år siden og ble meget overrasket over dens mörke (varme) signatur, til tross for at dette er en sölv kabel, ellers kan Audioquest Emerald väre ett alternativ....Tja.. enda et forslag, man kan få tak i en audioquest diamond til en grei pris brukt, den er både varm, har litt mer fokus på bass og er også greit oppløst
Ja, det er en myte at sølvkabler er spisse og skarpe.Hadde selv en Audioquest Lapis for mange år siden og ble meget overrasket over dens mörke (varme) signatur, til tross for at dette er en sölv kabel, ellers kan Audioquest Emerald väre ett alternativ....
mvh
Veldig godt innlegg, eksepsjonelt egentlig... ;DJa, det er en myte at sølvkabler er spisse og skarpe.
Lapis ble vel en sølvkabel i versjon 3, var en kobberkabel i versjon ll.
Ok kabel, men WW Gold Eclipse er en klart bedre kabel,
spesielt mhp. transparent og dynamikk.
WW Gold Eclipse er også en sølvkabel, men langt fra spiss og tynn klang ;D
Men, en endring til mye bass og varme så bør man kanskje vurdere andre tiltak enn signalkabel ?
En veldig god kabel....Hadde selv en Audioquest Lapis for mange år siden og ble meget overrasket over dens mörke (varme) signatur, til tross for at dette er en sölv kabel, ellers kan Audioquest Emerald väre ett alternativ....
mvh
Hipp hurra for Tresko! Kom igjen ikke gi deg Tresko, stå på barrikadene og bekjemp den idiotiske kabelbransjen.Kan vi ikke alle bare kutte ut de ubrukelige kablene.... :Bare så det er sagt, uten å blande meg inn i kosepraten forøvrig.
Ingen normalt konstruerte kabler gir økning i bassområdet.
På ingen måte i nærheten av 0,1dB, engang.
En veldig god kabel, med god lyd, både stram og fyldig på en gang.Tja.. enda et forslag, man kan få tak i en audioquest diamond til en grei pris brukt, den er både varm, har litt mer fokus på bass og er også greit oppløst
Kanskje mere morsom en presis, litt pæreforma syns jeg.Monster M1000i var min "fest" kabel tidligere ,masse trykk i bassen . Den var ikke så nøytral som Kimber 1130 ,men hadde en morsom lyd som passet perfekt til fest musikk .
Varm i lyden med skikkelig dypbass , samme egenskap som Monsters 1.2s HT kabel .
Fest = Morsomt ;DKanskje mere morsom en presis, litt pæreforma syns jeg.
Fest er gøy ja! og jeg er pæreforma... ;DFest = Morsomt ;D
Midnight er verdens beste høyttalerkabel.. Basta! Har selv midnight 2+. kjemoegod!Jeg kjøpte foresten et sett Audioquest Midnight+ HT kabler for en billig penge . Makan til varm og god lyd i en kabel skal man lete lenge etter .
Foresten hvordan måler man varme i en kabel ,med termometer kanskje ;D
Jeg driter forsåvidt i det , låter det bra spiller det ingen rolle om det måler som en Harley 8)
Enig ,basta 8)Midnight er verdens beste høyttalerkabel.. Basta! Har selv midnight 2+. kjemoegod!
Erru full eller ;DMidnight er verdens beste høyttalerkabel.. Basta! Har selv midnight 2+. kjemoegod!
Hadde det enda vært så vel.... 8)Erru full eller ;D
Nemlig.. så det så... 8)Enig ,basta 8)
Nemlig.. så det så... 8)
Behøver du mer varme i lyden er (stikk mot LowQ`s forslag) tykkere massive kobberledere det mest effektive du kan foreta deg.
quote]
Da ender du også opp med en hærlig spiss lyd i toppen, men kanskje teorien fra 80-tallet fungerer godt på enkeltes gamle rørustyr...
Pøh...... ;D
Stjæler du argumentasjonen min :
Mfh. RS (- Hah, pøh osv.)
Det kommer jo helt an på den elektriske signaturen til komponenten som SENDER signalet, i forhold til reseptor og kvadratet av denne.Er det noen spesielle signalkabler eller kabelmerker som er kjent for å ha god og mye bass? Eller at de er varme i lyden?