Slitt PU eller?

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Lurer på en liten sak.Når e en PU utslitt? Ser noen sier ca 1500timer,VDH det dobbelte osv.. Men hvis en PU sporer alle sporene på f.eks HifiNews si plate med glans,kan den da være utslitt? Spør siden æ kjøpte min PU dvs en Denon 103R brukt og den som alle brukte PUer va brukt under 100timer ::) Merke kun litt støy mot de innerste rillene men det kan jo like godt være feil vinkling i headshellet.Eller? Skal nevnes at æ har kjørt endel timer med den ;D

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Ok,den e grei.Spiller bra gjør det,den e og grei,men skulle ikkje det gå utover sporingstestene?

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Ok,du har vel rett.Skal gå over justeringene en gang til men det spøke vel førr ny PU kanskje :p Trur det blir Benz Ace eller noe  annet i den prisklassen..eller en ny 103

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Hmm,trur du har et lite hat-forhold til 103 du ;D Har nu kompiser som har/hatt AT,BENZ,DV,DENON,ORTOFON+++ og ingen klager på lyden her ;) Menmen,hver sin smak,syns 103R spille rock`n roll,nu snurre Hunky Dory med høy sånn faktor,hjelpe på med litt chilensk vin 8)

mvh filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Hat? Hvor har du det ifra? Jeg har eid Denon pu'er i 20 år jeg. Har fortsatt to stk på lageret. Prøvde bare å dele mine erfaringer med deg her.
Hehe,ikkje ta det ille opp men fikk med mæ at du omtalte 103 som et trøskverk.Fikk også med mæ at du likte 304 men den va så skjør at den utgår her kor platesnuing skjer ofte under påvirkning av blankt eller rødt ;D

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Hmm,trur æ snakker til mæ sjøl her,plutselig va alle innleggene borte,"rare" greier ???

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Hei,e det noen som vil ytre sin meining og la det STÅ på trykk?

mvh filip

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg vil tro at du vil høre det hvis PU'en begynner å bli utslitt. Høyfrekvent forvregning av cymbaler og vokale "s"-er på plater du vet at er i god stand er bad news. Hvis du kun har litt ekstra støy på de innerste rillene, ville jeg sjekket geometrien og kjørt videre.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Blir vel å følge det rådet ;) Nu snurres det Making Movies med Dire Straits,låter slett ikkje verst :)

mvh Filip

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
F.E. skrev:
Hmm,trur æ snakker til mæ sjøl her,plutselig va alle innleggene borte,"rare" greier ???

mvh Filip
Trodde du var blitt tussete. Snakke med seg selv ;)
Vel, det var vel noen som ikke stod for det man først skrev. ::)

For å være sikker kan man sjekke under mikroskop. Svalander selger noe som kan brukes.

Godt å høre du er fornøyd enda. HiFi+ skrev at 103R var en knall rock'n'roll pick-up. Selv om de også spiller bra på annen type musikk, er nok her den trives best og får føttene til å røre på seg.

Skiftet til Oyaide Tunami hele veien på strømsiden (til strømforsyning og fra strømforsyning og til RIAA). Det var merkverdig hvordan det fikk stereobildet til å åpne seg enda mere opp.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
513
Torget vurderinger
2
Ja,e ikkje bra å snakke med sæ sjøl ;) Ja,liker denne godt.Den har ikkje gjort sæ vekk hittil,har hatt folk innom som eier/eide PU til 20-25K og de hadde nu ikkje noe å utsette på 103-soundet :) Syns den e altetende ang musikk og det passe mæ i blinken at den har høy rockefaktor,går mest i det veit du 8) Gjør heller ikkje noe at den tåle en støyt.Best reultat med aktiv-MC fikk æ med last på 500ohm+/-100. Bare et tips til dæ Frans,meine æ huske du og har 103. Nu som æ kjøre step-up ble det helt annerledes,kjøre 40,4K og 13X som blir 240ohm.Skal prøve videre ned for å høre ka det gjør.Opp skal æ ikkje,det har æ prøvd,da kom sibliantene :p Grøss :eek: ;D

Mvh Filip

Topp Bunn