Skruer til å feste PU

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.395
Torget vurderinger
34
Jeg har en Pioneer PL-L1000 platespiller og fikk en Denon DL-160 PU i posten i dag. Til min skuffelse, så passet ikke de skruene som festet min nåværende PU (tror den heter Audio Technica 2316R eller noe sånt) til min nye PU, da de var for korte.

Har vanlige jernvarehandlere skruer som passer, eller må jeg på en hifibutikk?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Nå vet ikke jeg eksakt størrelse, men en velasortert jernvare vil nok ha det du leter etter.
Kanskje en fordel å finne noen messingskruer el. da disse er umagnetiske  :)

Stiftmann

Medlem
Ble medlem
15.05.2005
Antall liker
0
Send en forespørsel til stiftservice.com han har dem i forskjellige lengder.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.871
Torget vurderinger
1
Jeg har en Pioneer PL-L1000 platespiller og fikk en Denon DL-160 PU i posten i dag. Til min skuffelse, så passet ikke de skruene som festet min nåværende PU (tror den heter Audio Technica 2316R eller noe sånt) til min nye PU, da de var for korte.

Har vanlige jernvarehandlere skruer som passer, eller må jeg på en hifibutikk?
Så vidt jeg husker så skal skruene være M2,5. Det er ikke std. vare hos jernvareforretninger, men de bør kunne skaffe. Skruene bør selvfølgelig være umagnetiske, selv om jeg begynner å helle mot at dette kanskje er av mindre betydning, kanskje særlig for MC-pickuper.

Mvh
KJ

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Har engang hørt at de plastskivene som skal være mellom mutter og headshell ødelegger lyden litt, stemmer dette?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har engang hørt at de plastskivene som skal være mellom mutter og headshell ødelegger lyden litt, stemmer dette?
Det "skal" ikke være plastskiver der selv om enkelte fortsatt sender de med; og de er ikke alltid bra for resultatet i mange tilfeller... yeah.

Mvh Vidar P

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Det "skal" ikke være plastskiver der selv om enkelte fortsatt sender de med; og de er ikke alltid bra for resultatet i mange tilfeller... yeah.

Mvh Vidar P
Da tar jeg de bort... :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da jeg testet DV-20X monterte jeg den uten plastskivene.
Etter noen dager prøvde jeg med.
De ble tatt bort ganske så raskt.

Resultatet med, var tap av presisjon i bunnoktavene og toppen gnistret ikke på samme måte.

Noen med tilsvarende eller andre erfaringer?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Etter noen dager prøvde jeg med.
De ble tatt bort ganske så raskt.

Resultatet med, var tap av presisjon i bunnoktavene og toppen gnistret ikke på samme måte.

Noen med tilsvarende eller andre erfaringer?
Opplever i likhet med Johna her, at bassen flyter litt ut med ringer, samt at toppen blir litt uklar. Så bort med de..! :)

Topp Bunn