SME V, Michell Gyro SE og Dynavector XX2 MKII

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg har en platespillerkombinasjon med SME V, Michell Gyro SE og Dynavector XX2 MKII. Jeg lurer på hvilken phono/RIAA jeg skal bruke til denne kombinasjonen for å få mest mulig ut av denne kombinasjonen uten å bruke et "hav" av penger??!! ;D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har akkurat samme pickup (som forøvrig er uforskammet god!) og fikk hakeslepp da jeg koblet opp en Trichord Delphini MKII jeg lånte. Det var en så hinsides god match at jeg bare måtte kjøpe den. Jeg har sett at flere påpeker at dette er en "match made in heaven", så der har du mine fem cent, i alle fall. Burde kunne fåes brukt for 7.500,- eller deromkring.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Testet du Dynavector P75 MkII ?

Vil ikke en rør-riia være mer åpen og dynamisk?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nei, det gjorde jeg ikke. Den skal etter sigende også være kanongod. Personlig har jeg vanskelig for å tenke meg noe bedre til det elementet enn Delphini så lenge vi snakker ikke-stratosfærisk pris. Ekstremt godt innsyn i musikken, fantastisk holografi,ro og instrumentkarakter. Alt henger sammen og har bøttevis med dynamikk og driv. Det var så mye bedre enn jeg hadde forventet at den er på lista over mine aller beste kjøp i løpet av en 30 år lang hifikarriere. Det var meningen at jeg skulle prøve P75 også, men jeg følte rett og slett ikke noe behov...men det er meg. Så er det noe jeg virkelig kan anbefale, er det den komboen. Men det har du vel forstått.... ;)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Impulse; jeg bruker også Trichord Delphini MkII, sammen med Dynavector Karat 17D3 og Denon DL103SA, på LP12 med Jelco SA-750 arm. Ut fra din beskrivelse av kombinasjonen XX2 MkII og Delphini kunne det vært fristende å prøvd en slik, men tror du den vil kunne passe sammen med en mediummasse arm, eller krever den helst tyngre armer? Ser du bruker en tyngre arm. Har du ellers hørt om egnede armer til XX2?

Mvh.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
EAR 834 hvis du klarer å få fatt i en! Bruker EAR Yoshino 864 som har ca samme riaa integrert som 834 standalone riaa sammen med kongen av Dynavector XV1-s. For å si det sånn, ble en BAT riaa til 70 lakser sendt slukøret hjem til sin eier etter en duell med 864. Nå skal jeg ikke male ting sort hvitt her. Det utfallet kan ha hatt med mismatch til linjedelen i 864 preen min. Uansett er EAR rørprodukter med alle egenskaper fra rør, minus alle ulempene for å si det sånn. Sinnsykt dynamisk, organisk og superoppløst uten å miste en varm glød over presentasjonen. Dynavector og EAR ser ut å være en knall kombo :) Hvis noen faller for fristelsen og spørre om hvorfor jeg så har solgt min 864, er det for å oppgradere til stratosfæren for å si det sånn :)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.504
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Dette blir vel kanske litt ot, men vill gjerne spørre tråd starter eller før den del noen andre
om egenskaperne til en Gyro Se. Spille stil? flytende oppheng vad det gjør for lyden etc.
En Michell gyro se med en Tecno arm, står høgt opp på listen til min neste spiller.
Har lest div tester, men hade vært morro med noen inspill her på sentralen.

mvh Roger

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg har ingen erfaringer med min Gyro enda, men det får jeg snart. :)

cash 63 skrev:
Hei
Dette blir vel kanske litt ot, men vill gjerne spørre tråd starter eller før den del noen andre
om egenskaperne til en Gyro Se. Spille stil? flytende oppheng vad det gjør for lyden etc.
En Michell gyro se med en Tecno arm, står høgt opp på listen til min neste spiller.
Har lest div tester, men hade vært morro med noen inspill her på sentralen.

mvh Roger

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg har skikkelig problemer med å velge phono MC amp til kombinasjonen. Tenker på å velge mellom EAR 834P, Trichod +++. Vil svært gjerne holde meg under/rundt 10k. Er redd for å få for tørr lyd og uten "golden sound"... ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
KH, jeg opplever ikke XX2 som så kritisk mht armmasse, men vet at den er kresen på armkvalitet som sådan. Jeg kjenner altfor lite til Jelco-armen din til å si så mye om kombinasjonen, men magefølelsen sier meg at det kanskje kunne være lurt med en oppgradering på armsiden før innkjøp av en XX2. En ting vet jeg i alle fall. Du har en uforskammet god riaa! ;)

