Sonic Design dempeputer - Nå på lager hos Mala Audio!

Sonic Design dempeputer lanseres i Norge!


Riktig demping/avkobling av komponenter mot underlag er noe mange tror enten er veldig dyrt, glemmer bort eller ikke har fokus på, men hos de fleste vil riktig avkobling av høyttalere og komponenter fra underlaget gi gode effekter. Vi har sett etter gode løsninger for dette, men som regel er det dyrt og mye dilldall. Det er tross alt bare demping/avkobling man trenger.

Sonic Design har lagd en meget god løsning med sine dempeputer. Putene leveres i flere vektklasser tilpasset vekten på dine høyttalere eller komponenter og demper/avkobler høyttalere og annen elektronikk effektivt fra underlaget.

Prisen er kun 299kr for en pakke med 4stk. Man trenger altså en pakke per høyttaler. Kjøper man for 1000kr eller mer i vår webshop er det fri frakt.

Link:
Dempeføtter til høyttalere: Dempef?tter til h?yttalere - Mala Audio
Dempeføtter til elektronikk: Dempef?tter til elektronikk - Mala Audio


700_sonic_design_dampkuddar_for_hogtalare.jpg


700_sonic_design_dampkuddar_for_cd_spelare.jpg


download.jpg


bilde sub med føtter.jpg
 

Kommentarer

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Det er viktig å fåmed seg her at de vanlige fungerer vanvittig bra. Å ikke vurdere disse fordi det ikke står "audiofil utgave" på pakka er helt hinsides.
Enig. Nesten litt morsomt at det finnes en vanlig og en "audiofil" utgave. Det finnes vel ingen ikke-audiofile som sitter og bestiller dempeføtter til komponentene sine? Det ligger liksom i kortene at disse vanlige er ganske "audiofile", de også.
 

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
462
Antall liker
248
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
De skal tilpasses i forhold til vekt i front og bak på høyttalerene.
De fleste høyttalere er vel tyngre i front grunnet elementene..?
Dette er jo et godt poeng. Da kan man jo bare kjøpe ett sett med litt for store pucker og ett sett med litt for små, og sette dem hhv. foran og bak.

Enig i at SD-føttene er et fint no-nonsense produkt. Får plukke opp noen når jeg kjører forbi Mysen. :)
Mener å huske at den medfølgende brukerveiledning sa at paddene skulle plasseres avhengig av tyngdepunktets plassering. Dvs at de bakerste ikke skal plaseres helt bakerst under en høytaler hvor tyngdepunktet ikke er sentrert.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg byttet ut grisedyre, amerikanske komposittføtter under en sub jeg hadde en gang. SD kostet en puslete brøkdel og fungerte vesentlig bedre. No-brainer!
 

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Noen som har testet dette mot Soundcare spikes? Jeg bruker Soundcare fordi de er veldig praktiske, men har aldri testet de mot noe annet mtp lyd.
 
M

MusicBear

Gjest
Morsomt da, hvis vibrasjoner deles opp i audiofile eller ikke audiofile vibrasjoner.

Vil i så fall tro kravene til å kvalifisere de som audiofile er at de skal koste mange ganger de andre :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Nå er det vel ikke vibrasjonene som deles opp i klasser her, men verktøyet å tukte dem med. Ikke for det, jeg tror ikke forskjellen er til å miste nattesøvnen av. Utgaven for vanlig dødelige funker som pokker uansett.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Bra! Disse skal testes, under høyttalere og under platespiller. Jeg har vært på nippet flere ganger, men irritert meg over fortollingsgebyr og latt være. Bare finne tid til å hive seg rundt en gang.
 
