Smibakkjen
Hi-Fi entusiast
Jeg har ett Klipsch iFi system, lenge siden jeg har brukt det, har hatt trøbbel med linje inngangen, så derfor har jeg kun brukt iPod docken, denne har funket fint hele tiden. Nå i dag skulle jeg prøve systemet etter en lang tid med dvale, slår på "hovedstrømsbryteren", blinker så vidt i docken, deretter dødt. Skrur ut forsterkerenheten, ser att sikringen har svartnet, skifter så denne (1A) ut med en jeg hadde liggende på 1,6A(mener jeg?), det samme skjer, blinker i dockingstasjonen, å sikringen ryker. Tar igjen ut forsterkeren, kortslutter sikringsholderen med ett skrujern, (etterhvert skiftet ut med en M5 eller M6 skrue), plugger i strømmen, slår på hovedstrømsbryteren, alt virker normalt (d.v.s. virker). Plugger i iPod'en, nå spiller hele systemet uten problemer, setter tang ampermeteret over en av hovedstømsledningene (230V), måler 0,3A, sikringen skulle være på 1A. Har som sagt hatt problemer med skraping i linje inngangen i lengre tid, (nesten siden jeg fikk den i hus), kobler så iPod'en med jack-jack i linje inngangen (mini-jack), spiller helt uten skraping eller uøyder, alt ser ut til å virke bedre enn noen gang. Så til spørsmålet, er det noen som har en formening om hva som kan ha gått galt, i og med att sikringene røk? Å hvorfor fungerer det med ett skrujern og ikke en sikring? Noen forbindelse med dette, og att linje inngangen plutselig virker?
Alle innspill er hjertelig vellkommne, for dette er uten for min forstand, er ikke utdannet innen lave strømmer og spenninger (les elektronikk).
Alle innspill er hjertelig vellkommne, for dette er uten for min forstand, er ikke utdannet innen lave strømmer og spenninger (les elektronikk).
Vedlegg
-
48.6 KB Visninger: 366