SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.894
    Har ikke dere sløfokker arbeid å passe??
    Jovist, jeg ferierer for harde livet etter å ha blitt sparket ut i permisjon av tidligere arbeidsgiver, skaffet meg ny jobb og sagt opp den gamle jobben slik at jeg kan starte på ny frisk i begynnelsen av august i Sotdumpa ;) i mellomtiden har jeg gått en distanse tilsvarende Særp-Brumunddal (13 mars-1 juli), tatt over 1000 bilder med Nikon speilreflekskameraet mitt, sørget for å fore Degritter platevaskeren min jevnt og trutt, spilt vinyl i store mengder og pusler nå med litt faglige artikler for publikasjon. Inn i mellom må det jo også bades, kommuniseres med venner og slekt, klippe plen, trimme buskas og hekken ;) leses litt litteratur, drikkes øl og nydes kaffe med der til hørende armagnac. Så joda, jeg driver med noe hele tiden i våken tilstand jeg Sluket :) men hvorvidt det har særlig relevans til arbeid vet jeg ikke.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Bra! Da sitter du ikke og kliner snørr på PC'en HELE tiden i hvert fall!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Forundrer meg ikke om det er nærere en tanta.
    Nei vi får slutte å mobbe henne.
    Værre med han som står ved siden.
    Han er vel rimelig utvannet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Også med svarte dildoer som skal ta vekk forstyrrelser. Supert for kona å slippe gnaging når hun koser seg 🤪
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Du får kjappe deg mens det er 25% avslag :rolleyes:
    Sånn! Da har jeg laget liste over hva jeg trenger;

    2 stk. power conditioners (må ha to pga. effekt)

    10 stk. power cords, 1 m. lengde

    2 stk. phono kabler

    8 sett XLR signalkabler 1 m.

    3 sett ht kabler 2 m. lengde

    1 sett ht kabler 3 m. lengde

    Samlet pris; USD 690.000.00
    Tilbud - 25%
    Netto; USD 517 660.00

    Besparelse; - ca. USD 173.000.00


    kabler Slukoteket 2.0.png



    Grunnen til at det blir såpass kostbart er at jeg kjører aktivt og da blir det tre sett XLR signalkabler ekstra.
    Har ikke tatt med et sett XLR på ca. 10 m. lengde fra pre til delefilter da de ikke har dette i katalogen sin.

    Kan nesten ikke vente med å få dette i hus!

    Har bestilt spennetrøye også.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Angret allerede!

    Så jeg har oppgradert XLR kablene (de 8 settene) til "Best of" type for nattesøvnens skyld. Da blir det slik;

    kabler Slukoteket 2.0 oppgradering.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hadde du hatt noe imot om jeg bestilte sammen med deg? Så kunne vi spleiset på portoen.

    Det jeg imidlertid lurer på, er om spikes egentlig er rette løsning for kabelløfteren. Burde det ikke heller vært myk avdemping?



    Kunne tenkt meg å testet om spiksa kan skiftes ut med disse resonansdemperne fra Ansuz. De er justerbare også, og det er fint, for da blir det enklere å få dem i vater. 14 490 kr per stykk hos Mala:



    Hadde vært kult om du kunne legge ut så lenge. Betaler deg så snart eurolotto-bongen går inn.
     

    geto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    265
    Torget vurderinger
    1
    Angret allerede!

    Så jeg har oppgradert XLR kablene (de 8 settene) til "Best of" type for nattesøvnens skyld. Da blir det slik;

    Vis vedlegget 650512
    Det er bare å trykke på "Betal"- knappen, Sluket. Det er jo helt klart at de selger disse usannsynlig gode kablene til selvkost. En ren gavepakke.
    Med slike kabler vil du definitivt spikre din stjernestatus på Sentralen.:love:
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Hehe, litt av ett kabelkonsept....Minner om Lyn Gordon på 30 tallet og de første lyssablene fra Star Wars.

    Slår du til på dette Sluket overgår du selveste Darth Vader's mørke sider...(Darth Sluket):p

    Hehe, litt av ett kabelkonsept....Minner om Lyn Gordon på 30 tallet og de første lyssablene fra Star Wars.

    Slår du til på dette Sluket overgår du selveste Darth Vader's mørke sider...(Darth Sluket):p

    ... gode gud ....

    "The Ultimate Reference Double Helix Signature offers an unrivaled experience with ultra-low noise, precision, and refinement in which those who seek the absolute best audio reproduction will enjoy!

    The Double Helix Signature uses two times the force of the Helix focusing system that ultimately has control over how the electrons are brought into alignment during signal and power transmission. High Fidelity Cables' magnetic conduction technology is maybe the best tool in the audio industry to lower and remove noise in audio playback. It offers a vastly powerful clarity and creates alluring sound at any level. In our top series cables like the Ultimate Reference Helix and up this technology delivers unparalleled performance that no other cable or wire technology even begins to rival.