Sist redigert av en moderator:

roddis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2010
Innlegg
193
Antall liker
55
Torget vurderinger
2
Fikk svar nå fra Sonic Design om at de har endret til å kun kjøre 4 pakninger på dempeføtter til høyttalere. Dette gjorde de for ca ett år siden.
På siden de sin kan en få 8 pakning, så det var jo rart.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Kanskje man kunne ha valgt litt andre farger enn grønne til elektronikk? Sort er ganske greit. Fungerer sikkert meget godt!
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Kanskje man kunne ha valgt litt andre farger enn grønne til elektronikk? Sort er ganske greit. Fungerer sikkert meget godt!
Det er vel bare å dra på den lokal byggevaren, kjøpe isolasjonsmateriale i plater i litt forskjellige vektklasser, en hullsag og sort lakk. Da kan du begynne egne butikk på det du lager og ikke trenger selv....
 

k-jost-a

Fersking
Ble medlem
02.01.2010
Innlegg
1
Antall liker
0
Den audiofile utgaven har gått ut på grunn av svært liten etterspørsel. Det var beskjeden jeg fikk da jeg var i kontakt med fabrikken for et år siden.
Dermed forsvant min interesse som dugg for solen.
Det bude den ikke, for etter å ha prøvd svært mange ulike,og til dels veldig dyre dempeanordninger, er det ingen som har virka så effektivt som SD-føttene når det gjelder å dempe vibrasjoner fra mine høytalere,Infinity Sigma.
Jeg har brukt disse dempeputene i 15 år, og pga høytalernes ulik vektbelastning foran og bak,har jeg ulike versjoner på nevnte områder.
Det er i bassområdet effekten ved bruk er aller størst, men mellomtonen trer også klarere fram.
Effekten av dempeputene kan kroppslig kjennes veldig godt ved å legge fingertuppene på høytalerkassens sider, og du vil da kjenne en betydelig redusert vibrasjon ved bruk og ikkebruk av SD-føttene.
For å oppsummere: på mine høyttalere er dempeputene et funn for lyden i mitt rom, og hvis prisen tas med i betraktninga, er putene en oppgradering du skal lete mer enn lenge etter for å finne maken til uten at tusenlappene flyr av gårde.
Under mine elektronikkomponenter er ikke effekten av putene, sammenligna med soundcares og andre dempeanordninger, så entydig som under høyttalerne
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Når man har høyttalere som er 55kg, bør man kjøpe 28-50kg putene, eller 50-100kg putene? Her er det snakk om 5 kg over eller 5 kg under avhengig av hvilke puter man velger.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Hei! Kjøp putene som er for 50-100kg :) du kan bruke 28-50kg også, men de andre er riktigere.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Etter å ha brukt SD i mange år må jeg si meg enig med siste taler.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Takk for svar svm88 :)
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Er det mulig å kjøpe dette tweaket for dobbel pris, bare for å fyre opp alle DIY akademikere fra Sunnmøre her inne? >:D
 
T

TLN

Gjest
Har bestilt 2 par av disse for elektronikk og ett par med IsoAcoustics Orea Bronze som koster mer per stk. enn en pakke med 4 for disse. Mulig forskjellen bare er at IsoAcoustics ser bra ut :)

Nå er jeg generelt litt skeptisk til hva demping under komponenter kan gjøre... men må jo prøve for å vite :)
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
De koster så lite, så det er bare til å prøve. Syns de rydda i bassen til Sopra 2 enn da jeg brukte originale spikes. Har også 4 stykker under forsterkeren. Kan ikke si at jeg hører så mye forskjell der, men forsterkeren er iallfall dempet og jeg kan sove bedre om natta.

Har også lyst til å sette puter under Fact 12 høyttalerne, men de er så smale, er redd for at de kan tippe over...
 
T

TLN

Gjest
De koster så lite, så det er bare til å prøve. Syns de rydda i bassen til Sopra 2 enn da jeg brukte originale spikes. Har også 4 stykker under forsterkeren. Kan ikke si at jeg hører så mye forskjell der, men forsterkeren er iallfall dempet og jeg kan sove bedre om natta.

Har også lyst til å sette puter under Fact 12 høyttalerne, men de er så smale, er redd for at de kan tippe over...
På Ø Audio Icon benytter jeg IsoAcoustics Gaia II :) Det gjorde susen der. Vet ikke hvor mye bedre de er, eller om de er bede enn Sonic Design, men de er penere :) og sinnsykt mye dyrere.

