Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    kjøpte denne saken igår.
    Nedlastingslink med bonusspor er mottatt, men tror jeg skal holde meg hard til vinylen og posteren er på plass i heimen.

Spent som faen. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roky ser ut som Svein Tang Wa! :eek:

Forleden kveld satt jeg og naboen og hørte på frøken Gainsbourg på Spotify, og i dag kom han innom med en gave: I.R.M.
    Det er greit med hyggelige naboer som ber meg skru høyere opp når jeg spiller tubamusikk, og som til og med kommer på besøk med gaver som de ønsker å høre meg spille. Ikke verst start på helgen dette her. :D

Jeg får se om ikke det å spille halvhøy musikk kan overflødiggjøre bruk av egne midler for å bygge på samlingen i fremtiden...

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    En treboks med de 3 første opeth skivene er kommet i hus fra bergen! ;o)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    mine damer og herrer,det blev nogle pladekøp i dag :

Kim Larsen & Beach House

Morrissey & Michel Petrucciani

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kim Larsen hadde jeg store fordommer mot for 20 år siden. Det er litt flaut å tenke over hvor dårlig jeg syntes han var. :-[

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er sannelig mange av oss som har kjøpt eller fått I.R.M. for tiden. Og mange har hatt den en stund også. Kanskje HFS' største hit til nå i 2010? Da tenker jeg på tradisjonell hit basert på antall kjøpte eksemplarer. Eller har jeg bare ikke fulgt godt nok med?

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    baluba skrev:
    Det er sannelig mange av oss som har kjøpt eller fått I.R.M. for tiden. Og mange har hatt den en stund også. Kanskje HFS' største hit til nå i 2010? Da tenker jeg på tradisjonell hit basert på antall kjøpte eksemplarer. Eller har jeg bare ikke fulgt godt nok med?
    Meget mulig I.R.M ville tronet høyt på en "best of 2010 - HFS spesial". Liker den selv meget godt, men det er etter min mening sluppet enda bedre plater i år.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    både nytt og gammelt fra statene :

Chely Wright & Gram Parsons

Duke Ellington And John Coltrane & The Depreciation Guilt

mvh. s,

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.098
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sendte en bestilling på en liten bunke hybrider fra 2L Lindberg Lyd,
    deriblant denne

A

asvaberg

Gjest
    Jaggu på tide at jeg ordnet meg denne på CD....

Uriah Heep - Firefly (Extra tracks, Limited Edition, Original recording remastered, Import)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.098
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    asvaberg skrev:
    Jaggu på tide at jeg ordnet meg denne på CD....

Uriah Heep - Firefly (Extra tracks, Limited Edition, Original recording remastered, Import)

Ajaj, en av mine gamle favoritter fra tenårene, en LP som har gått tapt og nesten i glemmeboken.
    Den der må jeg skaffe!

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.553
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    stor og variert smak er viktig ;) selv om ikke platehyllene og lommeboka er enig.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    På vei fra burningshed.com:

- The Pineapple Thief - Little Man (reissue)
    - The Pineapple Thief - 3000 Days (2CD)
    - The Pineapple Thief - The Dawn Raids 1 & 2 (EP)

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Mastodon på 2x12"

"Blood Mountain" er i handelen nå mens "Crack the Skye" måtte hentes på eBay. Samtidig prog-metal som kommer til å bli fremtidige klassikere!

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Noen nye kom i dag:

Stuff - The Right Stuff [9 45812-2]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4624931346/"]

[/URL]

Amazon.com: The Right Stuff: Stuff: Music

Dave Siebels - Dave Siebels with Gordon Goodwin's Big Phat Band

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4624925914/"]

[/URL]

A thrilling collaboration between one of the finest jazz ensembles in the business and a keyboardist whose résumé extends beyond jazz, the self-titled Dave Siebels with Gordon Goodwin's Big Phat Band is, quite frankly, one riveting session of big band music fronted by Siebels' commanding performance on the Hammond B3 organ.

Dave Siebels | Dave Siebels with Gordon Goodwin's Big Phat Band

Amazon.com: Dave Siebels with: Gordon Goodwin's Big Phat Band: Dave Siebels;Gordon Goodwin's Big Phat Band: Music

The Doobie Brothers - Takin' It To The Streets [MFSL UDSACD 2043]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4624921382/"]

[/URL]

Takin’ It to the Streets marks a high point in the Doobie Brothers’ career. The mellowed-out 1976 album is heavily influenced by the contributions of former Steely Dan members Jeff Baxter and Michael McDonald. The latter are responsible for an increase in soulful melodies and Latin-fused rhythms, which help make Takin’ It to the Streets among the most enjoyably chill recordings of the era. Sonic charms are everywhere, particularly on the joyful title cut, an example of the band’s conscious embrace of R&B foundations and gospel accents. This is music designed for celebrating, relaxing, and romancing.

The Doobie Brothers - Takin' It To The Streets Ultradisc UHR™ SACD - Mobile Fidelity Sound Lab, Inc.

Yes - The Yes Album [MFSL UDCD 779]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4624883732/"]

[/URL]

The key components to every great prog-rock album comprise memorable guitar riffs, punchy immediacy, ample rhythmic kick, and the imaginative capacity to transport the listener to a place well beyond the confines of reality. Yes’ The Yes Album features all of these rare qualities and more, the 1971 record as significant for saving the band’s career as well as for establishing new parameters in virtuosic technicality and skilled composition. The first set recorded with guitarist Steve Howe, The Yes Album remains Yes’ grandest achievement and claims a musical vision the British quintet’s contemporaries struggled to match. And now, it finally has audiophile sound to match, courtesy of Mobile Fidelity.

