Simple fjernkontroller til El.companiet

Hovland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
79
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Har nettopp kjøpt en ECI5 forsterker og er fryktelig skuffet over den simple fjernkontrollen som medfølger.
Finnes det noen gode og ENKLE erstatninger med bare basisfunksjoner?
Vil den lekre plexiglasskontrollen som "gamle" El.companiet leverte en stund også virke på ECI5?
(Jeg avskyr programmerbare multipurpose knotteorgier med glorete display)
Cambridge lager lekre fjernkontroller til sine komponenter, gjengen på Tau bør skjerpe seg
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
HEILT enig! Jeg ble også svært skuffa - Densen's Gizmo er noe heilt anna, og den virker uansett vinkel man bruker den fra. oppladbar er den også. Jeg har ikke noe forslag til deg på hva som funker til ECI-5, men det er det sikkert andre her på forumet som har.

Gratulerer med en skikkelig bra integrert, forresten! Hva slags høyttalere benytter du?

mvh. VilhelmW
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Med få unntak synes jeg at fjerningser til EC og Abrahamsen er slappe saker. Når billige koreanske merker får til skikkelige fjernkontroller er det et mysterium at relativt dyre norske merker får til det samme. Kjøper de b-vare fra Audix og United?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Selv om den kanskje er en "programmerbare multipurpose knotteorgie med glorete display", vil jeg slå et slag for Logitech Harmony One. Ligger en enorm database med komponenter den støtter på nettet, som inkluderer de utroligste sjeldenheter, så programmering er sjelden nødvendig.
 

Hovland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
79
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Mulig jeg er litt sær her, men kvalitetsfølelsen til fjernkontrollen bidrar uten tvil til totalopplevelsen og eiergleden ved en komponent.
Jeg minnes med glede fjernkontroll i børstet stål til Audio Analogue, i massiv tre til rørforsterkeren JJ828, gedigen kvalitet fra Bladelius...akk ja.
Så kommer en pinglete resirkulert hagestol fra Tau og tar litt av glansen fra en ellers framifrå forsterker.
Jeg har sendt mine frustrasjoner til produsenten, og oppfordret evt andre særinger til å delta i klagekoret.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.702
Sted
Phobos
ottone skrev:
Man får vel en forseggjort EC fjernstyring hvis man betaler for det. Jeg syns den var ganske fin.
Eller har de sluttet å levere ECT2?
Denne fjernkontrollen er utrolig ubehagelig i bruk, knappene føles veldig "knappete" i bruk og den har batterilevetid på ca null (lades via USB-port på baksiden av støttet EC komponent (sikkert også en PC).
 
Topp Bunn