Snell "kloner", igjen.

Ø

Øivind

Gjest
Tenker litt på slike Snell (Type E) kloner ennå. Det vil si: å "klone" kabinettene for så å sette inn Audio Note elektronikk.

Kabinettene ifra fabrikk er satt sammen med slike 45graders slipte hjørner, og siden denne kassa jo "synger litt" og vel forsterker visse frekvenser(?), så lurer jeg litt på hvor vesentlig dette egentlig er.

Er jo naturlig å forvente at det er sånn(45grader) fra fabrikk uansett.

Vil sidevegger som istedenfor bare "overlapper" toppen og fronten nødvendigvis spille noe dårligere?

Må jeg lage 45graders skjøter så ser jeg det ikke som verdens største problem heller. En kan jo måle seg ut ifra forsterkningene istedenfor de flisete 45graders endene, så det bør la seg gjøre å komme fram til en god mekanisk løsning som gir et ganske nøyaktig resultat. Så litt sparkel til slutt.

Men, som sagt: Må det være 45graders skjøter?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.023
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror ikke det "må" være det. regner med at du har tegninger?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
45 grader skjøter er fine å se på, det er alt.

Ø

Øivind

Gjest
Rhesus skrev:
45 grader skjøter er fine å se på, det er alt.
Håper det.

Mener; det er jo klart en forventer det fra fabrikk, men det bør jo ikke være så avgjørende for lyden for det.

Kan jo fortsatt legge sideveggene ytterst og fronten i midten, slik det er gjort, uten 45graders skjøter.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
651
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Når kassen er limt vil skjøten være som hel ved, uansett om det 45 grader eller overlapp. Tror ikke det vil spille noen rolle for lyden.

Mvh.....mj

Topp Bunn