Bent skrev:
baluba skrev:
Bent skrev:
ottone skrev:
Neste platekjøp?
Forventet listetopp fra Decca
Nå aner jeg ikke hva som er på den, men tror jeg kan garantere at den skal ikke i min samling. ;D
Jeg garanterer ingenting i og med at jeg ikke vet hva som er på platen. Kanskje det er gulle godt?
Tror jeg kan holde min garanti, er ikke helt musikk i min gate dette:
Sakset fra Decca.com:
The Official Album of the event, to be held in Westminster Abbey on 29th April, will then be released into British stores and across the rest of the world from 5th May. Musicians already confirmed to perform at the ceremony include The Choir of Westminster Abbey, The Chapel Royal Choir, The London Chamber Orchestra and The Fanfare Team from the Central Band of the Royal Air Force. The Choirs will be under the direction of Mr James O'Donnell and The London Chamber Orchestra conducted by its Music Director and Principal Conductor Mr Christopher Warren-Green.
Enig at det var en bastant uttalelse uten og vite innholdet på platen, men det var vel i denne gate jeg regnet med det ville være.
Du er ingen stor fan av klassisk musikk skjønner jeg. Det vil si, du liker ikke kor og blås i alle fall. For min del så ble platen plutselig aktuell, for jeg var redd det kunne være en samling med hummer og kanari av moderne artister som paret liker. Heldigvis har de følgt tradisjonen med passende musikk som er mer i stil med det tidligere generasjoner royale har blitt feiret med.
De siste dagene har det kommet fire ny plater inn over dørkarmen i Casa baluba.
Yazoos
You And Me Both har jeg av en eller annen grunn likt bedre enn
Upstairs At Erics. Skyldes sikkert hendelser som jeg ikke husker lenger, men som gjorde dypt inntrykk. Det innkjøpet var erstatning for long lost vinyl. Chet Baker
Sings And Plays with Bud Shank Russ Freeman and strings kan jeg ikke huske å ha hørt, så den blir en mulig overraskelse. Det er en Pacific-utgivelse fra 1965.
Violent Femmes
Hallowed Ground er også erstatning for long lost vinyl, og trenger neppe nærmere presentasjon. Den representerer på mange måter min smak på midten av åttitallet på en forbilledlig måte. De traff noe av essensen i balubas natur med den platen, og jeg satt med geipen på tredje skjorteknapp da jeg hørte den første gang. Endelig er den min igjen.
Til slutt så må jeg ta med en plate som dumpet ned i postkassen enten i dag eller går. Hadde ikke tid til å gå i posten i går, så det kan være begge dagene. Uansett så er det en plate jeg gleder meg til, og den burde vel være essensiell for alle sentralister med kjærlighet til americana. Vår egen Olav Larsen og hans Alabama Rodeo Stars har begått et par album jeg har ofret bittelitt tid på Spotify til å høre. Det gav nok mersmak til at den siste nå har ankommet Casa baluba. Dessverre er debut-platen allerede utsolgt fra forlag. Tittelen på den platen jeg har mottatt er
"Sad & Happy Sing-A-Longs".
Utd: Monobilder betyr strengt tatt sorthvitt (engelsk faguttrykk: monochrome)