Funker greit det. iSCSI (som jeg regner med at du skal benytte) fungerer fint i linux. OpenFiler er en ferdig distro som er populær til dette formålet, som jeg ikke liker i det hele tatt fordi jeg finner GUIet totalt uintuitivt med en masse hopping frem og tilbake for å gjøre oppgaver som i utgangspunktet kunne vært strømlinjeformet når man først har et GUI.
FreeNAS fungerer også meget bra for å sette opp iSCSI targets, men tidligere, dvs for et par år siden, har FreeBSDs (OSet som FreeNAS er basert på) iSCSI implementasjon vært suboptimal. Det har imidlertid skjedd mye med FreeNAS siden den gang så dette kan definitivt ha endret seg.
Hvordan status på infiniband og fibre channel er på disse operativsystemene på hjemmeløsninger vet jeg ikke så mye om.
Ellers er det normal iSCSI best practice som gjelder. Det vil si at du absolutt bør ha et dedikert nett for iSCSI. Med andre ord bør både SAN og klienter/servere (vanligvis en form for virtualiseringsplatform som Xen, KVM eller VMWare) ha dedikerte gigabit-interface inn i en egen switch eller et eget VLAN som ikke benyttes til noen annen trafikk enn iSCSI.