Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Jeg hadde for mange høyttalere, salget av disse går inn i finansiering av en vanvittig forsterker 🥳
    Det ble tilslutt en pris som både selger og kjøper er veldig fornøyd med, det er WIN-WIN :giggle:

    @eggogbacon har du plutselig begynt å promotere Sonus Faber nå? :ROFLMAO:

    EDIT: Det er knallbra høyttalere men jeg har gått for et strategisk valg med gulvstående + mange subwoofere, og da er det bedre at de går til en annen entusiast som @OhYeah
    Nei jeg er ikke noen Sonus Faber Promoter men jeg trodde du var det 🎼
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Nei jeg er ikke noen Sonus Faber Promoter men jeg trodde du var det 🎼
    Ja, det er bra ting :cool:

    Det er kun Italienere som kan lage en egen bok på 100 sider med historien om Andrea Amati og Giuseppe Guarneri del Gesù, som er vedlagt høyttalerne .... når du kjøper et produkt som bærer ett av disse navnene, Italienere legger så mye sjel og hjerte i et produkt, helt hinsides :love:
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Jeg hadde for mange høyttalere, salget av disse går inn i finansiering av en vanvittig forsterker 🥳
    Det ble tilslutt en pris som både selger og kjøper er veldig fornøyd med, det er WIN-WIN :giggle:

    @eggogbacon har du plutselig begynt å promotere Sonus Faber nå? :ROFLMAO:

    EDIT: Det er knallbra høyttalere men jeg har gått for et strategisk valg med gulvstående + mange subwoofere, og da er det bedre at de går til en annen entusiast som @OhYeah
    Forøvrig var det Otare som kjøpte mine forrige Guarneri Evolution ....om jeg ikke husker helt feil ;))
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Er det noen som tenker på det Steve Huff skrev en gang? han hadde lyst å kjøpe alle generasjoner Guarneri, bare for å ha dem :ROFLMAO:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hallo Gismo! Godt å se at du fortsatt tar godt vare på en av mine mange ex´er ;)) Har flere ganger tatt meg i å savne disse Mementoene :)
    Hallo, ja da de blir tatt pent hånd om her vettu OhYeah👍🏼☺
    Har vel ikke til vane å ta vare på alles ex’er😎 Men akkurat disse får være😉🎼

    gismo
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Ja, de står her og spiller til daglig. Savner du dem? :)
    Ja har tatt meg i å savne dem flere ganger. Men kjøpte de den gang bare for å ha noe å spille på mens en av mine daværende Stradivari var på et lengre opphold ved fabrikken i Italia. Fikk liksom aldri testet dem skikkelig ut den gangen. Men nå derimot skal de testes og høyst sannsynlig beholdes resten av min aktive "hifitid" ;))
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en mcintosh ma8000 som med sine 300w driver mine Amati Futura. Jeg ønsker at få meg en primaluna forforsterker og bytte min mc ut med en eller annen effektforsterker. - I forhold til mine Amatier, er det da noenhensyn jeg må/bør ta i forhold til valg av effektforsterker ... er det noe Amatiene ikke liker☹ Eller er det fritt frem🙂
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Lekkert, gratulerer med å komme «hjem»😎🎼🤣🤣

    gismo
    Ja det er noe helt spesielt med disse Guarneriene. Har ikke tenkt på eller savnet verken Amatiene eller Stradivariene, men mine tidligere Memento og Evolution har jeg tatt meg i å savne flere ganger..... :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg har en mcintosh ma8000 som med sine 300w driver mine Amati Futura. Jeg ønsker at få meg en primaluna forforsterker og bytte min mc ut med en eller annen effektforsterker. - I forhold til mine Amatier, er det da noenhensyn jeg må/bør ta i forhold til valg av effektforsterker ... er det noe Amatiene ikke liker☹ Eller er det fritt frem🙂
    Med PrimaLuna kan du trygt bruke EC AW 250R og oppover. Noe annet er også PSAudio BHK 250 med PrimaLuna som pre funker nok det. Amati liker mye strøm og watt så jeg har noe blandet erfaringer med Rør poweramper,Conrad Johnson premiér 140 funket,mens ARC 2X75 watt ble litt i minste laget låt meget bra opp til et visst punkt så ble det masete. Accuphace Klasse A funker,men AW 180 blokkene får mere liv og fart i Amatiene. Testet klasse D PSAudio og jeff Rowland men det var ikke noe som trigget meg😁. PrimaLuna Evo 400 preamp og Electrocompaniet AW 180 monoblokkene er det som i mine ører funker best her i mitt rom🥰.
    O
     
