På tur og reise Skal til Dublin, what to do?

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Hei

Skal til Dublin en tur, noen som har tips til hva man bør se/gjøre?

Tenker spesiellt på bra steder å høre tradisjonell Irsk musikk.
Hvilke turistfeller bør man unngå?

Hva med bryggerier?
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.107
Antall liker
1.117
Sted
'
Første dagen kan du ta deg en tur til Grafton Street, det skal godt gjøres å ikke finne en pub, og så var den dagen gått.
Neste dag avanserer du til en av sidegatene til Grafton, du finner sikker en pub der også.
Dag tre er du sikkert såpass kjent at du finner frem til Grafton Street uten taxi På vei dit finner du sikker en pub...
Dagen etter passer bra å tilbringe på den lokale puben.

For å oppsummere -- aldri undervurder et pub-besøk i Dublin.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Hvor vanlig er det med live-musikk på pubene?
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.107
Antall liker
1.117
Sted
'
Hvor vanlig er det med live-musikk på pubene?
Det er ganske vanlig, i alle fall ikke noe problem å finne en pub med musikk uten å gå så alt for langt...
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
402
Antall liker
179
En tur til Guinness bryggeriet er heller ikke å forakte,er selfølgelig pub på toppen med 360* utsikt.Ellers et besøk på Jameson ,hvis en liker whiskey.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Jeg har bodd i denne fantastiske byen et halvt års tid, og det går ikke veldig lenge mellom hver gang jeg savner stedet, menneskene, pubene, ja alt (unntatt jobben, som var noe kjedelig og lite utfordrende).

Hugin: først av alt, Guinnessbryggeriet, helt klart! Ellers anbefaler jeg en tur med sånn bybuss (hopper av og på som man vil, og blir guidet på masse bra steder) Irene har jo en lang historie og den veldig forståelige bitterheten overfor britene blir syrlig kommentert på de fleste stedene hvor det er guide!
Ellers? Tja, Hole in the wall er en pub du BØR besøke (europas lengste bardisk). Ta også en tur i phoenix park, nord-europas største.
Stikk også innom de litt mindre vannhullene. The bachelor in (rett ved o'connel bridge er fin), the quill langs med elva liffey (den grå fine som går rett gjennom byen).
Hvor lenge skal du være der? Har et lass av anbefalinger å komme med! :)
Verdens eldste pub ligger også i dublin, husker selvsagt ikke navnet (og orker ikke google), men verdt et besøk? JA!
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Heldiggris! Husk at du her får verdens beste Guiness, da dette ølet jo som kjent "Doesn't travel well!!"
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
og det smaker bedre jo mindre og mer brune pubene er, er min erfaring ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.442
Antall liker
26.313
Torget vurderinger
24
Skal til Dublin i sommer. Fire dager i byen og én dag i en eller annen nær småby. Noen som har tips til omkringliggende steder det er verdt å få med seg?
 
N

Nifelheim

Gjest
Spør Robbie Keane. Han arrangerte en hemmelig knakendes god nyttårsfest i Dublin for halvannet år siden. Såpass god at han mista det som var av evner på fotballbanen etterpå ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.442
Antall liker
26.313
Torget vurderinger
24
Jeg kjenner ingen Keane, og er primært ute etter tips til trivelige småbyer nær Dublin.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
De må da ha et Thin Lizzy/Phil Lynott-museum eller noe sånt?
 
Topp Bunn