Sodom & Gomorrh

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
Hva er Sodom & Gomorrh?

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
I det Gamle Testamente var Sodoma og Gomorrah var to byer hvor innbyggerne slett ikke levde etter de lover og regler Gud hadde innsatt. De ble derfor ødelagt av Gud og innbyggerne drept. Kun en mann, Lot, levde rettskaffent nok til å få overleve, men da han og hans kone flyktet fra Sodoma vendte hun seg tilbake og så på byen og ble til en saltstøtte.

O

om.s

Gjest
De står idag også som symboler for den dårlige moralen og forfallet som gjorde at de ble slettet engang i tiden......

mvh

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Ruinene av de byene skal vist eksistere under dødehavet... Vi ble fortalt det på en Israels reise for en del år siden!! Meget interesant land å besøke forøvrig!! Er kanskje litt vel eksplosivt nå om dagen.....

S

slowmotion

Gjest
Sodom & Gomorra var byer hvor folk koste seg og levde livet.
Og det er jo fy........

;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.299
Torget vurderinger
1
Og det er jo fy........

;)
-untatt når de voldtok nykomlinger og ofret et par jentunger...

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Ruinene av de byene skal vist eksistere under dødehavet... Vi ble fortalt det på en Israels reise for en del år siden!! Meget interesant land å besøke forøvrig!! Er kanskje litt vel eksplosivt nå om dagen.....
Det er mange som har påstått å ha funnet ruinene av Sodoma og Gomorrah.

Var på et morsomt seminar for noen år siden i en ganske konservativ menighet (den gang i tiden da jeg utforsket slike miljøer litt). Og der var et medlem av denne menigheten, som også var professor i arkeologi på Harward.

Denne kristne arkeologen kunne ikke annet enn å avvise alle slike myter, selv om han selv syntes idéene var spennende. Det vitenskapelige belegget eksisterer ikke.

Men for å argumentere "kristent": historien om Sodoma og Gomorrah avviser idéen om et evig brennende helvete. Utslettelsen av disse to byene var nemlig et "forbilde" (eller "frampeik", om du vil) på den altomfattende utslettelse i kjølvannet av dommens dag. Dersom helvete skal være et evig pinested, så ville disse to byene fortsatt brent i dag, og innbyggerne ville slett ikke vært døde.

Vel, det var dagens andakt:)

O

OldBoy

Gjest
Re: Sodom & Gomorrh

Dersom helvete skal være et evig pinested, så ville disse to byene fortsatt brent i dag, og innbyggerne ville slett ikke vært døde.

Vel, det var dagens andakt:)
Våknet til liv en tidlig mandag morgen av dette med helvete, og melder meg på for å komme med min høyst egenutviklede teori om helvete.

Når man tenker på hvilke mennesker og hvilke store personligheter som helt fra tidenes morgen med all sannsynlighet har havnet i helvete, ser jeg det som ganske utenkelig at djevelen og hans små assistenter ikke har møtt sine overmenn. Det betyr at termostaten er regulert ned til et trivelig nivå. De store energimengdene er temmet og sikrer en overflod av alle hyggelige og syndige ting man kan tenke seg. Ikke minst et musikkutvalg som er mer etter min smak enn evig harpemusikk.

Det er mulig at jeg tar feil, men dette er såpass hyggelig å tenke på at jeg kan være villig til å ta sjansen.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.388
Torget vurderinger
2
Det er ikke sikkert musikk-doktrinen til Josef Stalin ville passe deg helt...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Hvis himmelen består av engler som spiller harpe, tror jeg helvete kan være et godt alternativ...

O

OldBoy

Gjest

Det er ikke sikkert musikk-doktrinen til Josef Stalin ville passe deg helt...
Stalin? Han var da altfor slem til å slippe inn i helvete sånn uten videre. Nei, han måtte nok innom himmelen. Sitte der på en skydott et par hundre år og lide seg gjennom døgnkontinuerlig harpemusikk før han kommer seg videre.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Hver sin lyst, men jeg vet ikke helt hvordan du definerer å kose seg og leve livet, sjekk et engelsk oppslagsverk på order "sodomy".

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
by the way - hørt denne?

Perleporten har vi hørt om alle sammen - men visste du at det finnes en egen liten sideinngang for nonner? det var ved denne porten St. Peter hadde tatt oppstilling en vakker dag, for å betjene nonnene som ventet i kø. Han spurte den første nonnen: - Har du holdt ditt kyskhetsløfte, eller har du noensinne vært i fysisk kontakt med en penis? - Veeel, jeg må innrømme at jeg såvidt berørte en penis med fingerspissen, sa den første nonnen. - En ubetydelig synd, beroliget St. Peter. - Gå bort til døpefonten, dypp fingeren i hellig vann, og du er tilgitt. Den neste nonnen måtte innrømme at hun hadde gått lenger - hun hadde faktisk lukket hele hånden rundt en penis. - Gå bort til døpefonten, vask hånden og du har fått din tilgivelse, sa St. Peter storsinnet. Plutselig var det en nonne som hadde sneket i køen. - Hva betyr dette sa St. Peter morskt. - Du skjønner det, sa nonnen rødmende, - jeg vil gjerne gurgle meg med hellig vann før søster Theresa stikker rumpa si nedi døpefonten...

K

kbwh

Gjest
Himmelsk orkester: Mozart, Haydn, Beethoven og Bach som spiller noen greier de har mekka sjæl.
Helvetes orkester: En sjetteklasse med blokkfløyter som spiller hva som helst egentlig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Antar de har mange morsomme band i helvete. Hører det nesten for meg;

Jim Morrison bak mikrofonen,
Jimi Hendrix med gitaren,
Phil Lynnot på bass og
Jon Bonham på slagverk.

Break on through to the other side...

S

slowmotion

Gjest

Hver sin lyst, men jeg vet ikke helt hvordan du definerer å kose seg og leve livet, sjekk et engelsk oppslagsverk på order "sodomy".
Oj, det har du jammen rett i . :p

På den anne side: oralsex er jo gøy.
En av tre er ikke så ille.....

;)

Topp Bunn