    Helix by definition is a spiraling curve in three-dimensional space; it can be compared to a corkscrew. All magnetic conduction designs are meant to focus and align both audio and power signals. Helix however has a distinct advantage as this approach has incredibly well focused lines of flux in the magnetic field that ultimately become the pathway electrons will follow. It is just a matter of physics. When the Double Helix is applied the lines of flux are forcing electrons into an even tighter helix pattern. This very tightly woven Double Helix pattern in turn lowers noise and reduces distortion even further, and the effect is not a subtle one. Magnetic conduction has been constantly referred to as a “game changer” and it is inevitable that one day all cables that carry important A/C signals will be made with this very same magnetic approach. The Double Helix is a testimony to why that change is destined to happen. It proves the future of passing audio signal is a bright one with big change to come and wonderful new things to hear in the world of audio.

    Additionally, a brand-new approach to lowering distortion developed by magnetic conduction inventor Rick Schultz increases conductivity within every connection of the cable internally. The unique and proprietary contact enhancer is incredibly conductive and that helps lower noise between every internal connection. The way that magnetic conduction already lowers noise one might not think there is much room for improvement, however this is an application that truly delivers. It offers extra layers of our renowned clarity, refinement, and holistic musicality and it is a breakthrough that transcends our cable even further into the future of what audio will become with the continued pursuit of physics and the desire to take it to that next level. Let’s sum it up by saying this is no subtle achievement and does not offer a subtle advantage. The result is breathtaking musicality and accuracy that transcends what traditional high-end audio cables have strived to achieve.

    The first product Rick Schultz has ever put his signature on is a tribute to an achievement that deserves the accolades of a top-tier product at the right price point. This achievement is truly groundbreaking and a qualifier for an official endorsement from Rick Schultz. Setting the stage for an experience that is authentically unparalleled. We believe you deserve to enjoy a level of playback that is truly remarkable! "
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.236
    Antall liker
    2.416
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal være så ærlig å si at jeg skjønte omtrent ikkeno...
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Hva i helsike skal endene på de kabelløfterne forestille egentlig... :oops:
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal være så ærlig å si at jeg skjønte omtrent ikkeno...
    "It is just a matter of physics"

    Jeg blir litt bekymret for de stakkars elektronene som tvinges inn i perfekte helixer "in three dimensional space" dette passer nok ikke til frijazz.

    Dessuten, er vi sikre på at elektronene finner tilbake til atomet der de kom fra, etter å ha vandret gjennom kabelen ?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.236
    Antall liker
    2.416
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    "It is just a matter of physics"

    Jeg blir litt bekymret for de stakkars elektronene som tvinges inn i perfekte helixer "in three dimensional space" dette passer nok ikke til frijazz.

    Dessuten, er vi sikre på at elektronene finner tilbake til atomet der de kom fra, etter å ha vandret gjennom kabelen ?
    He-he, og det var her jeg datt av. Er det hele kabelen som er tvunnet i en spiral, er det hver enkelt leder som er tvunnet i en spiral eller er det kobber(?) molekylene som på ett-eller-annet vis har blitt orientert i en perfekt spiralstruktur som gir perfekte magnetiske forhold (??). Det var her jeg kjente hodepinen komme sigende...
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    I svartsvingte... nesten glemt det men det er jo fredag!!!

    Friday Gleason red.jpg


    Før fredag var det forøvrig torsdag denne gangen, med Fru Sluk og svigerinne som
    har bursdag på samme dag faktisk, hvert år også!!

    ALEX svikter aldri, må si det gjorde godt for ganen, kropp & sjel
    første dagen ute av "glattcella" siden mars måned...

    Litt visuelle smakebiter fra gårsdagens eksesser :cool: :cool:

    sashimi.jpg


    crispi shrimp tempura.jpg


    gunkan maki div.jpg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    I svartsvingte... nesten glemt det men det er jo fredag!!!

    Vis vedlegget 651061

    Før fredag var det forøvrig torsdag denne gangen, med Fru Sluk og svigerinne som
    har bursdag på samme dag faktisk, hvert år også!!

    ALEX svikter aldri, må si det gjorde godt for ganen, kropp & sjel
    første dagen ute av "glattcella" siden mars måned...

    Litt visuelle smakebiter fra gårsdagens eksesser :cool: :cool:

    Vis vedlegget 651062

    Vis vedlegget 651063

    Vis vedlegget 651064
    Lenge siden vi har vært der, men de holder tydeligvis fortsatt høyt nivå!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn