Medisin og helse Sommerens insektsstikk

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.546
Torget vurderinger
2
Pleier ikke være utsatt for myggstikk og sånn , men her i Provence har noen kryp lagt sin elsk på meg.
Oppdager er haug røde flekker ved leggetid eller kanskje mest neste morgen .
Kona har ikke fått mer enn et myggstikk en kveld(myggen ble most i en blodpøl ) og ikke noen av de røde flekkene jeg har, selv om sover begge i netto i samme seng.Vi bor privat hos familie.
Hva er dette for noe krypstikk? Håper det ikke er veggdyr selvsagt .
Gjør ikke vondt, ikke hovent og klør ikke, merker ikke stikket plutselig er det bare der,tar noen dager før de går fra rødt til lilla og så blekner.Kommer mest på bena , men også rygg og siden av overkroppen

Siden Hifisentralen har verdensmestere på alt regner jeg med rask medisinsk utredning her…
Er ikke særlig bekymret , mest nysgjerrig

Vedlegg

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.449
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
Veggedyr. Legg koffert med innhold og alt av klær 24 timer i fryseren når du kommer hjem så unngår du å få samme problem hjemme.

H

Hardingfele

Gjest
Anbefaler at du sjekker madrassen på sengen. Om det er bitt av veggedyr, er det garantert at det er rester av døde dyr og avføring i små sprekker i madrass-søm, eller selve sengen.

Men det kan være at du er utsatt for knott, pga din blodtype, mens din kone går fri. Det får man håpe, siden du ikke vil ha med veggedyr hjem. Min kone er knottmagnet når vi er i syden, mens jeg ikke får noen bitt.

Veggedyr "forsvant" fra store deler av verden pga ekstremt liberal bruk av DDT, men er nå på full fart på vei tilbake, pga utstrakt reiseaktivitet og migrasjon. Jeg sjekker alltid sengen jeg skal ligge i på hoteller/overnattingssteder, etter spor som dem i linken over -- og insisterer på rom med badekar, for å kunne sette bagasjen i dette, når det ikke er i bruk. Dessverre blitt nødvendig.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.546
Torget vurderinger
2
Takk for svar selv om det ikke var godt nytt. Hadde håpet det var maurbitt, for maur ser vi her.
Sjekket seng og madrass og de var gullende rene og ikke fnugg av skitt eller lort noe sted.
Vis vedlegget 837317

Har ikke stor nok fryser, Får kokvaske klærne når vi kommer hjem, (60c holder i følge linken) . Har vasket og byttet sengetøy her nede, ingen nye røde flekker etter det.

Kan krypene kan evt jo stamme fra min egen koffert etter Rhodostur i 2019, men har aldri sett dette problemet før.
Normal blir jeg ikke stukket særlig av mygg,og klør ikke av dem. Men akkurat Vis vedlegget 837317 Vis vedlegget 837317 nå tok jeg jaggu en mini-mygg på baksiden av kneet, kanskje de liker at jeg har begynt med blodfortynnende medisin?

Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.361
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Tenker det å hive ting i fryseren er for ekstremistene, du må vel uansett vaske klæra når du kommer hjem fra ferie

Topp Bunn