N
nb
Gjest
Jeg har vært på Sagene og lukeparkert i dag og føler for å ofre ett eller annet på alteret til vedkommende som fant opp firehjulstrekken.
Dårlige budsjetter til måking i Oslo, datoparkeringen forsvant for et par - tre tiår siden. Forsøk å flytte 30 000 biler inn i Svolvær sentrum i løpet av noen få, hektiske morgentimer, så tenker jeg pipa får en annen lyd. Det BLIR kaos, når alle skal parkere, og ingen plasser er ryddet. Dessuten går det ikke an å rydde heller, for det står biler i veien. Så sammenligningen med bygda (der 40% av befolkningen har egen traktor), blir feil.roesok skrev:Det er med andre ord kommet snø i Oslo? Ja, det er visst iflg. hovedstadspressen alvorlige saker, kaos og stor oppstandelse. Og kommer det 20-30 cm så er det snakk om monstersnø og det som verre er.
Men er det ikke slik at når det er vinter så blir det kaldt, og da kommer det snø? Så ingen grunn til panikk. Ellers er firehjulstrekker kjekt å ha.
Ta deg en tur til sivilisasjonen, så vil du se at det ikke er noe slit å snakke om, dette er en litt kaldere enn normal vinter, men ikke spesielt mye snø. Problemet oppstår når det ikke er plass til å måke unna parkeringer og trange gater. Du behøver ikke være rakettforsker for å skjønne at byer har litt mer trøbbel med snø enn landsbygda. Det blir kort og greit et plassproblem.emotikon skrev:Jasså, så søringene sliter med Monstervinter?
Ikke helt greit det der.
Joda, de er ikke like lett enkelte steder her i Tr.heim heller.Honkey-Chateau skrev:Ta deg en tur til sivilisasjonen, så vil du se at det ikke er noe slit å snakke om, dette er en litt kaldere enn normal vinter, men ikke spesielt mye snø. Problemet oppstår når det ikke er plass til å måke unna parkeringer og trange gater. Du behøver ikke være rakettforsker for å skjønne at byer har litt mer trøbbel med snø enn landsbygda. Det blir kort og greit et plassproblem.emotikon skrev:Jasså, så søringene sliter med Monstervinter?
Ikke helt greit det der.
Honkey
Der er vi enige. Jeg blir bare litt opphisset av at folk nord for sinsenkrysset setter i gang å breie seg fordi de kan kjøre snøscooter til jobb. Det finnes i høyden en 3 - 4 steder i Norge med en viss seriøsitet i rushtidsproblematikken, og Oslo er uten sammenligning verstingen. E18 ble for liten i 1975! Forestill deg hva en senkning av gjennomsnittshastigheten på 5 km/t (slik en rasjonell bilist gjør i snøvær) gjør med en allerede grovt overtrafikkert vei. Det blir et helvete, 20 km vei tar 1.9 timer. Velkommen til virkeligheten.emotikon skrev:Joda, de er ikke like lett enkelte steder her i Tr.heim heller.Honkey-Chateau skrev:Ta deg en tur til sivilisasjonen, så vil du se at det ikke er noe slit å snakke om, dette er en litt kaldere enn normal vinter, men ikke spesielt mye snø. Problemet oppstår når det ikke er plass til å måke unna parkeringer og trange gater. Du behøver ikke være rakettforsker for å skjønne at byer har litt mer trøbbel med snø enn landsbygda. Det blir kort og greit et plassproblem.emotikon skrev:Jasså, så søringene sliter med Monstervinter?
Ikke helt greit det der.
Honkey
Jeg blir bare litt opphauset av disse journalistene som skal pøse på med sterke ord i blekkene sine.
Men vi kan sende ulven for å ta dem!nb skrev:I Oslo klarer i det minste folk å unngå å bli tatt av snøskred
Litt utenfor Oslo, nærmere bestemt sett ut gjennom frontvinduet i vinterhagen min.R.E.S. skrev:Snø i Oslo???
ha-....................ha-...............
OK, litt ufint, men jeg klarte ikke å la vær ;D