Skjermet strømkabel i ikke-jordet kontakt...

L

larkus

Gjest
Hei.
Skrudde sammen en ripole sub forn noen dager siden,koblet elementer til en monacor sam plateforsterker,fant frem en til overs strømledning ,en slik sort som følger med det meste av utstyr,det spilte jo,men hadde tildels veldig kraftig brumming,alt utstyret hos meg spiller på kurs uten jord.
Brummingen var så kraftig at sub måtte slås av da den durte og brummet veldig,byttet strømledning til en supra lorad,vips,stille ble det,vel ikke helt stille,men nesten helt tyst,ikke noe sjenerende brum,kun litt når jeg lå med øret nesten inntil elementet.det var hvertfall helt tydelig at det skjedde noe her.

MVh
Svend atle
Hadde du støpsel rett i veggen, eller i strømfordeler med jordkontakter?

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
rett i en ujordet skjøteledning med flere uttak på.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ikke så forunderlig at bytte av nettkabel 'det siste stykket' kan ha betydning for støy, vel? Feltene som omgir nettkablene avtar med økende avstand, og den siste meteren er den som ligger nærmest signalkablene, forsåvidt også printene i elektronikkboksene. Om det er skjermen, eventuelt bare skjermen skal jeg ikke mene noe om. Supra LoRad er også veldig tett tvinnet, så de to ledernes felter vil vel kansellere hverandre bedre enn et par paralelle ledere uansett.

Jeg hadde forresten en a-haopplevelse da jeg byttet til sånne dyre og fine apparatstikk (lederne i selve stikket satt lengre fra hverandre enn i de gamle). De ga mer brum enn standard, og jeg måtte ta en ny runde med rydding i kabelsalaten bak anlegget for å motvirke dette.

Topp Bunn