SME V, men hvilken spiller?

A

aair

Gjest
Har en V arm som jeg vurderer ny spiller til. Prisklasse ca. 30 - 40 tusen og kjøper gjerne brukt. Har sett på Avid Volvere Sequel Black Range, SME 10 og 20/2 og T + A G 10. Er det noen som har tips til andre spillere som bør vurderes nærmere med nevnte arm?

Knut

A

aair

Gjest
Den så jo heftig ut :)
Hvor mye veier en slik sak? Bruker den AC eller DC motor og hvordan skifter man hastighet?
Interessant spiller siden de ha brukt SME V under utviklingen. Hva er prisen, forresten? Stod ikke nevnt på Simply Blacks hjemmeside.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Skifter hastighet sier du...... spiller du singler åsså ? Er bare og legge strikken et hakk ned på denne spilleren.
Hvor mye den veier ?..... tja når jeg flytter på den så tar jeg av platetallerkenen for og si det sånn ;)........ mnja jeg vet ikke helt jeg men drøye 30 kg kanskje........ og den er fysisk stor, tar mye plass, men den spiller meget bra.

Må nok kjøpe den brukt nå, snakket med Mirre (produsenten) i vår om nyproduktion og han sa at det er mulig og lage en ny en, men det begynner og bli dyrt, han antydet en pris på nærmere 40 tusen, men jeg har sett brukte solgt for 23-25000.- svkr, men det er ikke altfor mange av de og svenskene vet at dette er "røverkjøp" spillere til den prisen så når de dukker opp blir de solgt fort.
Er på ingen måte farlig og kjøpe en slik for er det en del eller et eller annet som er slitt så får man kjøpt nye deler fra Mirre.

O

om.s

Gjest
Bruker selv SME V på SME 10, og er veldig fornöyd :) ....

mvh

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Rudi skrev:
Helt klart denne, denne står IKKE tilbake for hverken SME model 20 eller 30, men den koster en brøkdel.
Jeg får hjertebank hver gang jeg ser den spilleren. :)

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
A

aair

Gjest
Takker for tips :)

Michell Orbe blir det nok ikke, da jeg har Gyro SE. Heller ikke Sperrling og Raven. SME og Simply Black kan fortsatt være aktuelt. Synes Amazon 1 kunne være verdt å se nærmere på, men er usikker på om dette er en bra match med SME. Har mailet produsenten om SME-armbase etc

Avid Volvere Sequel "Black Range" med SME V er heller ikke å forakte:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Både Simply Black 330 og Avid Acutus er laget med utgangspunkt i at man skal bruke de sammen med SME serie V........ og sånn høres det ut åsså når man spiller....... veeeeeldig bra, riktignok har jeg gått over til Graham Phantom på Avid'en, men om det er så veldig mye bedre enn med serie SME V armen har jeg ikke blitt helt enig med meg selv om. annerledes JA, men så mye bedre, vel....... det må det forskes mere på før jeg kan komme med noe bastante kommentarer om :D

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Eller storebroren ;D
helt klart - med Avid Acutus er du i mål med en Sme V.
Utrolig spiller etter det jeg har hørt hos Fosse.
Ellers har jeg selvsagt god erfaring med Sme V på Sme 20/2 - kjøpte selv 20/2 rimelig fra nabolandet hvor jeg også har sett andre til salgs for under 30k.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Transrotor Zet-3 (og flere av de andre bedre drivverkene til produsenten) er også en super match mot SME V. Produsenten anbefaler denne armen fremfor noen andre alternativer (selv sin egen Rega modifiserte bruker SME kabling etc). Kan derfor være at denne tyskeren bør opp på din short list??! Forhandler i Norge er Hi-Fi Stasjonen

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Rudi skrev:
Helt klart denne, denne står IKKE tilbake for hverken SME model 20 eller 30, men den koster en brøkdel.
Hva heter så denne grammofonen?

Topp Bunn