Skeiv nålefane Lyra Skala, hva gjør jeg?[Løst, blir sendt til Japan]

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei, jeg klarte dette:

Jeg skulle sjekke om det var støv på den, og så ingenting, dette mens jeg var i telefonen. For å få bedre kontrast så la jeg hånden under, og av en eller annen grunn så slo jeg til og gav hele armen et slag oppover via PU'en... La på kjapt for å sjekke om alt var i orden, heldigvis så spilte det! Det er først senere jeg har funnet ut at den er litt skeiv. Er glad jeg ikke hadde på armlåsen, da hadde jeg nok knekt den direkte.

Noen tips om hva jeg bør gjøre?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
12.000
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Skeiv nålefane Lyra Skala, hva gjør jeg?

Når slikt skjer er det bare for jævelig, kan forestille meg at det ble et par =)/"#/&(%#%(/"§=(/#)&/&%"#/?= ;D

Men......... Japan neste for repair.
Kan hende "snekkeravdelingen" her inne har andre forslag, men en Lyra Skala er ikke noe for hobbysnekkere spør du meg, da riskerer du fort og ødelegge enda mere og du må kjøpe helt ny pickup :eek:
Send en mail til Mr Bjørge i Japan så løser det seg nok.......... er jo en av kjempefordelene med og handle Lyra......... man kan bare sende en mail på norsk og få svar på ens problem......... er værd gull spør du meg.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4

Rudi skrev:
Når slikt skjer er det bare for jævelig, kan forestille meg at det ble et par =)/"#/&(%#%(/"§=(/#)&/&%"#/?= ;D

Men......... Japan neste for repair.
Kan hende "snekkeravdelingen" her inne har andre forslag, men en Lyra Skala er ikke noe for hobbysnekkere spør du meg, da riskerer du fort og ødelegge enda mere og du må kjøpe helt ny pickup :eek:
Send en mail til Mr Bjørge i Japan så løser det seg nok.......... er jo en av kjempefordelene med og handle Lyra......... man kan bare sende en mail på norsk og få svar på ens problem......... er værd gull spør du meg.
Ja jeg er nok nødt til å sende en mail, hadde først tenkt å høre hva "snekkeravdelingen" hadde å si.

Jeg var ikke helt blid, skal si det var litt av et sjokk bare det å erkjenne at en akkurat hadde gjort det. Nesten så en fortrenger det direkte.
:eek:

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4

Kontakt opprettet og pickup sendes ved leilighet ned til Japan.

Hyggelig og kjapp respons på mail!

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Har du fått noen antydning om hva dette vil koste? (Kanskje ikke så hyggelig spørsmål. Sorry :-[)

Mvh
Geir

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Geir_O skrev:
Har du fått noen antydning om hva dette vil koste? (Kanskje ikke så hyggelig spørsmål. Sorry :-[)

Mvh
Geir
Har ikke fått noe konkret da de må se på det hele før de kan avgjøre, men fikk utfyllende svar på hva som vil bli gjort, hva som vil bli vurdert gjort, og også svar på hva utfallet blir i værste fall.

"Det kommer helt an på hvor stor skaden er. I mange tilfeller er det kun et justeringsspørsmål. Mishima (som bygger alle disse pickupene) rengjør den innvendig og justerer den opp igjen. Deretter gjør han "voicing" (stemming) av pickupen og den blir god som ny igjen.

Imidlertid, I andre tilfeller kan det hende at skaden er så stor at hele nålearmsenheten (dvs. også spolene og nålen) må skiftes ut. dette betyr at hele pickupen må rives ned og bygges opp igjen på nytt "

Det gjenstår å se! *spent*

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Da får vi krysse fingrene :)

Mvh
Geir

Topp Bunn