sme headshell

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
Hei

jeg Har fått tak i en meget rimelig sme3009 arm som jeg tror er s2 imp uten headshell. Hvor mye må jeg regne med å betale for et shell f. eks på ebay? ev noen som har et for salg?

mvh

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
61
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Kva med å gå rett til kjelda? SME-headshells går for obskøne prisar på eBay. Eg kjøpte ei ultralett motvekt til 3009/S2 direkte frå SME for eit halvt års tid sidan, og den hadde faktisk kosta meg meir om eg hadde kjøpt den brukt frå eBay. www.sme.ltd.uk

Ellers er det nok av headshells som er betre en originalshellet, og ikkje kostar skjorta.
Audioquest eller Audio-Technica, t.d.

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
høres fornuftig ut. Er det mulig å bruke denon103 på denne armen? og bør jeg i tilfellet finne et tungt headshell?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
Selv bruker jeg Dynavector headshell, men har Yamamoto i bestilling. Vær oppmerksom på at ulike headshell varierer ganske mye i vekt, slik at dette vil påvirke armens effektive masse og matching med pickup.

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
61
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Om det er ein "improved" 3009 du har, så er vel ikkje DL-103 det aller beste valet, etter kva eg har forstått. Isåfall treng du antakelegvis eit skikkelig tungt headshell, og den aller tyngste bakvekta for å balansere ut armen.

Topp Bunn