Sonos....

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Jeg var nede i min lokale Hifiklubben igår og fik demonstreret Sonos systemet.

Jeg er vildt imponeret over brugervenligheden i systemet.

Jeg havde tænkt at købe en Primare CD31 som match til min Primare I30 forstærker.

Men jeg er meget fristet af et netbaseret system fordi jeg tror at jeg ville få hørt væsentligt mere musik på den måde.

Der er jo ingen tvivl om at CD31 spiller klasser bedre end Sonos.

Men kan man bringe lydkvaliteten i Sonos nærmere på CD31? Og i givet fald. Hvad kan man gøre?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Gratulerer med noe som kan virke som et godt valg - nettverksbasert! ;)

Stikkordet for god kvalitet er ekstern DAC - selvfølgelig av god kvalitet.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.831
Antall liker
3.316
Torget vurderinger
0
hebri skrev:
Der er jo ingen tvivl om at CD31 spiller klasser bedre end Sonos.
Den gjør ikke det, med en skikkelig DAC på SONOS.......;)
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
Hvilke DACer kunne være et godt match til både Primare og Sonos?
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
(Obs: Jeg jobber på HFK i Trondheim, deltid, i snart fire uker, FYI)

Ikke tenk på hva som passer med Sonos, men prøv en dac som passer budsjett og Primare i første omgang. Tilsvarende HFK kan sikkert demonstrere hva forskjellen mellom Sonos og Dacmagic er, så kan du sikkert få lånt med deg andre dac'er hjem for test.

Kombinasjonen Benchmark og Squeezebox er også populært, selv bruker jeg en diy-variant som kalles DDDAC, som jeg er veldig fornøyd med. Det er en del dac'er på brukten også nå.
 

hebri

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.07.2009
Innlegg
63
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
(Obs: Jeg jobber på HFK i Trondheim, deltid, i snart fire uker, FYI)

Ikke tenk på hva som passer med Sonos, men prøv en dac som passer budsjett og Primare i første omgang. Tilsvarende HFK kan sikkert demonstrere hva forskjellen mellom Sonos og Dacmagic er, så kan du sikkert få lånt med deg andre dac'er hjem for test.

Kombinasjonen Benchmark og Squeezebox er også populært, selv bruker jeg en diy-variant som kalles DDDAC, som jeg er veldig fornøyd med. Det er en del dac'er på brukten også nå.
Nemlig ja.

Kan nogen komme med forslag til, hvilken DACs der kunne være interessante at prøve?

Og som passer til Primare I30.

Budgettet hedder vel maks. 10000. Fra ny altså.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Jeg har en RAKK-Dac herfra: www.kandkaudio.com. Den har ikke gjort seg bort i mer eksaltert selskap, som DAC'r og cd-spillere til over 30k. Dog, den er vanskelig å få hørt før du kjøper (hvis du ikke svinger innom Fr.stad, Tromsø eller Trondheim), så sånn sett er det kanskje litt slapt å foreslå den. Men den er veldig bra, billig og hvis du har lyst til og tør å satse på noe litt utenfor allfarvei er den varmt anbefalt. :)

Edit: ellers får du vel nesten garantert anbefalinger på Benchmark, EC, Abrahamsen og the usual suspects. Og det viktigste rådet: prøv før du kjøper! :)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.907
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe - min "usual suspect" til Primare er Benchmark DAC-1. Ganske enkelt fordi jeg har brukt den til diverse Primareoppsett hjemme hos meg godt resultat. Bruker den forsåvidt stadig med Primare - for tiden sammen med SP31 surroundprosessoren. Absolutt på høyde og vel så det med en CD31 - men det er små nyanser. Med I30's lett tilslørende karakter i mente, ville jeg i hvert fall gått for en litt tight DAC - m.a.o. verken EC eller Abrahamsen som førstevalg. Men det er nå min smak, det.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Jeg hadde en Doxa 014 DAC i mange år, men bytte for litt siden til Abrahamsen. Doxaen er vel mere tight enn Abrahamsen, men syns allikevel at det stemte bedre med Abrahamsen her. Men det er nå min smak.
(Har Primare pre30 og a32 med Focal høyttalere)
 
Topp Bunn