Sony cdp-X7esD

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
145
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
Hei! Har en skikkelig godbit fra Sony, som er i daglig bruk. Skikklig tungvekter på 18 kilo.
HAr jo en utrolig byggekvalitet, og spiller meget bra.
Da jeg har blitt litt bitt av oppgraderingsbasillen, lurer jeg på hvor mye jeg evt. kan få for denne?

Mvh
Anders Tollefsen

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Tja, ifølge en annen tråd her på Hi-Fi generelt, bortimot verdiløs og ingenting :(

S

Stereo_Mono

Gjest
Fantastisk spiller fra en ren ingeniør perspektiv. Omtrent ingen som lager noe så sinnssykt velkontrurert som eldre Sony ES lenger. Dessverre imo.
Hadde personlig ikke solgt den for under 3-4 tusen. Aller helst beholdt den. Laser er å oppdrive til den.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
digiman skrev:
Fantastisk spiller fra en ren ingeniør perspektiv. Omtrent ingen som lager noe så sinnssykt velkontrurert som eldre Sony ES lenger. Dessverre imo.
Hadde personlig ikke solgt den for under 3-4 tusen. Aller helst beholdt den. Laser er å oppdrive til den.
Enig med deg i det. Dette er en kommende klassiker. Har aldri vært borti noe så velbygget for det vanlige konsumer-markedet.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Vel, den overgås av neste generasjon...779/707, men disse er det til gjengjeld umulig å finne reserve-laser.
Og for god pris, må finish være 100%, alt tilbehør være med (tresider/fjernkontroll/...)
Og høyest ligger modellene i champagne/gull...

Arne K

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
145
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
"digiman" - Var en av hovedgrunnene til at jeg ville selge den, FØR laseren gikk. Du sier derimot at laser er mulig å oppdrive, noe jeg har lest meg gjennom mange nettsider, at ikke går. Hvor kan en evt. få tak i den?
Har trukket annonsen, ser nå i ettertid at den er "for god" til å selge. Har muligens vurdert å få hjem en DAC, og kjøre via TOSlink fra spilleren og inn i en dac. Det er vel det eneste som kan sies å være "utdatert" på denne.

RDNZL

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2008
Antall liker
2.243
Torget vurderinger
13
anderstollefsen skrev:
"digiman" - Var en av hovedgrunnene til at jeg ville selge den, FØR laseren gikk. Du sier derimot at laser er mulig å oppdrive, noe jeg har lest meg gjennom mange nettsider, at ikke går. Hvor kan en evt. få tak i den?
Har trukket annonsen, ser nå i ettertid at den er "for god" til å selge. Har muligens vurdert å få hjem en DAC, og kjøre via TOSlink fra spilleren og inn i en dac. Det er vel det eneste som kan sies å være "utdatert" på denne.

Hei
Har selv en X7ESD som spiller suverent.
Hadde tidligere en nyere XA7ES som også
var bra. Foretrekker, til tross for at den eldre, ESD sitt
lydbilde. (den er mere analogt lydende)
Har også lest på nett at ESD er lettere å oppdrive deler til. Om jeg finner artikkelen, sender jeg den til deg.

Topp Bunn