Slik kan det gå!

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Kameraten min bestillte for en måned siden en flunkende ny Honda VFR 800 VTEC motorsykkel til 160000kr. Han har gledet seg som en unge og på fredag fikk han sykkelen.
Etter to-tre timer samme dag ble han tatt i radaren. Sertifikatet inndratt for et år og 10000kr i bot. Gleden varte ikke lenge, og nå kan han heller ikke bruke bil til jobb. Dette må vel kalles toppen på uflaks? (Han fikk nå leve i lykkerusen et par timer da).

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
huffameg. ikke bra i det hele tatt.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Skikkelig surt!

Hadde en lignende erfaring selv midt på 90 tallet, Ny Yamaha V-Max = kr.176ooo. Tre ukers kjøring, fotgjenger i tre måneder og fem tusen i bot :(

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
huffameg. ikke bra i det hele tatt.
Jeg synes det er bra at politiet får luket disse råkjørerne ut av trafikken. Alt tyder jo på at det ikke var lite han lå over fartsgrensen.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Jeg synes det er bra at politiet får luket disse råkjørerne ut av trafikken. Alt tyder jo på at det ikke var lite han lå over fartsgrensen.
Han hadde 95km i 50km-sonen. Han er ingen råkjører til vanlig men det var en lang oversiktlig strekning hvor han skulle prøve sykkelen litt første dagen. Han speedet opp noen få meter og bremset så ned igjen, og da var de der.Jeg synes han var uheldig og vil langtfra karakterisere ham som en "råkjører", dette var nok mer et engangstilfelle(slik som vi vel alle har hatt en sjelden gang).

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Det er ikke hans oppgave å avgjøre om det er greit å kjøre over fartsgrensen, oversiktlig leller ikke. Surt å bli tatt, men hvis fartsgrensene ble fulgt ville det vært langt færre drepte på veiene våre.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Han hadde 95km i 50km-sonen.

95km/t i 50 sone er jo en "voksen" overskridelse. Tror han skal være veldig glad for at han ikke må inn og sone på "pallefabrikken". ::)

Surt er det selvsagt, men han har vel ikke noen andre enn seg selv å klandre for det som skjedde ! :p

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Politiet er jo glad i å stille seg opp ved slike oversiktlige strekninger der det er "greit" å gasse på.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Å bli tatt i fartskontroll er aldri uflaks!

Å kjøre for fort uten å bli tatt, er flaks!

Kompisen din har fått et uventet møte med voksenlivet.

Det kan han, med litt flaks, vokse på og lære av.

Slutt å sutre, og kjøp månedskort.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Politiet er jo glad i å stille seg opp ved slike oversiktlige strekninger der det er "greit" å gasse på.
Joda, men Politiet har sin jobb å gjøre. Som trafikant er det din jobb å kjøre litt for fort der politiet står slik at politiet får inn de bøtene de er pålagt å inndrive. På den måten bidrar begge parter til et høyere bruttonasjonalprodukt. Og det betyr at vi alle blir rikere ! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
På den litt mer saklige siden må man nok kunne si at en 50 grense ikke oppstår helt tilfeldig. Det er nok en eller annen med litt mer enn gjennomsnittlig peiling som har bestemt at akkurat der bør det være 50 grense. Da er det kanskje ikke så veldig lurt at hver og en helt tilfeldig dobler "tillatt" fart !?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
50 sone er jo ekstra alvorlig siden dette er i nærheten av bebyggelse, slik at man risikerer å skade noen, og da spesielt barn eller fulle folk.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
50 sone er jo ekstra alvorlig siden dette er i nærheten av bebyggelse, slik at man risikerer å skade noen, og da spesielt barn eller fulle folk.
Er veldig glad for at du spesiellt nevner fulle folk ! :D Å dømme etter noen tråder her som dreier seg om fluidium til høy pris og rene bakrustråder, kan man trygt gå ut fra som et faktum at mange av de fulle folka er glad i musikk og HiFi ! ;D Slike mennesker bør absolutt få leve ! ;D

S

slowmotion

Gjest
Klart det svir. Jeg føler med ham.

