Skal det være slik?

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Spilte en plate idag og ble oppmerksom på skjev nålefane (tror jeg det heter). Ble litt urolig og spør ekspertisen her inne; skal det være slik,er den ødelagt på noe sett og vis? Det kommer lyd når jeg spiller,men hifinevrosen slo ut i full blomst. ;)

Platespilleren ble kjøpt januar/februar 2014 og er svært lite brukt(ca 150 timer) pga visse omstendigheter så jeg har ikke merket dette før idag. Pick-up`en fulgte med i en pakkeløsning (spiller,pick-up,riaa) ifra forhandler.


DSC_0028.jpg
DSC_0029.jpg
DSC_0031.jpg


mvh
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.400
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Sånn skal det IKKE være. Ser ut til at den har fått seg en dytt fra siden.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Ikke prøv å rett den opp. Da kan nålefanen brekke.
Du hører ikke mer signal i Høyre høyttaler? Evt svakere i Venstre?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dessverre. Med mindre bildene lurer meg trill rundt, så er nålfanen kraftig skjevslått, og etter mitt øyemål dratt nedover i tillegg. Rondoserien til Ortofon er MC-pickuper, uten ustkiftbar stift. Det ser heller ikke ut som de er med i reparasjonsprogrammet til Ortofon. Jeg tipper at denne er kassabel, heller ikke noen god ide å spille plater med den som den er. Dessverre..
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.311
Antall liker
8.347
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Er disse ikke med i innbytte ordningen til Ortofon?

Steinar.
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for svar og jeg spiller ikke mer med denne pick-up`en.

Da må jeg ha en ny og kom til å tenke på at for 20 år siden,så hadde jeg en Rega Planar 3 med en Audio-Technica OC9 pick-up. Litt slank i bassen dengang og ser at det har kommet nyere versjoner siden da,men hvor god er denne idag? Hvem selger Audio-Technica i Norge? Andre alternativer?



mvh
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.400
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Mala i Mysen har Audio Technica.

www.malaaudio.no

hadde gått for AT 33EV hadde jeg vært deg. OC 9 er som du sier veldig slank i lyden
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Mala i Mysen har Audio Technica.

www.malaaudio.no

hadde gått for AT 33EV hadde jeg vært deg. OC 9 er som du sier veldig slank i lyden
Eller AT33PTG/II. For øvrig skal ikke OC9/mk3 være slank i lyden. Mk2 hadde denne tendensen.
To andre alternativer du bør vurdere er AT120Eb og den enda bedre AT440MLb. Sistnevnte har jeg selv og den spiller forrykende godt!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Er disse ikke med i innbytte ordningen til Ortofon?

Steinar.
Jeg er litt usikker, men ble ikke innbytteprogrammet borte da de begynte med rep/gjenoppbygging? Dette programmet omfatter etter det jeg kan se på sidene til Orto bare exclusive, cadenza, og enkelte utgåtte modeller.
 

Cozy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2014
Innlegg
162
Antall liker
89
Er disse ikke med i innbytte ordningen til Ortofon?

Steinar.
Jeg er litt usikker, men ble ikke innbytteprogrammet borte da de begynte med rep/gjenoppbygging? Dette programmet omfatter etter det jeg kan se på sidene til Orto bare exclusive, cadenza, og enkelte utgåtte modeller.

Hei!

Det skal selvfølgelig IKKE være slik, og siden dette er en MC pickup er det nok dessverre bare å kjøpe ny!

Hilsen Cozy
 
Topp Bunn