Snell A3i forsterker forslag???

Blixa

Medlem
Ble medlem
24.05.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
Sted
Telemark
Torget vurderinger
1
Bruker nå 2 EC AW60 syntes det blir litt lite futt?

Forslag mottaes med takk:)
 

JR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
100
Antall liker
0
Blixa skrev:
Bruker nå 2 EC AW60 syntes det blir litt lite futt?

Forslag mottaes med takk:)
Kan sikkert hjelpe deg, siden jeg har samme HT og har hatt den i mange år. Nå kjører jeg med en kraftpakke av forsterker, men har også i mange år spilt med Bi-amp.

Utgangspunktet er at denne HT trenger mye strøm, da den er nesten "kortslutning" i delefilterene. 4 Ohm/ 87db. Sørg for å få en forsterker som kan yte nok strøm i peakene er midt råd. Type forsterker må du finne ut av mere selv, avhengig av type musikk du hører på og hvilke egenskaper vil du ha mest frem i HT.
Er en morsom Ht du har der etter min mening, og en "gammel" klassiker/storhet.
Husk tiden de ble produsert og type utstyr som var på markedet da (Fantes ikke Ice-blokker f. eks/ ergo litt forenklet, den er ikke beregnet for slikt, og Ice blokker "klipper" på de)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg har også eid denne høytaleren. Prøvde forskjellig på den og kan slutte med til overnevte talere. Mye power og tåle noen "stygge"dipper. Jeg prøvde også med Midgard , de størrste, og det låt usedvanlig tamt på de høytalerene. Enda forhåpningene var skrudd i taket for hva 2x600 watt kunne gjøre. Hvis du liker EC kanskje AW180 kunne være noe ? Selv tror jeg at DP kunne vært gøy å hørt på disse. Snell A3i ble konstruert i den tid da "bigger is better". Selvom ikke den dynamiske kontrasten er den største på tross av et 12-tommer element, så er dette en høytaler som hedrer Peter Snell's minne! :). Lykke til
 

Blixa

Medlem
Ble medlem
24.05.2005
Innlegg
16
Antall liker
0
Sted
Telemark
Torget vurderinger
1
Hei
Har noen av dere refoamet wooferne på A3i?
Takk for tips angående forsterkere. Har vært innom DP, MI, Accuphase, Kinki men har landet på en rørkombo med Aesthetix Calypso og Supratek Modeus rørmonoblokker på 100w.

Mvh Espen
 
Topp Bunn