Skruer til PU / spacer til Rega P5

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Hei,

På tross av iherdige ringerunder har det ikke lyktes meg å få tak i skruer til en PU (gjerne et sett med flere typer, størrelser o.l.). Prøvde å bestille fra Svalander, men der er det ikke mulig å bestille med kreditt kort.
Er det noen som har tips til nettbutikker / butikker som har slikt? Skal passe en ATO9C og Rega P5.

Ser også etter en 4mm spacer til Regaen, så hvis noen vet hvor jeg kan oppdrive dette (har gitt opp importøren), er jeg takknemlig.

Mvh
Hallgeir
 

Pickupen

Medlem
Ble medlem
19.04.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Du kan betale med Paypal hos Svalander
Det gjorde jeg da jeg trengte pickup skruer

Mvh Erik
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.158
Antall liker
4.322
Torget vurderinger
1
HH skrev:
Hei,

På tross av iherdige ringerunder har det ikke lyktes meg å få tak i skruer til en PU (gjerne et sett med flere typer, størrelser o.l.). Prøvde å bestille fra Svalander, men der er det ikke mulig å bestille med kreditt kort.
Er det noen som har tips til nettbutikker / butikker som har slikt? Skal passe en ATO9C og Rega P5.

Ser også etter en 4mm spacer til Regaen, så hvis noen vet hvor jeg kan oppdrive dette (har gitt opp importøren), er jeg takknemlig.

Mvh
Hallgeir
Skruene skal være M2,5 (dvs. metrisk gjennge på 2,5 mm skrue). På en MC pu er det mindre kritisk om skruene er magnetiske eller ikke, det kan ha større betydning at de lar seg stramme godt, noe skruer av aluminium ikke er gode på. Skal du være fin på det så har NeedleDoctor passende skruer fra JA Mitchell med «umbraco» hode i rustfritt og umagnetisk stål (dvs stålet er som vanlig magnetisk ledende men det er ikke magnetisk i seg selv), til den nette sum av USD 15 for fire skruer, to skiver og to mutre ... alternativt så har ELFA std. skruer i 2,5 mm til en noe mindre penge ... M2,5X10 kr 23,60 for 100 stk. EDIT: (priser er eksl. mva og porto m.v.)

mvh
KJ
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Tusen takk for raske og informative svar! Ingen som vet noe om spacer til P5? Har en MC25FL som trenger det...
Alternativt kan jeg selvsagt bare holde meg til AT'en :)

Mvh
Hallgeir
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Merkelig at importør er vanskelig, er det lang tidsbruk det er snakk om? Fikk raskt levert der selv.
OT: Møter forresten din svoger i morgen for høyttalerkjøp ;)
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Da er skruer bestilt fra needledoctor ;D
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Har en AT oc9 selv og Rega p5.
For å få armen høyt nok, skrudde jeg opp festet og satte inn vanlige skiver fra Biltema. Er det riktig eller galt??
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Jeg har en P5 m/ DV 20X pu og benytter meg av 2 stk. spacere. De koster 300 kr hos Mono, og finnes kun som 2mm hva jeg vet.
Kjøpte 3 stk. da jeg var usikker på om jeg trengte 2 eller 3, så jeg har en til overs. Kan ikke si det var gøy å gi 900 kr for de...
Kan selge den jeg har til over for 200 kr inkl. porto om ønskelig.

Jon A
 
I

ijustpop

Gjest
Bruk Rega skiver. Koster ikke mye, men merk deg at det er forskjellige spacere/skiver til rb250/300 og rb700. Spacer til rb700 er det ikke alle som har. I motsetning til rb250/300 spacere.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hvorfor er det viktig å bruke rega skiver kontra biltema??
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det kan da vel ikke være noe problem å få tak i dette?

Jeg fikk tak i spacere til min P-25 etter å forsøkt hos et par butikker i Oslo. Spacere til RB-700 så jeg flere steder hvis jeg ikke husker feil. De har Rega hos Oslo HIFI center, Stereofil, kontrapunkt, og sikkert flere.

I følge profilen bor du jo i Oslo, HH?
 
I

ijustpop

Gjest
Fra trådstarter så høres det ut som om importør er tom for tida?
Men ja, dette burde jo alle som selger P5 og opp ha i butikken. Vil ikke så mange som kjører Rega pick-up'er på de 3 beste Rega spillerne (Bortsett fra kanskje Apheta).
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Hei,

Ja det stemmer. Bor i oslo og vet at bl.a. Stereofil har 2mm spacere på lager, og at jeg kan benytte 2x2mm spacere for korrekt VTA.
Derimot står dette å lese i manualen til RB700:

"If more than two spacers are necessary, then it is a better
solution that the turntable manufacturer or the dealer
makes up one single spacer of the correct height."

Antok dermed at Rega solgte 4mm spacere, og at jeg ved å kjøpe en slik ville ha 3 forskjellige høyder å bygge med i fremtiden (2,4 og 6 mm). Dette ser ikke ut til å stemme, så jeg får bare benytte 2x2 istedet.

Jand: Har sendt deg en melding ang. den spaceren du har til overs :D

Takk for gode innspill og svar!

Mvh
Hallgeir
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
En ting man skal være OBS på er at Rega er strenge på hvor forhandlerne får selge produktene sine. Jeg opplevde at musicdirect.com strøk Regaprodukter (bl.a. spacere) fra en ordre.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.158
Antall liker
4.322
Torget vurderinger
1
HH skrev:
...
Ser også etter en 4mm spacer til Regaen, så hvis noen vet hvor jeg kan oppdrive dette (har gitt opp importøren), er jeg takknemlig.
...
«Skrotnissevarianten» er å slakte en gammel utrangert 3,5" harddisk, «spacerene» som skiller platene i en harddisk har ofte en passe diameter til bl.a. Rega-armer. Høyden på disse avhenger av antall plater i HD, en enkeltplate HD kan ha en spacer på omkring 4 mm i høyde

mvh
KJ
 
Topp Bunn