    Sist redigert:

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Med PrimaLuna kan du trygt bruke EC AW 250R og oppover. Noe annet er også PSAudio BHK 250 med PrimaLuna som pre funker nok det. Amati liker mye strøm og watt så jeg har noe blandet erfaringer med Rør poweramper,Conrad Johnson premiér 140 funket,mens ARC 2X75 watt ble litt i minste laget låt meget bra opp til et visst punkt så ble det masete. Accuphace Klasse A funker,men AW 180 blokkene får mere liv og fart i Amatiene. Testet klasse D PSAudio og jeff Rowland men det var ikke noe som trigget meg😁. PrimaLuna Evo 400 preamp og Electrocompaniet AW 180 monoblokkene er det som i mine ører funker best her i mitt rom🥰.

    O
    Takk for gode forslag - jeg mærker at amatiene er ganske tungdrevne så det skal godt med muskler til i effektforsterkeren! Den mest lure vei å gå er nok at få primalunaen i hus først og så teste effektforsterkere derfra. Holder på at bygge en 3,8 meter diffuser på frontvegen, har avtalt at låne primalunaen hjem når jeg er ferdig med den!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk for gode forslag - jeg mærker at amatiene er ganske tungdrevne så det skal godt med muskler til i effektforsterkeren! Den mest lure vei å gå er nok at få primalunaen i hus først og så teste effektforsterkere derfra. Holder på at bygge en 3,8 meter diffuser på frontvegen, har avtalt at låne primalunaen hjem når jeg er ferdig med den!
    Hvor holder du til i landet?

    O
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    En hadelending med andre ord. Jeg er også, men emigrert for 2,5 år siden og nå er det langt til alt🙈
    Morsomt sat nettop og leste din trådd - har du fremdeles Plinius?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Morsomt sat nettop og leste din trådd - har du fremdeles Plinius?
    Forumet er tydelig vis ikke så stort.
    Nei det settet solgte jeg for en del år tilbake. En av de få salgene jeg angrer på og med liten sannsynlighet får mulighet til å anskaffe på nytt.
    Har i dag Gato DIA-400S
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Forumet er tydelig vis ikke så stort.
    Nei det settet solgte jeg for en del år tilbake. En av de få salgene jeg angrer på og med liten sannsynlighet får mulighet til å anskaffe på nytt.
    Har i dag Gato DIA-400S
    .. nei, det blir fort litt dyrt .. spesielt hvis man ikke vil gå ned i effekt😊
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    .. nei, det blir fort litt dyrt .. spesielt hvis man ikke vil gå ned i effekt😊
    Ja Plinius ligger i en høyere prisklasse å spiller meget bra, og nok bedre en mye annet. Utrolig byggekvalitet å konstruert for å vare. Og kan nok være en god kombo med SF.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Ja Plinius ligger i en høyere prisklasse å spiller meget bra, og nok bedre en mye annet. Utrolig byggekvalitet å konstruert for å vare. Og kan nok være en god kombo med SF.
    Og utrolig lekkert design - på nivå med Burmester, tenker jeg!
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Sonus Faber gjør Pink Floyd stor ære - det er noe med den kombo!
     

    Alex1967

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Innlegg
    227
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Får slenge meg på med et bilde av mine Memento som jeg har eid siden nye 😇
    tempImage8WpaSU.jpg


    ...i bakgrunnen står fortsatt SF Concerto som jeg testet i går - de spiller musikk de også...

    Anskaffet nettopp McIntosh MA12000 som "blåste" nytt liv i Memento'ene - de liker power. Har aldri følt behov for sub, men har selvsagt tenkt om det finnes nyere kreasjoner som kan løfte musikkopplevelse ett hakk til? Er det noen av som har sammenlignet Homage, Memento, Evolution og Tradition? Har lest Steve Huffmans vurdering, der han riktig påpeker at han gjerne skulle hatt alle versjoner i samlingen.

    Er SF Guarneri Tradition virkelig en bedre formidler og musikk enn Memento? Noen som har utført lytting til begge utgaver?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn