snuser på ny Cartridge..Nagaoka MP-150 eller MP-200 - noen erfaringer her?

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2018
Antall liker
82
Ut av det blå en anbefaling til:
Ingen erfaring med ASR, men har gode erfaringer med Lehmann Black Cube SE

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.887
Sted
Kongsberg
^Jeg har ikke hørt Jasmine LP-4,0, så for alt jeg vet kan den være langt bedre enn Jasmine LP-2,5...

...uten at jeg helt har "trua" på at den kan "yppe seg" mot ASRen. 2,5en var såpass "offputting" at
jeg ikke har følt noen stor trang til å prøve andre Jasminer. Men som sagt, det er mulig jeg tar feil.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.458
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
^Jeg har ikke hørt Jasmine LP-4,0, så for alt jeg vet kan den være langt bedre enn Jasmine LP-2,5...

...uten at jeg helt har "trua" på at den kan "yppe seg" mot ASRen. 2,5en var såpass "offputting" at
jeg ikke har følt noen stor trang til å prøve andre Jasminer. Men som sagt, det er mulig jeg tar feil.
Har hatt begge så det kan jeg si deg at det finnes ikke sammenlignbart men skal låne hjem en ASR hvis jeg får det til for test

mvh

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.887
Sted
Kongsberg
Da blir jo valget enkelt, det sto om de to,men jeg trur jeg beholder Dali.
Dalien din er som sagt en riktig så god RIAA. Langt bedre enn en Jasmine LP-2,5!

Men, det betyr ikke at den nødvendigvis er bedre enn ASRen. Jeg tror nok ASRen
er en god del bedre enn Dalien, uten at jeg har sjekket ved å teste dem side ved
side... (mange år imellom testene - med forskjellige pickuper, armer, platespillere,
forsterkeri og høyttalere i anleggsoppsettet).

X

X186841

Gjest
Smaken er nok forskjellig, syntes ikke ASR var annet enn grei.
SoundSmith er min favotitt hittil.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.910
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7

Har hatt begge så det kan jeg si deg at det finnes ikke sammenlignbart men skal låne hjem en ASR hvis jeg får det til for test

mvh
@motoren
Ser du bor i Flekkefjord. Om du er forbi Okka by en dag kan du få låne med deg hjem og teste Rogue Stealth som jeg har liggende arbeidsløs. Knall riaa med mange muligheter for matching av pickup. Ikke noe kjøpepress.... bare et tilbud om å teste :)

(Beklager OT)

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.458
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Da blir jo valget enkelt, det sto om de to,men jeg trur jeg beholder Dali.
Dalien din er som sagt en riktig så god RIAA. Langt bedre enn en Jasmine LP-2,5!

Men, det betyr ikke at den nødvendigvis er bedre enn ASRen. Jeg tror nok ASRen
er en god del bedre enn Dalien, uten at jeg har sjekket ved å teste dem side ved
side... (mange år imellom testene - med forskjellige pickuper, armer, platespillere,
forsterkeri og høyttalere i anleggsoppsettet).
Vi har veldig forskjellig smak Gunnar, jeg har hatt en Dali i mange år og LP-2.5 og er ikke i tvil om hvilken som er best

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.458
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

mvh
@motoren
Ser du bor i Flekkefjord. Om du er forbi Okka by en dag kan du få låne med deg hjem og teste Rogue Stealth som jeg har liggende arbeidsløs. Knall riaa med mange muligheter for matching av pickup. Ikke noe kjøpepress.... bare et tilbud om å teste :)

(Beklager OT)
Tusen takk for tilbudet :) det skal jeg skrive bak øret. Er i grunnen ikke ute etter ny riaa men hvis noe er bedre så er en alltid åpen for å prøve noe nytt :)

Beklager igjen til tråd starter med masse OT

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
32.328
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Hei
kjøpte denne av Paul på pmaudio.no
Har mange MM nåler her ,denne låter heilt nydeligt ,en nål som mange flere burde lytte til ,Og noe billigere en Nagaoka 200
Kan Varmt anbefale denne nålen og min beste MM nål så langt
(kansje eg skulle spør lagga om å teste denne som eg har, Ca 10T på nål, vist han har tid )
Mvh Roy
Som du vet er jeg av den nysgjerrige typen Roy, vil du låne den ut for en test, takker jeg for det. :)

/ Morten

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Antall liker
262
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei
kjøpte denne av Paul på pmaudio.no
Har mange MM nåler her ,denne låter heilt nydeligt ,en nål som mange flere burde lytte til ,Og noe billigere en Nagaoka 200
Kan Varmt anbefale denne nålen og min beste MM nål så langt
(kansje eg skulle spør lagga om å teste denne som eg har, Ca 10T på nål, vist han har tid )
Mvh Roy
Som du vet er jeg av den nysgjerrige typen Roy, vil du låne den ut for en test, takker jeg for det. :)

/ Morten
Hei Laggis
Sender deg PM
Roy

Topp Bunn