Sony 5100

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
403
Torget vurderinger
10
Kom over en Sony 5100 platespiller i helga. Solid flott sak med kryssfiner plint , alu hus på armen , stor dc motor , etc.
Det viste seg at brønnen var sliten , men Josef Svalander har rep sett som jeg alt har bestilt.
Er det noen der ute som vet litt om denne platespilleren? Har søkt på det meste(også Vinyl Engine), ingenting funnet av info.
Kan tenke meg at den er fra tidlig sytti-tallet.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
403
Torget vurderinger
10
Er det virkelig ingen som veit noe om denne?. Jeg som trodde at på dette forumet fannst det kremen av norske og skandinaviske analoger.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hyggelig at tiltroen er så stor, men jeg kaster i alle fall inn håndkleet her. 5100 har jeg aldri vært borti. Hva med å legge ut noen bilder? Det kan jo dreie seg om en eller annen begrenset spesialmodell..
Det jeg vet er i alle fall at Sonys dyrere platespillere er av svært høy kvalitet, men at de i likhet med ting fra de fleste andre japanske produsentene kom litt bakpå i store deler av Europa da alt skulle være flytende opphengt og aller helst britisk..
Hørte forøvrig en annen Sonyspiller for ikke lenge siden, en TTS 3000, og det var en "ear-opener", for å si det sånn....

Topp Bunn