SME 3009 sII Improved

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Hei

Har lurt litt på hvilke MM PU'er som passer i overnevte arm? Har søkt litt her og der uten å blitt noe klokere. Tenkte på prisklassen 2-3000 kr.


Mvh
Kjetil
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Grado, Ortofon OM40, Shelter 201. For å begynne der...
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Grado, Ortofon OM40, Shelter 201. For å begynne der...
Etter det jeg har forstått så trenger denne armen en PU som er myk, noe som igjen er mangelvare i dagens marked. Ser du nevner OM40...den skulle vel være myk? Vet du noe om hvilke lydsignatur det er på den? Da tenker jeg på om den er varm, nøytral, analytisk etc... Liker godt den litt mer varme lyden. Riia jeg sitter med er Xindak LP-1 som heller godt mot det varme.
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Garrott ser jo interessant ut. Men frykter denne muligens blir for varm og forsiktig sammen Xindak LP-1?
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Lurt på å kjøpe en slik en selv jeg, men lurer på gainen og compliansen på den?? :)
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Hei

Sikkert en flott PU, men jeg er på jakt etter en MM da riia trinnet mitt ikke støtter MC...
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Ja, denne ser jo interessant ut. Har ikke hørt så mye om den, men det lille jeg har hørt har vært positivt. Skal visstnok matche sme armen godt. Jeg får skrive den ned på PU lista.
Takk for bidrag :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg støtter absolutt Gunnar Brekkes anbefaling om å sjekke ut Garrotts FGS serie.
Jeg har ikke prøvd dem med SME 3009 sII Imp arm. Der stoler jeg helt og holdent på GBs ekspertise.

Disse FGS PUene er et godt stykke unna det jeg vil kalle varme og kjedelige i utrykket.
Nå må jeg ile til og si at de heller ikke spiller analytisk og kaldt.
De spiller virilt og har høy morofaktor. Sporer veldig bra og er en drøm om en har en del gamle plater som skal spilles.
Kort og godt PUer for musikkglede og ikke bare analytisk lytting. De har nok ikke det siste ord med i laget når det gjelder oppløsning i toppen, men mange vinylentusiaster liker det også slik.
Hos meg og på min SME312 arm var det partyfaktor så det holdt. Men samtidig nok av raffinement til å glede seg over en slik PU.

Legger ved bilde fra heimen av den mellomste FGS
 

Vedlegg

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
320
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Til nå heller jeg mest mot Gunnar B. sin anbefaling ang. Garrott, uten at jeg på noen som helst måte har tatt en avgjørelse riktig enda. Synes det er flott at folk tar seg tid til å hjelpe meg med dette spørsmålet. Men Rudi holder seg ganske taus. Lurer litt på hvilke PU'er han kan anbefale i tillegg til nevnte anbefalinger.
 
Topp Bunn