SME V

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.625
Torget vurderinger
27
Armen har vært i produksjon noen år. Hva skiller ny utgave fra eldre? Er det kabling, eller er det gjort andre justeringer i løpet av produksjontiden....

http://www.high-endaudio.com/RC-Tonearm.html

Her skiller de på eldre og nyere modell....

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.855
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Den første utgaven ble levert med VdH kobber kabel, den andre med VdH sølvkabel, den tredje med SME/VdH hybridkabel, den fjerde med SME kabel (som også er en Vdh hybid kabel) og siste utgaven som jeg vet om er med VdH sølvkabel. .......... er egentlig bare første utgaven som man burde vurdere og bytte ut, da de andre er greie nok.

Det finnes dog Cardas Golden ref kabelsett til denne armen, noe jeg vurderer og bytte ut på den ene av armene bare for og ha det "beste" :D ................ hvis det ikke er den "beste" er det iallefall ett solid ripp-off for den koster godt over 10 laken komplett.......... i USA.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.625
Torget vurderinger
27
Takker Rudi. Du er god å ha her.
Flott og informativt dette.

O

om.s

Gjest
Den første utgaven ble levert med VdH kobber kabel, den andre med VdH sølvkabel, den tredje med SME/VdH hybridkabel, den fjerde med SME kabel (som også er en Vdh hybid kabel) og siste utgaven som jeg vet om er med VdH sølvkabel. .......... er egentlig bare første utgaven som man burde vurdere og bytte ut, da de andre er greie nok.

Det finnes dog Cardas Golden ref kabelsett til denne armen, noe jeg vurderer og bytte ut på den ene av armene bare for og ha det "beste"  :D ................ hvis det ikke er den "beste" er det iallefall ett solid ripp-off for den koster godt over 10 laken komplett.......... i USA.

Hei, takker også for din info, interessant dette med Cardas kabelsettet, har du noen link til dette? evnt info om hvor og hvordan man få tak i dette?

mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.625
Torget vurderinger
27
Ja, var det noen som skulle hatt Cardas-kabling så måtte det vel være oss om.s....

Jeg tror jeg går for standardutgaven i første omgang.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.855
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Hei, takker også for din info, interessant dette med Cardas kabelsettet, har du noen link til dette? evnt info om hvor og hvordan man få tak i dette?

mvh

Vidar Sonesen hjelper deg nok gjerne med det, men det går også an og kontakte Cardas direkte, send en mail til de. Vet ikke om man får dette settet "over disk" nå eller om det er spesial leveranse, jeg har ikke bestilt enda, men er svært fristet. Er en kar i Sveits jeg kjenner som har et slikt sett og det er ikke noe og si på lyden der, så kanskje er det et stepp nærmere nirvana ;)

O

om.s

Gjest
Ja, var det noen som skulle hatt Cardas-kabling så måtte det vel være oss om.s....

Jeg tror jeg går for standardutgaven i første omgang.
Cardas er jo aldri feil! ;D .....

Dette er noe å trakte etter, har nok strukket HiFi budsjettet godt for en tid fremover, men det er jo bra å ha noe å strekke seg etter videre også...

mvh

O

om.s

Gjest
Vidar Sonesen hjelper deg nok gjerne med det, men det går også an og kontakte Cardas direkte, send en mail til de. Vet ikke om man får dette settet "over disk" nå eller om det er spesial leveranse, jeg har ikke bestilt enda, men er svært fristet. Er en kar i Sveits jeg kjenner som har et slikt sett og det er ikke noe og si på lyden der, så kanskje er det et stepp nærmere nirvana  ;)
Spennende!, skal spörre Vidar om dette neste gang jeg snakker med ham, gi gjerne noen ord om du bestemmer deg for å teste det ut.....

mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.855
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Har sendt ut noen "følere" for og finne ut av hvor kjipt det er og bytte kablingene inne i armen, hvis det er en grei jobb så må man jo bare, men er det for kjipt, da får man bare bite i gresset inntil man finner ut av en måte og få fikset det hele på. For min del så har jeg jo den nevnte Cardas kabel i hele resten av anlegget, så det plager meg en smule at det ikke er samme kabel helt frem til pickup'en (søvnløse netter) ;D

O

om.s

Gjest
Har sendt ut noen "følere" for og finne ut av hvor kjipt det er og bytte kablingene inne i armen, hvis det er en grei jobb så må man jo bare, men er det for kjipt, da får man bare bite i gresset inntil man finner ut av en måte og få fikset det hele på. For min del så har jeg jo den nevnte Cardas kabel i hele resten av anlegget, så det plager meg en smule at det ikke er samme kabel helt frem til pickup'en (søvnløse netter)  ;D
Hehe ;D noe av den samme "frykten" som har drabbat meg, kjører også CGR "rund baut" og "ser" en potensiell strupning her ;)......

mvh

Topp Bunn