Solveig på turné

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
I morgen (torsdag) er det konsert med Solveig Slettahjell +++ på Kongsberg. Såvidt jeg vet er det meste av stoffet hentet fra den nye CD'en hennes/bestillingsverket til Vossajazz. Mye å glede seg til :)

Her er turnelista:
22.Sept 09 Skien, Ibsenhuset. Slow Motion Orchestra.
23.Sept.09 Bærum Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
24.Sept.09 Kongsberg, Energimølla. Slow Motion Orchestra.
25.Sept.09 Bergen, USF Verftet Sardinen. Slow Motion Orchestra.
26.Sept.09 Trondheim, Dokkhuset, Trondheim Kammermusikkfestival, Slow Motion Orchestra.
27.Sept.09 Tromsø, Verkstedet. Slow Motion Orchestra.
28.Sept.09 Sortland. Slow Motion Orchestra.
5.Okt.09 Modum Kuturhus. Slow otion Orchestra.
6.Okt.09 Askim Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
7.Okt.09 Nøtterøy Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
8.Okt.09 Lillestrøm Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
9.Okt.09 Arendal Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
10.Okt.09 Sandnes Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
11.Okto.09 Kristiansand, Kick Scene. Slow Motion Orchestra.
18.Okt.09 Asker Kulturhus. Slow Motion Orchestra.
20.Okt.09 Stavanger, Hall Toll. Slow Motion Orchestra.
21.Okt.09 Oslo, Victoria Nasjonale Jazzscene. Slow Motion Orchestra.
22.Okt.09 Kolbotn, Kolben. Slow Motion Orchestra.
23.Okt.09 Jessheim, Ullensaker Kulturhus. Slow Motion Orchestra.

Edit, kl 22.28:
Flott med flytting, var ikke klar over at det var egen konsert"avdeling" :)
Skal forsøke komme tilbake med noen inntrykk av konserten etterhvert.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Så var konserten over, og det var en særdeles hyggelig opplevelse :)
Dvs, alle konserter jeg har vært på med Solveig S har vært gode opplevelser, og det skyldes ikke bare det musikalske innholdet, men også hennes sjarmerende vesen og ekte spilleglede. Alltid flott publikumskontakt, og det får hun til ved å være 100% seg sjøl :)

Mht musikken var mesteparten av stoffet henta fra "Tarpan Seasons" (hennes siste CD), som hun forøvrig signerte ved utgangen. I mine ører var dette en meget bra konsert, og med større spenn og variasjon enn tidligere. Mange låter er fremdeles av den rolige og vare sorten, noe er mer eksperimentelt, og noen har skikkelig trøkk og nærmest litt rocka preg.

Hvorfor gå å høre en blasert Diana Krall når man kan oppleve norske Solveig Slettahjell, forfriskende som norsk kildevann ;) ;D
Anbefales på det varmeste :)

Mvh

PS
Selvsagt ble det CD-kjøp, og en liten prat med hovedpersonen også :)
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
olaps skrev:
Så var konserten over, og det var en særdeles hyggelig opplevelse :)
Dvs, alle konserter jeg har vært på med Solveig S har vært gode opplevelser, og det skyldes ikke bare det musikalske innholdet, men også hennes sjarmerende vesen og ekte spilleglede. Alltid flott publikumskontakt, og det får hun til ved å være 100% seg sjøl :)

Mht musikken var mesteparten av stoffet henta fra "Tarpan Seasons" (hennes siste CD), som hun forøvrig signerte ved utgangen. I mine ører var dette en meget bra konsert, og med større spenn og variasjon enn tidligere. Mange låter er fremdeles av den rolige og vare sorten, noe er mer eksperimentelt, og noen har skikkelig trøkk og nærmest litt rocka preg.

Hvorfor gå å høre en blasert Diana Krall når man kan oppleve norske Solveig Slettahjell, forfriskende som norsk kildevann ;) ;D
Anbefales på det varmeste :)

Mvh

PS
Selvsagt ble det CD-kjøp, og en liten prat med hovedpersonen også :)
Fin omtale. Hørte henne på Moldejazz for noen år siden...vel-vel, det er nok litt for "slapt" for meg, men de har likevel et herlig spennende komp (inni all den slowmotion). Tror jeg skal satse på oslokonserten. Når jeg tenker meg om, gleder meg.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Vidar Bol skrev:
olaps skrev:
Så var konserten over, og det var en særdeles hyggelig opplevelse :)
Dvs, alle konserter jeg har vært på med Solveig S har vært gode opplevelser, og det skyldes ikke bare det musikalske innholdet, men også hennes sjarmerende vesen og ekte spilleglede. Alltid flott publikumskontakt, og det får hun til ved å være 100% seg sjøl :)

Mht musikken var mesteparten av stoffet henta fra "Tarpan Seasons" (hennes siste CD), som hun forøvrig signerte ved utgangen. I mine ører var dette en meget bra konsert, og med større spenn og variasjon enn tidligere. Mange låter er fremdeles av den rolige og vare sorten, noe er mer eksperimentelt, og noen har skikkelig trøkk og nærmest litt rocka preg.

Hvorfor gå å høre en blasert Diana Krall når man kan oppleve norske Solveig Slettahjell, forfriskende som norsk kildevann ;) ;D
Anbefales på det varmeste :)

Mvh

PS
Selvsagt ble det CD-kjøp, og en liten prat med hovedpersonen også :)
Fin omtale. Hørte henne på Moldejazz for noen år siden...vel-vel, det er nok litt for "slapt" for meg, men de har likevel et herlig spennende komp (inni all den slowmotion). Tror jeg skal satse på oslokonserten. Når jeg tenker meg om, gleder meg.
Mer "futt" nå en tidligere, så det passer deg kanskje bedre :)
Jeg tar meg en tur til Asker og hører (og ser) henne der også :)
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Herlig konsert i Asker også :)
Enda mer trøkk i musikken enn i den første konserten jeg hørte. Plata hennes er veldig bra, har hørt den mane ganger nå. Variert, og stort sett mer fart i enn i de foregående.
Mvh
 
Topp Bunn