Sissel, Nordisk vinternatt

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Kjøpte denne plata av sissel, med gode teknikkere og musikkere lovet det godt. Og både kvaliteten og musikken er bra, men....... på spor 6 er det ett eller annet forferdelig galt! Er det noen her som har denne plata som kunne fortalt meg hva det er. Det er en slags støy gjennom store deler av det sporet, hva har Jan Erik Kongshaug drevet med her tro? Det er også noe rart på spor 3, ved 1:51.... Den er spillt inn på Rainbow.

Legger med ett lite stemningsbilde ;D

 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Også før lunsj, da gitt ???
 

psv

Medlem
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Spor 3: For meg høres det ut som det er anslaget på kontrabassen som frembringer feilen. Er bassen spilt inn via bassforsterker/høtaler? Det høres ut som om membranen på forsterkeren eller mikrofonen ikke takler anslaget og "slarker".


På spor 6 er det en suselyd på mesteparten av låten ???
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Fikk svar fra Jan Erik angående spor 6, og dette er hva han skriver:

*********************************************************

Hei Atle,



Hyggelig at du liker det vi lager. Når det gjelder Sissel´s CD har vi gjort det meste av innspilling og mixing (ikke mastering). Jeg synes også at det har blitt en veldig fin produksjon. Jeg har hørt på spor 6, og du har helt rett, det ligger en støy på høyre kanal som jeg ikke helt vet hva kommer fra. Jeg må gå tilbake til råmaterialet for å finne det ut. Det kan ligge på et eller flere av de de ca. 70 sporene som innspillingen består av, eller det kan ha skjedd i AD-konverteren ved mix.



mvh.



Jan Erik Kongshaug

**********************************************
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Kjøpte denne platen til mannen min til jul, selv om den vel egentlig ikke stod på ønskelisten...
Men mens noen av de han ønsket seg (og fikk) viste seg å være en stor skuffelse var denne den store, positive overraskelsen. Jeg synes også det er en flott plate. Jeg har alltid syntes at ingen synger som Sissel, men har ikke vært så begeistret for musikkvalget hennes tidligere. Nå er ikke nordiske vugge/folkesanger min vanlige favoritt heller da, men denne platen liker jeg veldig godt.
Merkelig det med spor 6, det er jo så tydelig at hadde de hørt gjennom platen før de sendte den ut ville de ha merket det... Synd, men det ødelegger ikke totalinntrykket uansett for min del...
 
Topp Bunn