Så litt spent på hva det har å si for elektronikken. Der skal jeg AB teste IsoAcoustics og Sonic Design for nysgjerrigheten. Men jeg har ikke tro på det store løftet, om noe i det heletatt.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Spent på feedback av den lille testen din. Ørene mine klarer ikke å plukke opp de små nyansene. Må virkelig store endringer i lyden før jeg hører dem. Det som er så bra med SD føtter er at de er så billige, så da kan man prøve uten å risikere så mye.

Gaia er spennende produkter, og Lsound hadde de på 25% rabatt hvis jeg ikke husker feil. Kanskje de kommer på black friday tilbud imorgen, vi får se :)
 
T

TLN

Gjest
Spent på feedback av den lille testen din. Ørene mine klarer ikke å plukke opp de små nyansene. Må virkelig store endringer i lyden før jeg hører dem. Det som er så bra med SD føtter er at de er så billige, så da kan man prøve uten å risikere så mye.

Gaia er spennende produkter, og Lsound hadde de på 25% rabatt hvis jeg ikke husker feil. Kanskje de kommer på black friday tilbud imorgen, vi får se :)
Lsound hadde 20% på de som introduksjon, og har nå 20% på de. Så ingen vits å vente til i morgen :)

Må innrømme at jeg tror ikke jeg hører forskjell på demping av elektronikken. Men det skader ikke å prøve :)
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Eneste negative med Gaia er at de bygger for mye i høyden og diskanten til Fact 12 er allerede veldig høyt plassert. Må eventuelt vinkle diskanten mot lytteposisjon, mulig det vil også gå utover lydkvaliteten. Får tenke litt.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.287
Antall liker
3.439
Torget vurderinger
4
Folk fortsatt fornøyde med disse dempeputene ? Vurderer dem
 

sollie

Medlem
Ble medlem
20.10.2013
Innlegg
21
Antall liker
15
Jeg skal nå i hvert fall en tur på Mala på lørdag å kjøpe til mine ( gml travere) Dali 710 høyttalere.

et sett med Gaia til de føler jeg er litt for overkill :p
 

sollie

Medlem
Ble medlem
20.10.2013
Innlegg
21
Antall liker
15
Disse putene ( og nye kabler fra HB52 her på forumet ) var en hyggelig oppgradering av mitt noe enkle oppsett . Lydmessig ved å bytte ut til putene var det ganske enkelt å høre at bassen ble ryddigere' og mindre kabinett resonanser. Dali 710'ne mine er litt svake der, spesielt på akustisk gitar , da er det lett å høre at det blir litt uklart om man drar på både med volum( og det spilles på litt i lydsporet) Dette har blitt bedre nå med 'putene'
 

Vedlegg

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.457
Link til alle artikler
1034
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Mange nye varer i vår bruktavdeling!

Mange nye varer i vår bruktavdeling!

  • 4
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

  • 0
Åpningstider i påsken: Mandag 25.3 Etter avtale | Tirsdag 26.3 10-18 | Onsdag 27.3 10-18 | Torsdag 28.3 stengt | Fredag 29.3 stengt | Lørdag 30.3 stengt Her er noe av det du kan oppleve hos Mala...
Fortsett
Bransjenyheter
Børresen X1 - Nå i demo!

Børresen X1 - Nå i demo!

  • 0
Børresen X1 utmerker seg som et etterlengtet tilskudd i den allerede høyt roste X-serien. Børresen X1 er ikke bare en rimeligere høyttaler i Børresen Acoustics sin innstegsserie, det er også en...
Fortsett
Bransjenyheter
Hva ønsker du deg?
Bransjenyheter
Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

  • 0
Nå er det like før Oslo HiFi Show starter og vi ønsker å gi våre kunder messetilbud på det de ønsker seg! Send oss en e-post eller bruk kontakt skjemaet på malaaudio.no for å motta ditt unike...
Fortsett
Bransjenyheter
Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

  • 0
Jørgen og Leif fra Marten kommer til Oslo HiFi Show med sin nyeste høyttaler Marten Mingus Septet! Marten Mingus Septet var en av de store suksessene under fjorårets München messe og har siden...
Fortsett
Topp Bunn