Software for mixing av musikk

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.778
Torget vurderinger
1
Trenger et enkelt program for å lage musikk mixer. Hvor man kan editere hver enkelt låt (start/stop/eq/fade-in/fade-out/gain etc) og så crossfade en låt over i en annen etc. Det holder strengt tatt med 4 spor. Best om det er enklest mulig å bruke/komme igang med.

Har tidligere gjort dette i iTunes, og så tappet analogsignalet ut og brent dette på en CD. Men det er jo litt tungvint, da...

Freeware er jo hyggelig, men kan gjerne betale noen $$$ for noe som er brukbart.

Alle tips mottas med takk!

EDIT: Kjører Vista Ultimate på PC. Kan eventuelt også bruke XP.

O

OivindJ

Gjest
Får du ikke programmet: REASON for ca tre lapper da?

Der har du vel "alle" muligheter...

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
REASON kan ikke recorde eller importere audio til kanaler. dette er et elektronisk studio uten mulighet for audio inn annet enn samples.

Hvis man vil ha et DAW kan man laste ned REAPER gratis her: http://www.cockos.com/reaper/

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Nero har jo alt dette innebygd. Nero soundtrax heter det. Garantert enklest og greiest, også er det integrert i selve brenner-softwaren.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Husk bare at hvis du skal kjøre Nero under Vista bør du laste ned siste versjon fra http://www.nero.com .

De eldre versjonene funker ikke 100% under Vista.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.778
Torget vurderinger
1
Toppers. Da blir det nok NERO. Virker som om hele programvarepakken i nyeste versjon kan lastes ned for under 100 USD. Blir nok å installere denne på laptop'en i stua hvor jeg kjører XP. Har VISTA på dedikert audio PC i kjelleren, men vil ikke "besudle" denne med alskens applikasjoner.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Tips: Velg å konfigurere Nero SCout under installasjon. Når konfigvinduet kommer opp, deaktiver scout (fjern kryssene) og klikk ok.

Så slipper du at denne ligger og tar systemkapasitet under kjøring/oppstart.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.842
Torget vurderinger
1
Steinberg sitt utbud på denne fronten anbefales - Cubase SE3 til musikkproduksjon, og Wavelab Essential til editering og enkelt mastering. De koster noen kroner men har god funksjonalitet og bra brukergrensesnitt (etter min smak). De leveres ofte som «bundle» til lydkort, og iblant til en lavere kostnad enn for programmene i løssalg.

mvh
KJ

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Du kan uansett teste Nero i 15 dager gratis. Og hvis du er fornøyd, får du en aktiveringskode som gjør trial-versjonen til fullversjon. Jeg deaktiverte Nero Scout under innstallasjon, jeg har bare innstallert Nero Burning Rom med, sammen med et par plugins slik at jeg kan brenne APE, WV, og Flac direkte.. Så Nero Scout trenger du ikke å innstallere og så deaktivere såvidt jeg vet.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Går ikke an å velge bort Nero Scout i de siste versjonene. Eneste du får valgt er om du vil konfigurere programmet etter oppstart og det bør man velge, se over.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei
Er på utkikk etter noe lignende.
Men finnes det ikke gode lydkort med "innebygget" mixer ?
Tenker da på et kort med noen instrument/mic innganger og med mulighet for å se/justere mixer på PC-skjermen.
Kom med forslag.
Mvh Jan I

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Går ikke an å velge bort Nero Scout i de siste versjonene. Eneste du får valgt er om du vil konfigurere programmet etter oppstart og det bør man velge, se over.
I hææælv.. du har rett. Det har kjørt i bakgrunnen hos meg hele tiden :)

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Topp Bunn