Snøfreser

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Ja jeg er lei snøen før den har kommet..., ;D Med nokså stor innkjørsel og 2 leieboere har jeg innsett min begrensning når det kommer til snømåkking. Nå skal jeg investere i en snøfreser og lurer på om noen har noen anbefalinger å komme med ?
Ønsker en litt kraftig som kaster snøen endel meter, har sett litt på denne.

http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=173901

Vedlegg

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Kjøp Honda. Det trinnløse drivverket er helt overlegent. Det er heller aldri noe problem med snø som pakker seg osv.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
Husk, en problemfri snøfreser gir mere tid til å høre på musikk :)

S

Supertramp

Gjest
Gammeln skrev:
Kjøp Honda. Det trinnløse drivverket er helt overlegent. Det er heller aldri noe problem med snø som pakker seg osv.
+1

Har hatt flere merker men det er bare Honda som er mer eller mindre "problemfri". Eneste jeg har å utsette på den er at "pinnene/boltene" ryker litt fort, men så er jo det med på å bevare motoren/drivverket også da.....

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.977
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
johnnygrandis skrev:
Gammeln skrev:
;D
http://www.berema.no/Honda/Snofreser/MODELLER%20OG%20PRISER/HS%20760%20T.aspx Denne står klar under "furtebua"
Den leverer, eller skal vi si fjerner problemet.
Våt snø ikke noe problem.
Løp å kjøp.

Osten.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.311
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Det er meldt om voldsomme mengder snø i vinter. Gå sammen med naboene og kjøp en highendvariant.

Kanskje denne:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Det hadde vært noe...-kanskje litt over budsjett den gampen der..

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
steinost skrev:
johnnygrandis skrev:
Gammeln skrev:
;D
http://www.berema.no/Honda/Snofreser/MODELLER%20OG%20PRISER/HS%20760%20T.aspx Denne står klar under "furtebua"
Løp å kjøp.

Osten.
Håper det kommer snø til Onsdag så blir det snøfreser testing istedenfor... :D ;D

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Skjønner Honda er den store vinneren..,- for se hvor hardt vi kan grave i lommeboka da ;)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
4
Honda er et godt valg, fortrinnsvis med belter.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.977
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
johnnygrandis skrev:
steinost skrev:
johnnygrandis skrev:
Gammeln skrev:
;D
Løp å kjøp.

Osten.
Håper det kommer snø til Onsdag så blir det snøfreser testing istedenfor... :D ;D
Du kunne jo prøve :mad:
Da kommer sinte Osten å tar deg ;D

Osten.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Honda er et godt valg.
Men spar ikke på motoreffekten, når det kommer en del relativt våt snø, altså da man har mest bruk for snøfreser er nok 8hk i minste laget.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.977
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
el_mariachi skrev:
Honda er et godt valg.
Men spar ikke på motoreffekten, når det kommer en del relativt våt snø, altså da man har mest bruk for snøfreser er nok 8hk i minste laget.
Ikke når det gjelder Honda.
8 hk honda er råsterk, min er langt mindre.
Kan ikke si jeg har noen problemer i våt snø, har 30-40 meter med brøytekant langs et gjerde som ikke er noe problem.
Honda er rå ang krefter.

Osten.

J

J.J

Gjest
HONDA !!!!!!!

Jeg har en 7-8 år gammel 970, og det har aldri vært noe som helst tull med den. Når det gjelder våt snø så er den overlegen en 12 hesters Ariens.. Naboen har en sånn ... der pakker det seg hele tia .... men når det er vanlig snø... så har den oxo en kaste lenge som er fenomenal... mener det sto 15-16 meter jeg... Er det noravind så er det 10 x så mye ............ ;D
Naboen med Ariens`en.. kommer gjerne ut og ser på da jeg freser, for han syntes det er så tøfft og se hvor høyt og langt den kaster snøen.... ;D ;D ;D

Har ca 100 meter som må måkes.

Slogan : Mer tid til hifi og musikk ? ............ Kjøp HONDA ;D

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
johnnygrandis skrev:
Ja jeg er lei snøen før den har kommet..., ;D Med nokså stor innkjørsel og 2 leieboere har jeg innsett min begrensning når det kommer til snømåkking. Nå skal jeg investere i en snøfreser og lurer på om noen har noen anbefalinger å komme med ?
Ønsker en litt kraftig som kaster snøen endel meter, har sett litt på denne.

http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=173901
Ikke kjøp Partner i alle fall, motoren er grei, men alt det andre er bare dritt.Skovlene på den jeg hadde var fullstendig utslitt etter ca 8 år.Ta deg en runde og sammenlign, se hvor spinkelt alt er på billigmerkene kontra Honda og Ariens

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
Anonym skrev:
Honda er et godt valg, fortrinnsvis med belter.
Hvis du har en bakke og været slår om fra mildt til snø så får du dårlig feste med belter, prøvde Toppmodellen til Honda i fjor på sånt føre og det funket dårlig,Men en grom maskin men litt i overkant dyr(100 000+) ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.841
Man kan leie mye traktor for prisen av en Honda 10 hk.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
42.495
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Pink_Panther skrev:
Man kan leie mye traktor for prisen av en Honda 10 hk.
...men prøv å få den traktoren til å komme den morgenen det har ramlet ned 20 cm i oppkjørselen din og du på jobben. Da kan det hende at prisen for å få traktoren til nettopp din oppkjørsel, , blir ganske stiv.

Kjøp en Honda. Den starter og fungerer hver gang. Jeg har en 9 hk Honda med hjul, og den slenger våt snø ganske langt. Jeg må bakse litt for å styre den når det er vanskelig føre, så en beltegående er nok enda bedre hvis du har mye føre av typen snø-på-is. Kjøp en pose brytepinner for skovlene med det samme, for du vil plukke opp småstein etc, og da ryker brytepinnen tvert av. Det er poenget, ettersom de skal beskytte maskineriet mot overbelastning, men litt kjipt når du står der en tidlig morgen.

Naboene har andre merker enn Honda, og de står og drar i startsnor i lange tider, for så å gi opp og måke for hånd når snøen er tung.

J

J.J

Gjest
Asbjørn skrev:
Naboene har andre merker enn Honda, og de står og drar i startsnor i lange tider
Hehee... den kjenner jeg meg igjen i ... et drag og Honda`en er igang ;D

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
95
Kjøp Honda med belter, da kan du frese snøen lagvis, om det skulle være nødvendig.

Topp Bunn