Jeg har benyttet 2A3, diverse 300 B (og 300B i parallellel) samt 845 på mine Duo. Av disse var jeg, lydmessig, faktisk mest førnøyd med 845. Men fikk de aldri støyfrieKnB skrev:Hei,
Vurdere å få bygget SET monoblokker til mine AG Mezzo
Hvilket rør vil dere anbefale for en slik konstruksjon.
Vet ikke hva du har hørt av forskjellige 300B konstruksjoner og løsninger. Den det du skriver, og spesielt om WE300B, kan nok ikke relateres til røret, men til konstruksjonen gjenerelt.kwil skrev:Litt usikker på hva du mener med "litt for mye av" hva mener du?
Disse skal ha sin fordel i "Tone" låter likevell ikke slappt disse (trenger som sagt skikkelig drivertrinn 300b rørene) bruker selv TJ 300B, WE 300b er jo et mere mellomtone rør.
mvh
Det er en del skjær i sjøen i forbindelse med et slik selvbygg identisk med mitt;KnB skrev:Har vel ikke helt forkastet tanken om å bygge noe selv heller, da kunne ditt power prosjekt være noe å jobbe mot, om jeg kunne avsatt tid til dette.
Dette kan jeg bekrefte. Med disse blokkene er Støy ett ikke-tema her i gården 8).Imperial skrev:Hva med Quicksilver Horn Mono's da?
De er ferdigbygde og MEGET lavstøy designs...
Kan bruke EL34, KT90, KT88, KT77, KT66, 6550 eller 6L6 rør.
Man bruker 12DW7 rør som input, som er ett rart rør. Den har dual gain innebygd.
den ene gain-siden av røret er bare 20% av den andre.
"NOS" navn er 7247 forresten.. Finnes i RCA, GE, Mullard, Sylvania, Philips (JAN) og andre.
Skal godt gjøres å få noe så stille som disse Horn Mono blokkene.
Jeg er av oppfattningen at selv om det er 105db følsomhet, så kan man godt bruke 25w på de altså!
For ordens skyld... Horn mono har ett støygulv på 116db... Det er HELT FANTASTISK LAVT!!!
Atkinson, har ALDRI målt noe bedre fra en SET, til denne dag... igjen, for ordens skyld.
Horn mono har ett Sweetspot ved ca 5w... da er den meget tyst!!!
mvh
Hei,bobbob skrev:Bruker nyproduserte 45-rør fra Emission Labs, de har både solid plate og mesh plate, har selv førstnevnte. Det sies at EML-rørene er bedre enn ALT som finnes av NOS-45.
I also have KR 300BXl and EML 300B . I hope that they won't send you to Afganistan again because EML tubes have poor shelf time . Mine lasted 500 Hrs before troubles started and after a 1.5 years on the shelf they were dead. KR 300Bxl is a very good tube; dynamic ,extended ,alive and quiet. EML has such a long, long record of poor reliabity that I'm surprised tha anyone buys those tubes.For me they are scam ,postcommunist manufacturer with shady work ethics. Instead of solving manufacturing problems first they kept pushing their junk to unaware public.
reagards, L
I for bindelse med rep av en AN forsterker (300B SE type) fant jeg at brum (støy om du vil) kunne reduseres betraktelig ved å bygge om filteret til høyspenningen. Tror nivået sank med 12-13dB. Delekost ca 500,-bambadoo skrev:Foresten angaaende stoy...
Solgte Audio Note Conquest monoblokkene mine for litt siden. Jeg har Oris reference Ultra hoyttalere med 108db/W folsomhet. Men AN blokkene hadde jeg litt stoy.
Mine Audio Note Quest monoblokker her helt støyfrie på mine horn med følsomhet på 109dB/W. Hadde litt støy fra dem, men etter at jeg byttet til bedre kondiser og 2W tant. motstander ble de helt tyste. Hvorfor aner jeg ikkebambadoo skrev:Foresten angaaende stoy...
Solgte Audio Note Conquest monoblokkene mine for litt siden. Jeg har Oris reference Ultra hoyttalere med 108db/W folsomhet. Men AN blokkene hadde jeg litt stoy.
Naa bruker jeg de gamle Quad II blokkene jeg hadde liggende. De er totalt 100% tyste. Om jeg tar orene helt inntil horna paa toppen kan jeg ane et lite sus, men det er jaggu det det er ogsaa.
KnB skrev:2 kandidater pr idag.
1. Air Tight 211
2. Border Patrol S10 med 6c45pi for lav følsomhet. (EXD pack)
Tror nok begge alternativer kan passe godt mellom Supratek og Mezzo, men hvilke skal en velge... ?
5B/255M er mer eller mindre ekvivalent med 807.Audiomix skrev:Sjekk 5B/255M. Ubetydelig mindre effekt enn 300B, minst like bra, betydelig billigere og ikke spesielt eksotisk. Hvorfor ikke gjøre noe litt utenom "vedtatte normer"? Det kan bli ekstremt vellykket
Den er jeg ikke uenig i,det å gå litt utenfor "A4 ruta"Audiomix skrev:Sjekk 5B/255M. Ubetydelig mindre effekt enn 300B, minst like bra, betydelig billigere og ikke spesielt eksotisk. Hvorfor ikke gjøre noe litt utenom "vedtatte normer"? Det kan bli ekstremt vellykket
Har hatt en dialog med jens, som er veldig fornøyd med 211 i sitt anlegg har ikke hørt denne selv, man alt tyder på at denne kan passe mitt anlegg og smak.joaquin skrev:jens har at 211 sammen med trio, du kan jo fyre av en pm til han og spørre.
bp s10 er det nok ikke mange i norge som har, men bho og erland bør kunne si noen ord.
selv har jeg hatt bp 300b, en eldre versjon som ble ombygget til low sensitivity. denne spilte glimrende, men var likevel hakket bak bho's bp 300b, som er en nyere versjon. litt mer slør i mellomtonen.
Ble litt revet med og tråkket i baret Jane.jane skrev:5B/255M er mer eller mindre ekvivalent med 807.Audiomix skrev:Sjekk 5B/255M. Ubetydelig mindre effekt enn 300B, minst like bra, betydelig billigere og ikke spesielt eksotisk. Hvorfor ikke gjøre noe litt utenom "vedtatte normer"? Det kan bli ekstremt vellykket
Bare for å nevne det så er dette ikke noen triode, det er en tetrode på lik linje med 6L6, 1614 og som nevnt 807.
Jeg synes det er veldig trist at en kommersiell aktør blander kortene på denne måten og fremhever 5B/255 og MAE SET1 som en Single Ended Triode (SET) forsterker. Det er slett ikke det vi snakker om i tilfellet 5B/255.
Jan E Veiset
Jeg synes det er trist at du, som egentlig burde vite bedre, bidrar til denne forvirringen rundt SET-begrepet. SET betegner ofte kvalitetsforsterkere bygget rundt en Single Ended Triode som for eksempel 300B, 2A3, PX4/25 etc. At noen bevist benytter denne betegnelsen på ting som ikke har noe med Single Ended Trioder å gjøre, minner meg på at det finnes kommersielle interesser der ute, ja.Audiomix skrev:Kommersiell aktør?