Deko, jeg vet ikke helt hva du legger i "golden sound", men kan i alle fall nevne at Trichordkomboen hos meg utmerker seg med et fantastisk perspektiv,en åpenhet som er ganske forbløffende og ikke minst en måte å gjengi instrumenter på som vektlegger tilstedeværelse, klangfarger og kjøtt på beinet. Her er det farger, skala, timing, luft og rytme i bøtter og spann.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Tester for øyeblikket Einstein Phono Stage. Boksen(sylinderen) er innspilt fra før. Førsteinntrykket er enormt bra med XX2'en selv om den foreløpig bare har gått 2 timer. Det graves hele tiden frem detaljer jeg ikke har hørt så tydelig og isolert, samtidlig er det hele i en helt annen dimensjon en det jeg er vant med på LP'ene mine. Selv de jeg kjenner meget godt fra før har fått et skikkelig løft. Selv om det er et transistortrinn, virker det ikke "tørt" (foreløpig da). Skal bli spennende å erfare om det "sitter" etter litt tilvenning eller om jeg blir lei lyden... ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
At Einstein og Dynavector står til forventningene betviler jeg ikke et øyeblikk. Har selv lånt øre til XV-1s og Einstein ved flere anledninger og det låt aldeles utmerket. Snapa benyttet dette en periode.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg har fått stålkontroll i hele lydbildet. Superhurtig med ytterfløyer jeg bare har drømt om. Men noe OT: Ser du har fått deg et par MXe. Jeg er særdeles interessert i å høre ditt vinyl/forsterker -oppsett da jeg også har MXe. Trenger bare 15 min... ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Høyttalerne kommer nok ikke på en stund enda, for anledningen er det Escalante som gjør jobben, og den gjør de grundig. Trenger litt mer tid til å jobbe med plassering.

Bare å ta kontakt så skal vi få til en lytteøkt.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
DEKOas skrev:
Tester for øyeblikket Einstein Phono Stage. Boksen(sylinderen) er innspilt fra før. Førsteinntrykket er enormt bra med XX2'en selv om den foreløpig bare har gått 2 timer. Det graves hele tiden frem detaljer jeg ikke har hørt så tydelig og isolert, samtidlig er det hele i en helt annen dimensjon en det jeg er vant med på LP'ene mine. Selv de jeg kjenner meget godt fra før har fått et skikkelig løft. Selv om det er et transistortrinn, virker det ikke "tørt" (foreløpig da). Skal bli spennende å erfare om det "sitter" etter litt tilvenning eller om jeg blir lei lyden... ;)
EINSTEIN Phono Stage i kombinasjon med Avid Acutus, DV507mkII og DVXX2mkII har jeg lyttet på noen ganger.
Og mitt inntrykk var:
RO og ORDEN i mellomtoneområdet med puls i ytterfløyene til å dø for. :)

EINSTEIN Phono Stage står på min ønskeliste, men må nok klare meg med det jeg har nå en god stund enda.
Er faktisk rimelig godt fornøyd med hvordan Roksan Caspian DX2 formidler signalene videre i systemet.
På MC puer med outp. rundt 0.3mV er den i sitt ess.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Etter noe tids lytting begynner ting å falle på plass på godt og (kanskje litt) vondt. Verste sjokket har lagt seg! ;) Jeg begynner nå å bli kjent med lyden. Det er ikke til å skjule at "rørgøld" delvis er fraværende, men samtidlig savner jeg ikke dette tilegget foreløpig. Tråddeltager ”Emotikon” skriver tidligere i tråden at det hersker RO og ORDEN i mellomtoneområdet med puls i ytterfløyene til å dø for. Bedre beskrivelse finner jeg ikke. Må si meg 100% ening. Det er mulig at phonotrinn ”bør” være på denne måten, spesielt hvis en ellers har rør i signalveien. Vinyl spiller jo mer åpent og er mer ”inn på beinet” en digitalt. Samtidig vil jeg påstå at analogt er mer organisk på den riktige måten. Hvis phono’en da ikke er nøytral, åpen og med utvidede fløyer (som Einstein), kan det ene spise det andre.
En phono med et noe farget rørtillegg ville kanskje maskere eller skygge for de gode nøytrale egenskapene. Nøytralitet er jo også verdifullt.

Topp Bunn