På den annen side,
95 i 50grense er tullete....
Han har seg selv og takke.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Når man overskrider fartsgrensen med nesten 100% i
en 50 sone, da fortjener man å miste lappen. Det er idioti å kjøre på den måten syns jeg. Er dette uflaks ?
Flaks at han ble tatt mener nå jeg.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Er veldig glad for at du spesiellt nevner fulle folk ! :D Å dømme etter noen tråder her som dreier seg om fluidium til høy pris og rene bakrustråder, kan man trygt gå ut fra som et faktum at mange av de fulle folka er glad i musikk og HiFi ! ;D Slike mennesker bør absolutt få leve ! ;D
Særdeles god betraktning ;D ;D

LF

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Selv om jeg ikke alltid er helt lett på gasspedalen på lange landeveisturer selv, overstiger jeg aldri "lapp-grensa".
Og; jeg kjører ALDRI for fort i boligfelt, skoleveier og andre 30-40-50km/t-steder, hvor det faktisk er en reell fare for å treffe på levende individer, være seg barn, voksne, hunder, katter etc.

Jeg er faktisk glad for at politiet følger med på slike strekninger. Det de derimot kan spare seg (for min del) er denne fokuseringen på lette fartsovertredelser laangt av lei, jeg nevner i fleng Dovrefjell, Kvikne, Saltfjellet, motorveier, Hardangervidda osv. I verste fall treffer man på en rein eller en moskus på sin vei. Langt verre synes jeg faktisk det er å dra på rundt hushjørner og flise forbi eiendommer hvor barn, hunder oa leker, nær sagt to hjul i svingen rundt i trange boligområder... spør du meg så burde det ha vært tilstrekkelig til å dra inn lappen så fort at vedkommende ble svimmel.

Mvh Vidar P

W

wurst

Gjest
Politiet er rett og slett feige! På mitt hjemsted raser ungdommen i bil og på motorsykkel gjennom sentrum i 100-200 km/t rett som det er - for å vise seg for hverandre og teste redskapen, til stor ergrelse for de fastboende. Det er aldri politi ute som gjør noe med det. Men skulle en familiefar på søndagstur komme i skade for å gasse på litt for fort kan du ta deg f - - på at de er på pletten med store bøter!! Jeg synes det er feigt, og en av grunnene til at folk mister respekten for lovens lamme arm!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.172
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Selv om jeg ikke alltid er helt lett på gasspedalen på lange landeveisturer selv, overstiger jeg aldri "lapp-grensa".
Og; jeg kjører ALDRI for fort i boligfelt, skoleveier og andre 30-40-50km/t-steder, hvor det faktisk er en reell fare for å treffe på levende individer, være seg barn, voksne, hunder, katter etc.

Jeg er faktisk glad for at politiet følger med på slike strekninger. Det de derimot kan spare seg (for min del) er denne fokuseringen på lette fartsovertredelser laangt av lei, jeg nevner i fleng Dovrefjell, Kvikne, Saltfjellet, motorveier, Hardangervidda osv. I verste fall treffer man på en rein eller en moskus på sin vei. Langt verre synes jeg faktisk det er å dra på rundt hushjørner og flise forbi eiendommer hvor barn, hunder oa leker, nær sagt to hjul i svingen rundt i trange boligområder... spør du meg så burde det ha vært tilstrekkelig til å dra inn lappen så fort at vedkommende ble svimmel.

Mvh Vidar P
Å bli tatt over "førerkortgrensa" kan vel knapt kalles uflaks, kun dårlig vurderingsevne. MÅ man blåse ut får man om mulig ta seg en Tysklandstur.

Ovenstående er meget fornuftig skrevet - også når det gjelder politiets dårlige vurderingsevne av hva/hvor de bør sjekke..

K

knutinh

Gjest
1. Alle er enige om at det skjer/kan skje ulykker absolutt overalt. Det eneste som skiller rettstrekka på saltfjellet fra svingete hjørner er ulykkesfrekvensen.

2. De fleste er enige om at øker du hastigheten med  10% så øker du sannsynligheten for ulykke og konsekvensen av en ulykke.

3. Alle vurderer ikke egne ferdigheter og verdien av livet sitt likt. Men fortjener barnefamilien som kommer i møte at du tar denne vurderingen for dem?

