Mat, drikke og røyk Skuffende vin ligg unna

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.268
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
IMG_1670.jpeg Vinmonopolets anbefaling til reinsdyr indrefilet med kremet soppsaus ble en stor nedtur. 292kr ut av vinduet burde kjøpt rusbrus i isteden.
Smaksfatting endimensjonal enkel vin uten hverken karakter eller smak, kort og godt lett rødvinskvip med lett kort syrlig ettersmak . Glem denne , den billigste bag in boks på taxfree feks Chenet er langt bedre. Da får man i allefall nok vin til å bli full.
 

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Innlegg
204
Antall liker
94
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Naturligvis kjedelig når man har planlagt et storartet måltid, har fått anbefalt vin av "noen som i teorien har peiling" og så ender det i skuffelse.

Må få lov å helle litt kaldt vann på her. Dette er en vin som i mange år har vært et av de beste kjøpene i klassen (i basisutvalget har den få konkurrenter).
1. Det kan ha vært en dårlig flaske. N=1 etc.
2. Jeg er over snittet interessert, og synes vinmonopolet har litt for høy selvtillit når det kommer til sine ansattes kompetanse. Ja, denne vinstilen er liksom den ultimate match til reinfilet. Men, og dette er kanskje hvor jeg tror hovedproblemet ligger, og det er at da skal kjøttet ikke druknes i fløtesaus. Da må hadde du nok vært mye mer hjemme med en 10 år gammel Amarone. Nei, Amarone er ikke min greie, men akkurat her funker det faktisk.
3. Om referansen er Chenet med 7,2g/l sukker, så kanskje dette blir skuffelse uansett.

Jeg kunne ikke la være å svare, for om du hadde servert lille rudolfs indrefilet mellom rosa/blodig, med en neve smørstekt kantarell. Salt og pepper. Muligens en porsjon sellerirotpure. Altså rene smaker, så hadde denne Crozes-Hermitage sittet som et skudd!
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.622
Antall liker
931
Crozes Hermitage har jeg drukket til rypemiddag og den var god men det er mer enn 20 år siden. Bra at det kommer av-befalinger av og til.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.268
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
@HALOLS , det var jo det jeg gjorde , dvs kona. Perfekt indrefilet fra Strøm-Larsen..passe saus, ikke for mye fløte..Alle 2 flaskene var like dårlige/kjedelige. Den 3 spares til et kritisk nachspiel . Vil ikke gi sånt bort. . Kan ikke serveres til voksne folk …Den simple Beaujolais vi hadde til fredagskyllingen var langt bedre . Tror faktisk den Ripassoen vi gav bort for litt siden hadde passet bedre til dette . Men hva vet jeg, jeg ver bare hva jeg liker ikke hva det heter
 
Sist redigert:
  • Haha
Reaksjoner: LMC
Topp Bunn