Sonos modifikasjon

NADKRAFT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2010
Antall liker
6
Sted
Oslo
Er veldig gira på hi-rez musikk om dagen. Beklageligvis så greier bare Sonos 16 bit.

Har klikket meg litt rundt på nettet, mange som snakker om "Cullen mods" men det er jo bare døde linker til hjemmesiden deres.

help please :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.369
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
HEL har peil på dette, send han en PM eller no. ;)

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Noen flere som har kjøpt mod fra W4S(Cullen) og kan si noen ord? Blir effekten mindre når man har en svært god DAC som er spesiellt god på støy?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Det blir ikke hi-rez av den modden, og den vil jo fortsatt bare spille av 16bit som er oppsamplet til 24/96. Oppsampling er også kjent som snakeoil, ergo moddet sonos=overprist snakeoil. Men nå består jo modden av et par andre ting kan kan spille mindre eller mer inn på den endelige lyden:) Alle DAC'er, selv dyre fine DACer med tilsynelatende voodooteknologi for å minimere jitter liker i grunn å bli foret med det best tenkelige signalet. Jeg ville forhørt meg om mulighetene for å få testet hjemme før kjøp.

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
De fleste innlegg som jeg har lest som har prøvd sier oppgraderingen er verdt det. Hi Rez er ikke viktig for meg foreløpig. Bruker vanligvis Mac mini med USB konverter til DAC. Regner egentlig ikke med at det blir enda bedre via en oppgradert Sonos men spennende uansett. Altså uten og innvolvere Macèn.

Hadde prisen vært noe lavere hadde det vært en nobrainer men sånn er det ikke desverre:)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.623
Torget vurderinger
10
Jeg har en strøken Cullen mod (W4S) Sonos stående i hylla.
Problemet er at Buffalo 2 DIY dacen min ikke er kompatibel med den oppgraderte digitalutgangen på Cullen versjonen *

Det står mye om modding av Sonos i denne tråden:
http://www.hifisentralen.no/forumet/datahja-rnet/18852-sonos-modifikasjoner-2.html

I innlegg 23 har jeg scannet en artikkel fra Danske High Fidelity hvor de grundig testet Cullen modden.

* den er superstrøken og kan selges for USA prisen uten moms og frakt :)

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Har lest den tråden HEL:)
Har du testet den med en annen DAC?
Har sendt email til W4S om den er kompatibel med Bryston BDA-1. Er sikker på at den er det men spør når jeg allikevel kan.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.623
Torget vurderinger
10
Har både lest og bidratt grundig i den tråden ja ;)

Funker med alle andre dacer. Buffalo er sær. 1 på 1000.

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Husker ikke i farta. Er det ikke da bedre og kjøpe en ny DAC? Hva har du tenkt og bruke isteden hvis det er lov og spørre:)?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.623
Torget vurderinger
10
Jeg bruker en vanlig umoddet Sonos.
Har huset fullt av Sonos siden 2005.
Har slitt ut to NAS disker siden da, er på den tredje og ønsker meg raid med dobbel disk.
Buffalo dacen er på et svært høyt nivå og jeg gidder ikke bruke 50-100K på kjøpedac.

Topp Bunn