4. Alle kan være enige om at fartsgrensene er satt for konservativt enkelte steder, men burde ikke dette tas opp politisk i stedet for å kjøre i det doble på trass?

5. Når man kjører på langtur er det ikke først og fremst tullinger som kjører i 150 på rettstrekka som bekymrer meg. Det er idiotene som kjører forbi i en venstre-sving eller bakketopp når det er varmt og mye trafikk. Jeg har aldri sett at politiet tar seg en dag et slikt sted og hanker dem inn. Disse fortjener inndragelse av lappen for all framtid.

Jeg har aldri forstått poenget med å kjøre forbi når trafikken er tett. Du må kjøre kontinuerlig forbi for å øke gjennomsnittshastigheten med noen få km/t. Se på gevinst/risiko...

knutinh - som er mye mer fornuftig på forum enn når han kjører selv =)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Politiet er rett og slett feige! På mitt hjemsted raser ungdommen i bil og på motorsykkel gjennom sentrum i 100-200 km/t rett som det er - for å vise seg for hverandre og teste redskapen, til stor ergrelse for de fastboende.  Det er aldri politi ute som gjør noe med det. Men skulle en familiefar på søndagstur komme i skade for å gasse på litt for fort kan du ta deg f - - på at de er på pletten med store bøter!! Jeg synes det er feigt, og en av grunnene til at folk mister respekten for lovens lamme arm!
Visste du at politiet er glad i tips om strekninger som bør overvåkes grunnet hyppeige og farlige overskridelser? Ønsker du å underbygge årsakene til at du ønsker politiets kontroll på stedet låner trygg trafikk ut fartsmåler / loggeutstyr som kan gi deg gode argumenter. Dette kan f.eks. ordnes gjennom velet der du bor.
Han derre Politiet er sikkert ikke så innmari redd for han derre Fartsbølle når det kommer til stykket. Sånn jeg kjenner han derre Politiet, så er han faktisk ganske uredd! :)

Honkey

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har dessverre overhodet ingen sympati for slikt.

Det er en feilmargin på speedometeret og et fratrekk på laseren - altså har trolig nåla på sykkelen vist over 100 km/t - i en 50 sone.

Et sekund reaksjonstid (Utrolig bra reaksjon) forflytter da sykkelen nesten 30 meter. Det er tull å påstå at man da har kontroll på hva man driver med i en 50 sone.

Må nesten bare trekke den litt videre - hvis han var så ivrig etter å teste sykkelen....hmm....kunne han være troenes til å teste toppfarten også....Er ikke akkurat det tryggeste på veiene, når noen får seg ny sykkel og skal teste litt.

edit: Ser at han ble tatt i radar, og speedet opp og bremset.....trolig har topphastigheten da vært langt høyere enn de 100 jeg antydet. Er vel kanskje ikke usannsynlig at nåla har vist både 120-130 og 140km/t. Trekker man bare gassen i bånn på 2 giret, er det ikke lett å vite eksakt når man skal slippe, og dette er jo gjort på noen få sekunder. Kanskje han har hatt griseflaks at det var radar og ikke laser. Sommeren hade nok vært over med 140km/t i en 50 sone.

Usympatisk hilsen
OMF

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.512
Torget vurderinger
4
Kameraten min bestillte for en måned siden en flunkende ny Honda VFR 800 VTEC motorsykkel til 160000kr. ....Etter to-tre timer samme dag ble han tatt i radaren. Sertifikatet inndratt for et år og 10000kr i bot.
Så nå er Hagto den snille kompisen som tilbyr seg å "passe på" sykkelen et år ? ;-)

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
203
Var ute for en liten "stygg" en i går.kompis akkurat fått ny bil,ut å prøvekjøre ;D.Hadde 80 i en ganske krapp kurve, da det plutselig lyste i alle regnbuens farger i instrumentpanelet.Var så vidt vi kom oss igjennom svingen,da kom det fra kompisen,,speedometeret er i miles.hm.tok det litt med ro etter det.Men herlig bil.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
det er sånt som skjer det med en sånn type sykkel ,du for store horn i panna å hale mellom beina kjøper ikke en sånn for å dorge med

Topp Bunn