er du med i pistolklubb får du kansje også prøvd noe som er litt morsommere enn en softgun ogsåMeld han heller inn i en pistolklubb. Der får han opplæring i våpenbehandling, sikkerhetsregler og ikke minst skyteferdigheter i forbindelse med idrett (Norges skytterforbund). Softgun strider i mot all fornuft når det gjelder våpenbehandling og er egentlig en barnslig lek. Avfyring av skudd mot mennesker skjer alt for mye i verden og slikt må ikke lekes inn med softgun.
Så mitt råd er: pistolklubb eller skytterlag og styrk konkurranseinstinktet og mental trening hos sønnen din.... og ikke krigsleketøyet softgun som bringer krigens motbydeligheter ned på et lekende nivå.
Kabeldragern
Softgun er lovlig å eie, lovlig å bruke og lovlig å omsette.De færreste forbrytere ber om å bli fengslet. Beklager, ser ikke poenget ditt...
Når du er 18.....Softgun er lovlig å eie, lovlig å bruke og lovlig å omsette.
Hallo...dette er Norge, et samfunn bygget på moralprekner. Uansett hva vedkommende måtte be om. så får han en moralpreken.Ba trådstarter om råd og tips angående innkjøp, eller ba vedkommende om en moralpreken?
*sett inn moralpreken her*Hallo...dette er Norge, et samfunn bygget på moralprekner. Uansett hva vedkommende måtte be om. så får han en moralpreken.
Har Hr. Løkken tenkt over at mennesket er utstyrt med den frie tanke og fri vilje. Hadde den frie tanke og den frie vilje fått styrt seg selv hos alle mennesker uten moral, lover og orden, ville menneskene i beste fall fortsatt befunnet seg på steinaldernivå.Hallo...dette er Norge, et samfunn bygget på moralprekner. Uansett hva vedkommende måtte be om. så får han en moralpreken.
Litt morro------------------------------------------------------------------------
A.Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under lovens § 1.
1) Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc og spretterter.
Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret, eller for våpen som er bestemt for eller tilhører samling.
Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha armbrøst uten tillatelse fra politimesteren. Det kan gis tillatelse til å erverve og inneha armbrøst når erverver fyller kravene til edruelighet, pålitelighet, alder og behov - eller annen rimelig grunn - for å ha slike våpen. Denne bestemmelse får ikke anvendelse når armbrøst er ervervet før 1. januar 1993.
I særlige tilfelle kan politimesteren dispensere fra forbudet i første ledd.
--------------------------------------------------------------
Bare til advarsel for de av dere som har lyst på sprettert eller noe av de andre tingene nevnt over : Jeg bestillte to stk sprettert fra USA. Pakken ble stoppet i tollen, levert på døren min "tom" med en lapp oppi om at varen var beslaglagt... Etter to mnd. sto Politiet på døra, med brev fra tingretten om full hus ransakelseHar ingenting på rullebladet fra før, men nå er jeg straffet for ulovlig våpen import/smugling... Morro... nei :-X
Jeg har som meddommer vært med på å dømme folk til fengselsstraff for å bære eller inneha batangakniv og karatepinner, men da i kombinasjon med andre og mer alvorlige forbrytelser.------------------------------------------------------------------------
A.Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under lovens § 1.
1) Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc og spretterter.
Kjøkkenkniver er drapsvåpen nr 1 i Norge, når ble noen sist drept med karatepinner eller elektrosjokkvåpen?Nja, en fileteringskniv er et verktøy jeg har god bruk for både titt og ofte. Vi må vel skille mellom våpen og kjøkkenredskaper, selv om man kan gjøre stor skade også med sistnevnte?
Det er på tide at noen tar tak i dette snart, vi har alle potensielt livsfarlige gjenstander hjemme! Slikt kan vi jo ikke ha det.Skal vi ta fra alle alt som potensielt kan brukes som våpen, CBA?
Jeg håper du ironiserer nå... Hva i hjemmet kan ikke brukes til å slå noen ihjel med?Det er på tide at noen tar tak i dette snart, vi har alle potensielt livsfarlige gjenstander hjemme! Slikt kan vi jo ikke ha det.
Tja, det er vel vanskelig å slå noen i hjel med sengetøy.... forresten, man kan jo kvele noen med en pute.Jeg håper du ironiserer nå... Hva i hjemmet kan ikke brukes til å slå noen ihjel med?
Her i Oslo har man startet med å sette ned fartsgrensen til 60 km/t på motorveiene, hastigheten skal i løpet av to år gradvis settes ned til 20 km/t. Da bør nullvisjonen i antall drepte i veitrafikken være oppnådd.er jo forsjåvitt ganske så mange som blir skadet i trafikken vert år, biler burde forbys.