While unbeknownst to the band, Atlantic Records was prepared to drop Yes from the label if The Yes Albumdidn’t catch fire. To be certain, the group’s initial two offerings showed promise but were missing crucial elements. Specifically, they were absent the colorful instrumental orchestrations and gorgeous albeit hard-rocking solos offered by Howe, whose eclectic array encompasses country rock, boogie, and Appalachian styles seamlessly sewn into Yes’ rich canvasses. Howe’s chemistry with fellow sonic explorers Chris Squire and Bill Bruford is evident throughout, producing seemingly simple yet subtly complex arrangements that enjoy the benefits of remaining uncluttered, open, and spacious.

Then, of course, there are the fantastic songs. Avoiding the potential overkill of a multiple keyboard setup, Yes relies on Tony Kaye’s Hammond B3 organ to give it necessary thrust. Combined with Squire’s flexible bass lines, Howe’s inventive solos and acoustic tuckpointing, Bruford’s restrained thunder, and Jon Andersen’s poetic words, and it seems inevitable that The Yes Album could’ve been anything other than a smash success, whose memorable “I’ve Seen All Good People,” politically savvy “Yours Is No Disgrace,” and epic “Starship Trooper” still orbit today’s radio playlists and sports stadiums.

Yes - The Yes Album II™ 24 KT Gold CD - Mobile Fidelity Sound Lab, Inc.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    nå er nok plateinnkjøps-rushet over for denne måneden,men her kom det noen til av det billige slaget :

Shelby Lynne & The Horrors

Frankie Goes To Hollywood & Air

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hovedposten i Bergen selger ut alle platene for 50 kroner. For de som enda ikke har kjøpt Raphael Saadiq "The Way I See It" så hadde de flere eks til den prisen, så det er løp og kjøp. De hadde også disse tre platene:

Jonas Fjeld & Chatham County Line "Brother Of Song" - Henning Kvitnes "Tid for latskap" - Vømmøl Spellemannslag "Vømmøln".
    Det ble liksom to plater som jeg har ventet å finne til denne prisen til slutt, og Vømmøl er en bonus for nostalgikeren i meg. Det er jo sommer snart, og da er det på tide "å vekke sola"... :) Jeg synes det er en knakende god sommerlåt som gledet meg over radio i fjor sommer. Etter en kjapp scan så virker det som om platen er jevnt over bedre enn antatt, og hitlåten er ikke den eneste som det er verdt å lytte til.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.227
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Positivt å høre.

Synd CD-spillern min synger på siste verset. Den trenger ny laserr. Så jeg må få sendt den til England for en sjekk...

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    To nye:

Peter Friestedt - The LA Project [ZMCD 009]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4629936070/"]

[/URL]

Friday May 21 sees the next releases, it is a much asked for re-release of the first “LA Project” album by Peter Friestedt, which have been out of print for several years now. The artwork has been slightly reworked, still using the original picture though, lyrics are added as well as liner notes from the likes of Bill Champlin, Bill Cantos and from Peter himself. We have also added four bonus tracks, one live cut, two great alternative takes and one previously unreleased tune.

Licence - Högt spel [ZMCD 010]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4629944350/"]

[/URL]

Also on May 21 we will release what is one of the biggest Swedish Westcoast classics of all time, namely the debut “Högt Spel” by Licence from 1981, first time ever on CD! Hailed as Sweden’s answer to Airplay, a marvelous piece of music featuring Björn Ström (Fingerprints & West Of Sunset) on vocals and Jana Persson on guitar. All songs in Swedish, except for one of the two bonus tracks.

Begge fra Zink Music

Zink Music

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    @ Townes

Fuzz, Flaykes & Shakes er en bra serie.
    Kjenner Tony godt og har møtt ham mange ganger. Alltid party party party når han snurrer skiver. :D
    Har en bunke med hjemmebrente CD'er som han har gjort. ai ai ai!! 8)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    @ Townes

Fuzz, Flaykes & Shakes er en bra serie.
    Kjenner Tony godt og har møtt ham mange ganger. Alltid party party party når han snurrer skiver. :D
    Har en bunke med hjemmebrente CD'er som han har gjort. ai ai ai!! 8)
    Kult!

Var ikke helt edru da eg kjøpte de 5 første, holdt på å bestille flere av samme osv.
    Oppdaget dagen derpå at eg hadde glemt 2 stk, men fant disse på en annen nettsjappe da.
    Skal bli morsomt. Det lille eg har hørt har sendt tankene i retning electric prunes og denslags. Altså hakker mer psych og litt mindre rabbiat enn back from the grave.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Da er denne på vei fra burningshed.com:

Anathema - We're Here Because We're Here.

Kommer i butikkene den 31.05, som vanlig sender burningshed ca en uke før, slik at man skal ha den på utgivelsesdato. I tillegg får man kjempeservice der, kan ikke få fullrost de nok.:)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    her er ukas platekjøp sålangt :

Katie Melua & The Lovell Sisters

Green Day & Deep Purple

Anne Marie Almedal

Rodney Crowell & Ten Years After

mvh. s,

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    En svipp innom en bruktsjappe i byen mens jeg ventet på neste buss resulterte i to plater jeg måtte ta med, av to forskjellige grunner:

En av mine favoritter fra Pink Floyd - god stand!

Kjøpte også et album fra Limahl, fordi det rett og slett bringer frem gamle minner - Neverending Story var naturligvis der.. Totalt betalte jeg 120kr, så det var akseptabelt for disse to.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn