Slutt med kilo pris på forsterkere ?

jeg har hørt en Nuforce Ref 9.3 / 18

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%
  • Gider ikke det er jo klasse D

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0
Status
Stengt for ytterligere svar.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Asbjørn skrev:
Edit: Nå leste jeg den testen av Nuforce uDAC-2 som orso la ut tidligere i dag. :eek: Da tror jeg vi sier at testene av Nuforce-forsterkere fra 2005-6 fortsatt er høyst relevante, med hensyn til produsentens troverdighet når ting utropes som "verdens beste" og prises deretter.
Ikke gi meg æren/skylden for alt. ;D Det var JENO. Og takk til både Asbjørn og JENO som fant disse linkene. Nuforce er et merke jeg har kikket på noen ganger og tok for gitt at firmaet var seriøst. Nuforce står ikke lenger på min vurderingsliste.

JENO skrev:
På den annen side synes jeg at det relevant at informasjonen i linkene som diskuteres kommer fram i lyset selv om det gjelder andre produkter fra samme produsent. De som misliker dette kan neppe lest linkene eller har ikke forstått det som står der. (Man trenger ikke være teknisk kyndig for å fatte essensen av det som er påpekt.)

Edit: Jeg støtter ikke skepsisen til reklamasjonsrett, garanti etc. Selv om det tekniske ved noen av Nuforce sine produkter kan være tvilsom ser jeg ingen grunn til at det samme skal gjelde for forretningsdriften. Den virker derimot å være bunnsolid.
Enig med JENO i det han skriver. Forstår man ikke at noe er skeptisk til Nuforce etter hva som er kommet frem, og uavhengig av lydkvaliteten til Reference 18, så tviler jeg på at man har lest linkene skikkelig. Det som kommer frem om Nuforce "sin filosofi" i forbindelse med uDAC-2 er graverende for min del.
Veldig spent om Renaissance Audio vil fortsette å selge Nuforce nå.

Bruker selv klasse D. :)
 

sn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2008
Innlegg
173
Antall liker
13
Skal si det var blitt hett i denne tråden. Utolig at en tråd som egentlig handlet om en som ville dele sin positive erfaring med Nuforce plutselig blir en krangletråd.
Skulle tro den handlet om kabler :)

Når det er sagt har jeg nettopp bestilt meg et par med Nuforce 18 av Roald selv.

Hadde egentlig bestemt meg for Lamm ref. 1.2 som er noen beist av klasse A monoblokker med rør i driverkretsen i tillegg. De fikk jeg lyttet til hos Hig End sound i Danmark og fikk frem gåsehudfølelsen hos meg. Spilte dynamisk, med kjempekontroll og en realisme som var skremmende.
Var tilfeldig at jeg her forleden dag tok en tur innom butikken til Roald. Satt meg ned i godstolen og trodde nesten ikke mine egne ører når musikken ble satt i gang. Samme gode følelsen. kontroll, dybde, bredde realisme og til slutt (som jeg var mistenksom på at denne "puslete" D-klasse forsterken ikke ville mache) - en stemmegjengivelse som etter min hukommelse var på høyde med beistene til Lamm. Her fikk jeg meg en aha opplevelse. Jeg vil tro at man må matche disse med en meget god preamp, og helst med rør for å få frem det beste.

Når jeg til slutt tok valget, ble det mer praktiske hensyn som var utslagsgivende. Det lydmessige synes jeg var noenlunde likt. Det er lettere å plassere to små kalde blokker, en to beist som genererer utrolig med varme i tillegg.



mvh

sn
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
orso skrev:
Asbjørn skrev:
Edit: Nå leste jeg den testen av Nuforce uDAC-2 som orso la ut tidligere i dag. :eek: Da tror jeg vi sier at testene av Nuforce-forsterkere fra 2005-6 fortsatt er høyst relevante, med hensyn til produsentens troverdighet når ting utropes som "verdens beste" og prises deretter.
Ikke gi meg æren/skylden for alt. ;D Det var JENO. Og takk til både Asbjørn og JENO som fant disse linkene. Nuforce er et merke jeg har kikket på noen ganger og tok for gitt at firmaet var seriøst. Nuforce står ikke lenger på min vurderingsliste.

JENO skrev:
På den annen side synes jeg at det relevant at informasjonen i linkene som diskuteres kommer fram i lyset selv om det gjelder andre produkter fra samme produsent. De som misliker dette kan neppe lest linkene eller har ikke forstått det som står der. (Man trenger ikke være teknisk kyndig for å fatte essensen av det som er påpekt.)

Edit: Jeg støtter ikke skepsisen til reklamasjonsrett, garanti etc. Selv om det tekniske ved noen av Nuforce sine produkter kan være tvilsom ser jeg ingen grunn til at det samme skal gjelde for forretningsdriften. Den virker derimot å være bunnsolid.
Enig med JENO i det han skriver. Forstår man ikke at noe er skeptisk til Nuforce etter hva som er kommet frem, og uavhengig av lydkvaliteten til Reference 18, så tviler jeg på at man har lest linkene skikkelig. Det som kommer frem om Nuforce "sin filosofi" i forbindelse med uDAC-2 er graverende for min del.
Veldig spent om Renaissance Audio vil fortsette å selge Nuforce nå.

Bruker selv klasse D. :)
Med det resultatet Renaissance Audio får med NuForce, er jeg overbevist om at de kommer til å fortsette,- lenge....!! De som har hørt dette (meg selv inkludert, - og jeg har hørt mye!) har stort sett uttalt at det er noe av det beste vi har hørt noensinne, om ikke det beste...
Noen stoler faktisk på ørene, selv om det er vanskelig å forstå. Ta en tur i butikken og la deg begeistre.

En ting er sikkert når det gjelder Roald Mikkelsen, og det er at han har peiling på å sette sammen utstyr og få det til å låte bra.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
Og jeg som trodde NuForce var et PC-spill.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Per_Olsen skrev:
Med det resultatet Renaissance Audio får med NuForce, er jeg overbevist om at de kommer til å fortsette,- lenge....!! De som har hørt dette (meg selv inkludert, - og jeg har hørt mye!) har stort sett uttalt at det er noe av det beste vi har hørt noensinne, om ikke det beste...
Noen stoler faktisk på ørene Orso, selv om det er vanskelig for deg å forstå. Ta deg en tur i butikken og la deg begeistre. SÅ kan vi snakkes.....
Det handler ikke om til lydkvaliteten til Reference 18 Per. Det har jeg poengert flere ganger. Det handler bl.a om 1) Nuforce lyver i reklamen, 2) Nuforce har manglet basis kunnskap og kan ikke ha utviklet egne forsterkere, 3) Nuforce har en filosofi jeg ikke tror på og 4) jeg er overbevist om at at jeg kan få samme eller bedre lydkvalitet i langt rimeligere produkter.

At klasse D kan låte fantastisk bra er ikke nytt for verken meg eller flere andre her inne. Det har vil opplevd i lang tid. Velkommen etter.
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
orso skrev:
Per_Olsen skrev:
Med det resultatet Renaissance Audio får med NuForce, er jeg overbevist om at de kommer til å fortsette,- lenge....!! De som har hørt dette (meg selv inkludert, - og jeg har hørt mye!) har stort sett uttalt at det er noe av det beste vi har hørt noensinne, om ikke det beste...
Noen stoler faktisk på ørene Orso, selv om det er vanskelig for deg å forstå. Ta deg en tur i butikken og la deg begeistre. SÅ kan vi snakkes.....
Det handler ikke om til lydkvaliteten til Reference 18 Per. Det har jeg poengert flere ganger. Det handler bl.a om 1) Nuforce lyver i reklamen, 2) Nuforce har manglet basis kunnskap og kan ikke ha utviklet egne forsterkere, 3) Nuforce har en filosofi jeg ikke tror på og 4) jeg er overbevist om at at jeg kan få samme eller bedre lydkvalitet i langt rimeligere produkter.

At klasse D kan låte fantastisk bra er ikke nytt for verken meg eller flere andre her inne. Det har vil opplevd i lang tid. Velkommen etter.
Altså, du er spent på om R. Audio kommer til å droppe produktet, basert på oppfatninger om alt annet en lydkvaliteten.
For morro skyld; hvilke klasse D forsterkere er det du bruker (ref. din egen overbevisning)..?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.954
Antall liker
29.596
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
orso skrev:
Det handler ikke om til lydkvaliteten til Reference 18 Per. Det har jeg poengert flere ganger. Det handler bl.a om 1) Nuforce lyver i reklamen, 2) Nuforce har manglet basis kunnskap og kan ikke ha utviklet egne forsterkere, 3) Nuforce har en filosofi jeg ikke tror på og 4) jeg er overbevist om at at jeg kan få samme eller bedre lydkvalitet i langt rimeligere produkter.
Jeg har ikke lyst til å bære ved til bålet, men man kan i grunn gjøre samme argument gjeldende for Tine Norske Meierier, og oppfordre Rema til å slutte å selge melk.

mvh
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
tkr skrev:
orso skrev:
Det handler ikke om til lydkvaliteten til Reference 18 Per. Det har jeg poengert flere ganger. Det handler bl.a om 1) Nuforce lyver i reklamen, 2) Nuforce har manglet basis kunnskap og kan ikke ha utviklet egne forsterkere, 3) Nuforce har en filosofi jeg ikke tror på og 4) jeg er overbevist om at at jeg kan få samme eller bedre lydkvalitet i langt rimeligere produkter.
Jeg har ikke lyst til å bære ved til bålet, men man kan i grunn gjøre samme argument gjeldende for Tine Norske Meierier, og oppfordre Rema til å slutte å selge melk.

mvh
Det var i forhold til hvorfor jeg selv ikke vil vurdere Nuforce tkr. Det hadde ingenting med om hvorvidt Renaisssance Audio skal selge de eller ikke. Det er hans valg.

Folk må akseptere at jeg styrer unna et slikt produkt, om de forstår årsakene eller ikke.

Av dyrere klasse D frister slike produkter langt mer for min del:
http://www.lydogbilde.no/test/chapter-audio-precis-250s
http://www.audioholics.com/news/industry-news/devialet-d-premier-integrated-amplifier
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.954
Antall liker
29.596
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
orso skrev:
tkr skrev:
orso skrev:
Det handler ikke om til lydkvaliteten til Reference 18 Per. Det har jeg poengert flere ganger. Det handler bl.a om 1) Nuforce lyver i reklamen, 2) Nuforce har manglet basis kunnskap og kan ikke ha utviklet egne forsterkere, 3) Nuforce har en filosofi jeg ikke tror på og 4) jeg er overbevist om at at jeg kan få samme eller bedre lydkvalitet i langt rimeligere produkter.
Jeg har ikke lyst til å bære ved til bålet, men man kan i grunn gjøre samme argument gjeldende for Tine Norske Meierier, og oppfordre Rema til å slutte å selge melk.

mvh
Det var i forhold til hvorfor jeg selv ikke vil vurdere Nuforce tkr. Det hadde ingenting med om hvorvidt Renaisssance Audio skal selge de eller ikke. Det er hans valg.

Folk må akseptere at jeg styrer unna et slikt produkt, om de forstår årsakene eller ikke.

Av dyrere klasse D frister slike produkter langt mer for min del:
http://www.lydogbilde.no/test/chapter-audio-precis-250s
http://www.audioholics.com/news/industry-news/devialet-d-premier-integrated-amplifier
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!

Jeg må tilstå at jeg har liten sans for slike korstog, om de nå kommer fra deg eller fra andre.

mvh
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!

Jeg må tilstå at jeg har liten sans for slike korstog, om de nå kommer fra deg eller fra andre.

mvh
Jeg skrev at jeg var spent på om Renaissance Audio vil fortsette med å selge Nuforce. For min egen del betyr slikt en del, så jeg følger med. Håper du kan akseptere det.

Edit:
Har du forresten lest linkene tkr? Synes det er pussig at du kaller en slik skeptisk for et korstog. Sunn fornuft, vil jeg kalle det.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
orso skrev:
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!

Jeg må tilstå at jeg har liten sans for slike korstog, om de nå kommer fra deg eller fra andre.

mvh
Jeg skrev at jeg var spent på om Renaissance Audio vil fortsette med å selge Nuforce. For min egen del betyr slikt en del, så jeg følger med. Håper du kan akseptere det.
Er dette slik "spent" du var om Fidelity ville trykke mer om Zensati ? Kan ikke huske om du var "spent" på om Audiofreaks skulle slutte å selge Egde.. Du burde jo ihvertfall slutte å selge HRT så dårlig som det måler, eller er du ikke "spent" på det og ? 8)
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Et lite tips Orso:
Forsøk å flytte TV`en neste gang du lytter. Det vil sikkert gi mer utslag enn effekten av mye av det du avskriver som "dårlige" produkter pga diverse målinger. Husk det neste gang du skal "teste" produkter også er du snill....
 

Vedlegg

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vanskelig å flytte TVen i et hjemmekino og TV anlegg Per_Olsen. ;D Og ikke bruker jeg det anlegget til musikk lytting.
Mobben er i full gang ser jeg. Da er det bare å trekke seg ut.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
cybervision_ skrev:
Per_Olsen skrev:
Et lite tips Orso:
Forsøk å flytte TV`en neste gang du lytter. Det vil sikkert gi mer utslag enn effekten av mye av det du avskriver som "dårlige" produkter pga diverse målinger. Husk det neste gang du skal "teste" produkter også er du snill....
Kan vi ikke snart vokse opp her? De fleste legger av seg slikt ved 15-16 års alderen og klarer å diskutere objektivt selv om ikke alle er enige med en...
+1
 
C

Cyber

Gjest
Slettet det igjen, 65finger, prøver å poste positivt så langt det går på forumet, men klarte ikke helt å holde på kritikken når jeg så et slikt lavmål av enkelte brukere. Bare la quoten stå. :)
 
P

Parelius

Gjest
orso skrev:
Mobben er i full gang ser jeg. Da er det bare å trekke seg ut.
Ingen grunn til. Det er bl.a. folk som deg som gjør denne plassen til mer enn lyrikkopplesninger i makreméklubben.
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Når det postes så påståelig om produkter en ikke kjenner til, så ble fristelsen til å poste tilbake i samme spor, for stor.
Men dere har helt rett; jeg skulle selvsagt holdt meg for god til slik...
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Per_Olsen skrev:
Et lite tips Orso:
Forsøk å flytte TV`en neste gang du lytter. Det vil sikkert gi mer utslag enn effekten av mye av det du avskriver som "dårlige" produkter pga diverse målinger. Husk det neste gang du skal "teste" produkter også er du snill....
Skulle det komme noen refleksjoner fra TV`en, så blir de helt sikkert fanget opp av en eller annen diffusor der før de treffer øret til Orso ;D Så jeg ville vel ikke fokusere så mye på den flisen av en TV, kanskje. Men det er klart, refleksjoner er jo kjempeskummelt...nesten som radioaktivitet...ser for meg puristiske målehuer som vandrer rundt stereoen med en knatrende refleksjonsmåler som sier hvor styggedommen er å finne.. ;D
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.954
Antall liker
29.596
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
orso skrev:
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!

Jeg må tilstå at jeg har liten sans for slike korstog, om de nå kommer fra deg eller fra andre.

mvh
Jeg skrev at jeg var spent på om Renaissance Audio vil fortsette med å selge Nuforce. For min egen del betyr slikt en del, så jeg følger med. Håper du kan akseptere det.

Edit:
Har du forresten lest linkene tkr? Synes det er pussig at du kaller en slik skeptisk for et korstog. Sunn fornuft, vil jeg kalle det.
Jeg har lest alle linkene, både dine, Asbjørn sine og jeg tror det var enda en som la ut linker.....
Jeg synes at det er helt ok at slik info legges ut. Forutsatt, selvfølgelig, at det stemmer. Ser ingen korstog her.

Når det gjelder dine gjentatte oppfordringer til bransjeaktører om å slutte å selge visse produkter, være det seg Zensati, Edge, eller nå Nuforce, så ser jeg klare tegn til to ting:

1) Det blir satt likhetstegn mellom selger og produsent, og

2) Selger blir gjort ansvarlig for produktene.

Og da er vi tilbake til Rema og Tine Meierier.

mvh
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.794
Antall liker
38.157
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!
Per_Olsen skrev:
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Det skrev han ikke. orso reiste spørsmålet om det som var kommet frem ville føre til at RA sluttet å føre produktet. Jeg er uenig i at dette "ikke kan oppfattes på noen annen måte enn som en oppfordring til å slutte å føre produktet". Jeg oppfattet det nemlig ikke slik i det hele tatt, selv om jeg nok syntes spørsmålet var litt overflødig siden svaret åpenbart er at dette ikke vil gjøre noen forskjell. Jeg synes det er enklest om man leser det folk skriver og går ut fra at de mente å skrive det de skrev, heller enn å tolke det i verst mulige mening og så karakterisere dette som et "korstog". Stråmann, kalles slikt.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.954
Antall liker
29.596
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Asbjørn skrev:
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!
Per_Olsen skrev:
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Det skrev han ikke. orso reiste spørsmålet om det som var kommet frem ville føre til at RA sluttet å føre produktet. Jeg er uenig i at dette "ikke kan oppfattes på noen annen måte enn som en oppfordring til å slutte å føre produktet". Jeg oppfattet det nemlig ikke slik i det hele tatt, selv om jeg nok syntes spørsmålet var litt overflødig siden svaret åpenbart er at dette ikke vil gjøre noen forskjell. Jeg synes det er enklest om man leser det folk skriver og går ut fra at de mente å skrive det de skrev, heller enn å tolke det i verst mulige mening og så karakterisere dette som et "korstog". Stråmann, kalles slikt.
Jeg synes at det er en infernalsk frekkhet å bli kalt for stråmann. Jeg er ikke stråmann for noen!
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Per_Olsen skrev:
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Når det postes så påståelig om produkter en ikke kjenner til, så ble fristelsen til å poste tilbake i samme spor, for stor.
Men dere har helt rett; jeg skulle selvsagt holdt meg for god til slik...
orso bedriver ikke drittslenging mot andre forum-medlemer, det gjør du.
er dette å betrakte som en oppfordring?

"Veldig spent om Renaissance Audio vil fortsette å selge Nuforce nå."

Mulig man overvurderer sin egen og denne trådens betydning med et slikt utsagn. En oppfordring er det ikke i min bok
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.794
Antall liker
38.157
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
tkr skrev:
Asbjørn skrev:
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!
Per_Olsen skrev:
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Det skrev han ikke. orso reiste spørsmålet om det som var kommet frem ville føre til at RA sluttet å føre produktet. Jeg er uenig i at dette "ikke kan oppfattes på noen annen måte enn som en oppfordring til å slutte å føre produktet". Jeg oppfattet det nemlig ikke slik i det hele tatt, selv om jeg nok syntes spørsmålet var litt overflødig siden svaret åpenbart er at dette ikke vil gjøre noen forskjell. Jeg synes det er enklest om man leser det folk skriver og går ut fra at de mente å skrive det de skrev, heller enn å tolke det i verst mulige mening og så karakterisere dette som et "korstog". Stråmann, kalles slikt.
Jeg synes at det er en infernalsk frekkhet å bli kalt for stråmann. Jeg er ikke stråmann for noen!
Ikke du. Argumentasjonsteknikken. Det heter "stråmann" når man stiller opp et vrengebilde av hva meningsmotstanderen mener, for så å argumentere mot dette vrengebildet. Brukes gjerne når det er for vanskelig å finne motargumenter mot hva som faktisk sies, så man må senke listen litt.

Egentlig er det litt morsomt at du reagerte så sterkt, for der gjorde du nøyaktig det samme igjen.

Edit: Jeg mente overhodet ikke å antyde noe slikt som det du tolket meg som, og det må du bare tro meg på.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.605
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Asbjørn skrev:
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!
Per_Olsen skrev:
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Det skrev han ikke. orso reiste spørsmålet om det som var kommet frem ville føre til at RA sluttet å føre produktet. Jeg er uenig i at dette "ikke kan oppfattes på noen annen måte enn som en oppfordring til å slutte å føre produktet". Jeg oppfattet det nemlig ikke slik i det hele tatt, selv om jeg nok syntes spørsmålet var litt overflødig siden svaret åpenbart er at dette ikke vil gjøre noen forskjell. Jeg synes det er enklest om man leser det folk skriver og går ut fra at de mente å skrive det de skrev, heller enn å tolke det i verst mulige mening og så karakterisere dette som et "korstog". Stråmann, kalles slikt.
Hvorfor i det hele tatt reise et slikt spm? Orso kunne evt tatt det på pm med Roald hvis dette var noe som lå hans hjerte nær.... På den måten hadde vi og sluppet rekken av agiterte nuforce kunder som faktisk liker de produktene de innehar.. På tross av hva enkelte måtte finne på nett ang disse produktene... Enkelt sagt, å argumentere med at ett produkt er feilkonstruert og derav er det bare idioter som kan finne på å kjøpe dette og belegge dette med ymse vitenskap , det blir det krig av.. Det burde være enkel matte for de fleste, uten at jeg kan si at enkelte som hevder sin tro i logikkens tjeneste dessverre ikke har imponert her til tider...
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.794
Antall liker
38.157
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Nei, som sagt, jeg leste det "at face value" og opplevde det som litt overflødig, men det er vel bare orso som vet hvorfor han stilte spørsmålet.
 
C

Cyber

Gjest
Fikk akkurat CDbaby.coms sine utvalgte titler for Mars innen "Folk"-sjangeren i postkassa og tror jeg bruker tid der istedet. Tror vi må få lyttet mer til musikk og mindre til lyd... ;D
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.763
Antall liker
3.903
Torget vurderinger
1
Asbjørn skrev:
Ikke du. Argumentasjonsteknikken. Det heter "stråmann" når man stiller opp et vrengebilde av hva meningsmotstanderen mener, for så å argumentere mot dette vrengebildet. Brukes gjerne når det er for vanskelig å finne motargumenter mot hva som faktisk sies, så man må senke listen litt.

Egentlig er det litt morsomt at du reagerte så sterkt, for der gjorde du nøyaktig det samme igjen.
Pussig hvor forskjellig oppfatning man kan ha av samme sak. Etter å ha lest tkr sine innlegg i en årrekke, så finner jeg han både saklig og ryddig. En som ikke går inn for å provesere andre unødig, eller ta munnen for full.

Og så har vi orso da, som i denne tråden er i ferd med å finne tilbake til sine gode gamle mobb-en-forhandler form. Med sleivspark og "stråmann" teknikk nok til å erte en stein. På toppen av det hele så spiller han mobbekortet når folk reagerer.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.954
Antall liker
29.596
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Asbjørn skrev:
tkr skrev:
Asbjørn skrev:
tkr skrev:
Men nå har du jo i skrifts form oppfordret Renaissance Audio til å slutte å selge Nuforce!
Per_Olsen skrev:
Synes lavmålet ble nådd når det ble postet det som man ikke kan oppfatte på annen måte enn som en oppfordring til en bransjeaktør, om slutte å føre et produkt. Endatil uten å ha hørt produktet.
Det skrev han ikke. orso reiste spørsmålet om det som var kommet frem ville føre til at RA sluttet å føre produktet. Jeg er uenig i at dette "ikke kan oppfattes på noen annen måte enn som en oppfordring til å slutte å føre produktet". Jeg oppfattet det nemlig ikke slik i det hele tatt, selv om jeg nok syntes spørsmålet var litt overflødig siden svaret åpenbart er at dette ikke vil gjøre noen forskjell. Jeg synes det er enklest om man leser det folk skriver og går ut fra at de mente å skrive det de skrev, heller enn å tolke det i verst mulige mening og så karakterisere dette som et "korstog". Stråmann, kalles slikt.
Jeg synes at det er en infernalsk frekkhet å bli kalt for stråmann. Jeg er ikke stråmann for noen!
Ikke du. Argumentasjonsteknikken. Det heter "stråmann" når man stiller opp et vrengebilde av hva meningsmotstanderen mener, for så å argumentere mot dette vrengebildet. Brukes gjerne når det er for vanskelig å finne motargumenter mot hva som faktisk sies, så man må senke listen litt.

Egentlig er det litt morsomt at du reagerte så sterkt, for der gjorde du nøyaktig det samme igjen.
Hvilket vrengebilde, Asbjørn?
Jeg har allerede skrevet her at jeg synes det er helt ok at slik info som den om Nuforce kommer frem. Hvilke motargumenter synes du jeg mangler?
Stråmannsargument? My ass.

Eller, enda bedre, hvem er det her som bruker stråmannsargumenter?

Når det gjelder korstog, så står jeg ved det jeg skrev.
mvh
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.794
Antall liker
38.157
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Peace, brother.

Jeg beklager at jeg ikke formulerte meg så tydelig at meningen ikke kunne misforstås.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.226
Antall liker
9.036
Torget vurderinger
1
OK. Jeg tror vi tar kvelden her nå. Jeg må ta meg tid til å gå denne tråden nærmere i sømmene -men det blir i morgen!


bjornh, moderator
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn