Skilletrafo før RIAA. Noe for seg?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg har en liten Ladac skilletrafo mellom stikkontakt og RIAA+platespiller og her forleden hadde jeg besøk av en guru på analog og han sa at skilletrafoer koblet på denne måten tar "toppen" av lydbildet. Noen som har noen kommentarer til dette?

Jeg installerte skilletrafon tidligere for å få bort brum som kom når jeg hadde rør-effektforsterkere men har den stått tilkoblet til nå selv om jeg ikke bruker rør lengre.

mvh,
OS

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Er det vanskelig å plugge om, og høre selv?

Arne K

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Hør selv ja :)
En slik trafo har ingen hensikt. Hvis du merker forskjell på brum med og uten, har du et annet problem et sted.
Slike traforer gir ikke noe positivt bidrag til lyden, men i tilfeller som dette (ingen dynamikk i belastningen) spiller det liten rolle.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Hmmmmmmm Q-tipps........ såpe, vann..... DRILL..... HILTI anbefales på det varmeste til de som ikke hører forskjell i lyden på dette.......... for ikke og snakke om til de som mener det ikke er lydforbedrende....... kanskje et høreapparat kunne vært noe, tror dere driver med feil hobby hvis dere ikke klarer og høre slike forskjeller og tildels store forbedringer som en skilletrafo kan gi foran en riaa eller for den saks skyld en preamp ;D ;D.

Topp Bunn